memebuy23buy

E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pheno
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    MS41? nii löytyykö toi testo.exe googlest?
    joo, siis se on toi moottorinohjausboksi. Siemens MS41..

    softa löytyy siguni linkistä ensimmäiseltä sivulta

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Oisko mielenkiintoa testata tuota mun ohjelmaa kun sulla näyttäisi olevan MS41 tuossa koneessa? Ja INPa:kin näyttää toimivan. Sitä ei ole tietojeni mukaan moni testaillut. Olisi kiva tietää, miten se toimii. Pääset tuossa mm. Lambdan arvoja näkemään tarkemmin kuin INPA:ssa.
    Tässä ohjeita: Lataa ja pura zippi . Testo.ini:stä vaihda com-portti oikeaksi ja aja testo.exe. Ecuksi valitse MS41 (serial) ja käynnistä sieltä jobeja..
    MS41? nii löytyykö toi testo.exe googlest? oho eiku joo tossaha se onki, puhelimen näytöl ei oikee sattunu silmään. Minkälaisia arvoi sen ohjelman pitäs näyttää jos lambdat toimii?
    Last edited by jonsered92; 05-03-2014, 20:10. Reason: oho

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Oisko mielenkiintoa testata tuota mun ohjelmaa kun sulla näyttäisi olevan MS41 tuossa koneessa? Ja INPa:kin näyttää toimivan. Sitä ei ole tietojeni mukaan moni testaillut. Olisi kiva tietää, miten se toimii. Pääset tuossa mm. Lambdan arvoja näkemään tarkemmin kuin INPA:ssa.
    Tässä ohjeita: Lataa ja pura zippi . Testo.ini:stä vaihda com-portti oikeaksi ja aja testo.exe. Ecuksi valitse MS41 (serial) ja käynnistä sieltä jobeja..

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Kai se täytyy sit viel katsoa uuvelleen nuo letkut. Toi topiikki on tuttu. Mut kiitti kuitenkin.
    Laitan uudestaan arvot ylös kun saan adaptiot normaaleiksi?

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Tossa ois viimeisin mittaus. mitä kaikkee pitää purkaa ku haitariputket jne on tsekattu?? Hittoko menin nollaa ne adaptiot ne oli vähä erilaiset sitä enne. Se oli 13, jotai enne nollausta.
    Noiden mittarin näyttämien arvojen mukaan pakokaasussa on myös jäännöshappi hieman koholla (02%). Pakoputkessakin saattaa siis olla joku pieni vuoto, mutta tuo arvo nousee myös imuvuodon seurauksena.

    Kannattaa purkaa imupuoli kokonaan, eli ihan imusarjan irroittamiseen saakka. Haitarikumin lisäksi imuvuotoja voi aiheuttaa öljynerotin (separaattori), lisäilmaluistin ja haitarikumin välinen letku, imusarjan tiivisteet, venttiilikopan tiivisteet, lisäilmaluistin ja imusarjan välissä oleva tiivisterengas, yms.

    Lue tämän topicin postaus #3.

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Tossa ois viimeisin mittaus. mitä kaikkee pitää purkaa ku haitariputket jne on tsekattu?? Hittoko menin nollaa ne adaptiot ne oli vähä erilaiset sitä enne. Se oli 13, jotai enne nollausta se total use.
    Attached Files
    Last edited by jonsered92; 05-03-2014, 18:40.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Laitan nyt viel tännekki varmuude vuoksi. Eli sigu auto ei menny päästöistä läpi.
    HC oli tyhjäkäynnil 192 ja CO 0.33 eli liikaa. Yhde kerra päästötestis lambda arvot pomppas n. 1.100 2200rpm.

    Eli tulpat on vaihdettu. Imuvuotoi tutkittu silmin käsin ja breakcleaneril. Käynti muuttuu kun öljykorkin ottaa pois muttei sammu.
    Inpalla ei löytynyt vikakoodeja. Täytyykö se katti ostaa..
    Kyllä mä väittäisin, että niitä imuvuotoja kannattaa etsiä imupuolta purkamalla vielä ennen katin vaihtoa. Päästöarvot kokonaan ilmoitettuna pystyisi asiaa haarukoimaan lisää.

    - Total air use -kentät on ehkä hieman alakantissa siihen nähden, että adaptiot pitää seoksen ~oikeana. Kyseiset arvot on yleensä 12-15. Moottori saa siis todennäköisesti ilmaa jostain muualtakin, kuin vain mittarin läpi.
    - adaption value multiply -kentät näyttää olevan miinuksella. Sekin voisi viitata imuvuotoon.

