memebuy23buy

E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Kuinka voi luottaa Inpan lukemiin kun katsoo ms42 purkin lukemia vaikka tuossa minulla on ms41.? Ainakin jotain juttuja pääsin katsomaan esim. engine roughnessia ja lambdojen toimintaa?:think

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Näytti nyt siltä, että Add:t olivat pudonneet.B1.-40 ja B2.-20. Eli, ilman saanti näyttää olevan hankalaa tyhjäkäynnillä ja tuo arvojen lasku johtuu varmaan siitä, kun otin tuossa taannoin ilmansuodatin kotelosta sen torven helvettiin, joten liekö tuolla jotain tekemistä asiaan:think Ajossa en ole huomannut mitään eroa, että onko se torvi paikallaan vai ei. Eli, pitää nyt se uusi Imm laittaa tilaukseen vaikka nykyisessä ei ole selvää vikaa, mutta saattaa olla "hiekka puhallettu".

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Ok. Eli, täytyy vissin koittaa uusia noi lambdat ja Imm vaikka kokeilinki silloin sinun lambdoja, mutta olisiko nekin ollut jo parhaat päivät nähneet?:think
    Ne oli ja on täysin kunnossa. Todettu päästömittauksella.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Eipä tuossa oikein ohjelmat auta, kun pitäisi saada todeta polttoaineen sumuuntuminen ja ettei ainetta pääse vuotamaan, kun suutin on kiinni.
    Ok. Eli, täytyy vissin koittaa uusia noi lambdat ja Imm vaikka kokeilinki silloin sinun lambdoja, mutta olisiko nekin ollut jo parhaat päivät nähneet?:think

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Onko suuttimien testaukseen jotain ohjelmaa jolla näkisi, että toimivat oikein? Näkeekö Inpalla? Vai täytyykö ne viedä suoraan pesuun, jolloin ne testataan samalla?
    Eipä tuossa oikein ohjelmat auta, kun pitäisi saada todeta polttoaineen sumuuntuminen ja ettei ainetta pääse vuotamaan, kun suutin on kiinni.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Onko suuttimien testaukseen jotain ohjelmaa jolla näkisi, että toimivat oikein? Näkeekö Inpalla? Vai täytyykö ne viedä suoraan pesuun, jolloin ne testataan samalla?

    Leave a comment:


  • jones\\
    replied
    Itellä m52b28,tyhjäkäynnillä nokan asento 20-22 astetta,kierroksilla paikallaan kaasutellessa muuttuu 40 asteeseen.Hienosti vääntää ja kiertää ajossa.

    Leave a comment:


  • MGUarto
    replied
    Originally posted by juhnis82 View Post
    Kokeillaan saisiko täällä vastauksen. Eli minkälaisessa asennossa pitäisi nokka olla tyhjäkäynnillä. Jossain luki että noin 20 astetta. Oman remontin jäljiltä se näyttää nyt olevan 26 astetta tyhjäkäynnillä. Pitääkö asentaa uudestaan vai onko normaali? Ajoneuvo E39 523iA 1996.
    Näissähän ei sit paikoillaan kaasutellessa nokan asento ei pahemmin muutu. Itellä 25-27 astetta tyhjäkäynnillä, ja just kattava vanos remppa tehty ja ajotukset on kyllä kohillaan

    Tämä ei siis koske m52b28 moottoreita ja siitä ylöspäin. Vain noita skoottereita 523,525
    Last edited by MGUarto; 16-05-2013, 08:52.

    Leave a comment:


  • janke
    replied


    Pitkästä aikaa kävin ihmettelemässä Add arvoja ja ne edelleenki korjaa aika laihentavasti.:think
    Sen verran testasin, että kun otin tankinkorkin auki, niin heti alkas lukemat tippua jonkiverran, mutta kun korkki takas, niin lukemat taas nousivat:think Ei ole vaan tähän löytynyt ratkaisua vaikka paljon on yritetty asiaa ratkoa.
    Last edited by janke; 16-01-2015, 09:55.

    Leave a comment:


  • juhnis82
    replied
    Hmm, livedata kertoi että vanos ei liiku mihinkään suuntaan ajon aikana, koko ajan noin 26. Ei anna vikakoodia kuitenkaan. Ainoastaan vanoksen tila muuttuu retard --> active ajon aikana. Jos sitä hakisi toisen anturin.

    Leave a comment:


  • jones\\
    replied
    Kuten monesti todettu,tyhjäkäynti 20,xx astetta ja kierroksilla 40,xx astetta.Parikyt astetta liikealue.Jos ei ole niin ajoitus pielessä.
    Kannattaa lukea TIS:in ohje aiheesta,ja juutuupista löytyy monta pätkää asennuksesta.
    Last edited by jones\\; 09-03-2013, 18:31.

    Leave a comment:


  • juhnis82
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Oletko kokeillut toista asentoanturia?
    Tarkennetaan hieman, olis siis kansi irti ja vanos toki samalla niin olisiko mennyt väärille hampaille takaisin asennettaessa... Anturi ostettu marmorilta vuosi sitten.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by juhnis82 View Post
    Kokeillaan saisiko täällä vastauksen. Eli minkälaisessa asennossa pitäisi nokka olla tyhjäkäynnillä. Jossain luki että noin 20 astetta. Oman remontin jäljiltä se näyttää nyt olevan 26 astetta tyhjäkäynnillä. Pitääkö asentaa uudestaan vai onko normaali? Ajoneuvo E39 523iA 1996.
    Oletko kokeillut toista asentoanturia?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Noniih

    Se sitten selvisi vika heikkoon vetoon ja täristävään tyhjäkäyntiin. Kannentiiviste nöyrtyi 4-3 sylinterien välistä. 1-2-3 välitkin olivat jo alkaneet antautumaan. Lohko meni piloille 3-4 sylinterien väliltä joten se on sitten siinä, PRKL

    Mikä sen tivarin antautumisen lienee aiheuttanut, jää mysteeriksi. Alkuperäinen tiiviste siellä luultavasti oli, aj. 350tkm. Öljyä oli imusarja "täynnä" koska sorsan lorotusputki oli mönjääntynyt umpeen.

    Nyt sitten olisi hieman osia myynnissä...
    Voi perse! No.. kaikki on mahdollista näköjään luotettavissakin autoissa Pitäisi käydä omankin auton kanssa ohivuoto mittauksessa.

    Leave a comment:


  • juhnis82
    replied
    Kokeillaan saisiko täällä vastauksen. Eli minkälaisessa asennossa pitäisi nokka olla tyhjäkäynnillä. Jossain luki että noin 20 astetta. Oman remontin jäljiltä se näyttää nyt olevan 26 astetta tyhjäkäynnillä. Pitääkö asentaa uudestaan vai onko normaali? Ajoneuvo E39 523iA 1996.

    Leave a comment:

Working...
X