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Laitan nyt viel tännekki varmuude vuoksi. Eli sigu auto ei menny päästöistä läpi.
    HC oli tyhjäkäynnil 192 ja CO 0.33 eli liikaa. Yhde kerra päästötestis lambda arvot pomppas n. 1.100 2200rpm.

    Eli tulpat on vaihdettu. Imuvuotoi tutkittu silmin käsin ja breakcleaneril. Käynti muuttuu kun öljykorkin ottaa pois muttei sammu.
    Inpalla ei löytynyt vikakoodeja. Täytyykö se katti ostaa..

    Tossa livedatan kuvat. Inpa versio 5.0. Adaptiot nollattu, ei varmaa ollu fiksua mut innostuin kokeilee ohjelmaa ekan kerran, sen jälkee ajettu pieni lenkki 40-50kmh.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Kirjotellaas taas tännekin. Tyhjäkäynnin arvot näyttävät pitkän ajan jälkeen tältä : Add Bank1 -70 ja Add Bank2 -50. Joko jollain olisi tuohon vaivaan tietoutta?
    Jos päästöt on kunnossa = auto on kunnossa.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Kirjotellaas taas tännekin. Tyhjäkäynnin arvot näyttävät pitkän ajan jälkeen tältä : Add Bank1 -70 ja Add Bank2 -50. Joko jollain olisi tuohon vaivaan tietoutta?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Terveellä autolla tarkoitin moottoria, jossa kaikki on kunnossa, eli se ei olisi esim. kulunut.
    15 vuotias ja 300tkm ajettu moottori on jo kulunut. Esimerkiksi venttiilivarsien tiivisteet vuotavat varmasti jo vähän.

    Uusilla lambdoilla saisi varmaan tyhjäkäynnin 02%-arvoa tiputettua 0,05-0,1 yksikköä, mutta se ei tuntuisi missään.
    Tuolla topicin alussa autossasi oli 02% kierroksilla 0,06, eli lähes nollassa. Venttiilivarsien tiivisteet voi hyvinkin nostaa tuota arvoa tuon verran, (samalla myös HC ppm nousee) mutta silti sitä ei välttämättä näe putken päästä edes moottorijarrutuksessa.

    Mitäs ne muut päästöarvot olivat nyt?
    Ok. No ei tarvi murehtia tuota sitten, kun päästöistä nyt kuiteskin meni läpi mikä tärkeintä.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Muistelinkin että sanoit tuossa threadin alussa, kun kävin ottaas silloin päästöt, että vois olla tyhjäkäynnillä terveessä autossa noi arvot lähes nollassa!? Tuohon arvoon varmaan vaikuttaa 15v. katti ja ne lambdat:think
    Terveellä autolla tarkoitin moottoria, jossa kaikki on kunnossa, eli se ei olisi esim. kulunut.
    15 vuotias ja 300tkm ajettu moottori on jo kulunut. Esimerkiksi venttiilivarsien tiivisteet vuotavat varmasti jo vähän.

    Uusilla lambdoilla saisi varmaan tyhjäkäynnin 02%-arvoa tiputettua 0,05-0,1 yksikköä, mutta se ei tuntuisi missään.
    Tuolla topicin alussa autossasi oli 02% kierroksilla 0,06, eli lähes nollassa. Venttiilivarsien tiivisteet voi hyvinkin nostaa tuota arvoa tuon verran, (samalla myös HC ppm nousee) mutta silti sitä ei välttämättä näe putken päästä edes moottorijarrutuksessa.

    Mitäs ne muut päästöarvot olivat nyt?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Ei mitenkään erityisen huonot. Kierroksilla tuo arvo on normaali, mutta tyhjäkäynnillä vois olla kympin-pari matalampi.
    Ei siis kuitenkaan remontin katkuiset arvot...
    Muistelinkin että sanoit tuossa threadin alussa, kun kävin ottaas silloin päästöt, että vois olla tyhjäkäynnillä terveessä autossa noi arvot lähes nollassa!? Tuohon arvoon varmaan vaikuttaa 15v. katti ja ne lambdat:think

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Päästötestissä tyhjäkäyn. 02% 0,58 ja kierroksilla 0,38. Onko noi normi arvot vai mättääkö joku?
    Ei mitenkään erityisen huonot. Kierroksilla tuo arvo on normaali, mutta tyhjäkäynnillä vois olla kympin-pari matalampi.
    Ei siis kuitenkaan remontin katkuiset arvot...

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Päästötestissä tyhjäkäyn. 02% 0,58 ja kierroksilla 0,38. Onko noi normi arvot vai mättääkö joku?

    Leave a comment:

Working...
X