E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!
Collapse
X
-
Kuinka voi luottaa Inpan lukemiin kun katsoo ms42 purkin lukemia vaikka tuossa minulla on ms41.? Ainakin jotain juttuja pääsin katsomaan esim. engine roughnessia ja lambdojen toimintaa?:think
-
-
Näytti nyt siltä, että Add:t olivat pudonneet.B1.-40 ja B2.-20. Eli, ilman saanti näyttää olevan hankalaa tyhjäkäynnillä ja tuo arvojen lasku johtuu varmaan siitä, kun otin tuossa taannoin ilmansuodatin kotelosta sen torven helvettiin, joten liekö tuolla jotain tekemistä asiaan:think Ajossa en ole huomannut mitään eroa, että onko se torvi paikallaan vai ei. Eli, pitää nyt se uusi Imm laittaa tilaukseen vaikka nykyisessä ei ole selvää vikaa, mutta saattaa olla "hiekka puhallettu".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kaol View PostEipä tuossa oikein ohjelmat auta, kun pitäisi saada todeta polttoaineen sumuuntuminen ja ettei ainetta pääse vuotamaan, kun suutin on kiinni.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostOnko suuttimien testaukseen jotain ohjelmaa jolla näkisi, että toimivat oikein? Näkeekö Inpalla? Vai täytyykö ne viedä suoraan pesuun, jolloin ne testataan samalla?
Leave a comment:
-
-
Onko suuttimien testaukseen jotain ohjelmaa jolla näkisi, että toimivat oikein? Näkeekö Inpalla? Vai täytyykö ne viedä suoraan pesuun, jolloin ne testataan samalla?
Leave a comment:
-
-
Itellä m52b28,tyhjäkäynnillä nokan asento 20-22 astetta,kierroksilla paikallaan kaasutellessa muuttuu 40 asteeseen.Hienosti vääntää ja kiertää ajossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by juhnis82 View PostKokeillaan saisiko täällä vastauksen. Eli minkälaisessa asennossa pitäisi nokka olla tyhjäkäynnillä. Jossain luki että noin 20 astetta. Oman remontin jäljiltä se näyttää nyt olevan 26 astetta tyhjäkäynnillä. Pitääkö asentaa uudestaan vai onko normaali? Ajoneuvo E39 523iA 1996.
Tämä ei siis koske m52b28 moottoreita ja siitä ylöspäin. Vain noita skoottereita 523,525Last edited by MGUarto; 16-05-2013, 08:52.
Leave a comment:
-
-
Pitkästä aikaa kävin ihmettelemässä Add arvoja ja ne edelleenki korjaa aika laihentavasti.:think
Sen verran testasin, että kun otin tankinkorkin auki, niin heti alkas lukemat tippua jonkiverran, mutta kun korkki takas, niin lukemat taas nousivat:think Ei ole vaan tähän löytynyt ratkaisua vaikka paljon on yritetty asiaa ratkoa.Last edited by janke; 16-01-2015, 09:55.
Leave a comment:
-
-
Hmm, livedata kertoi että vanos ei liiku mihinkään suuntaan ajon aikana, koko ajan noin 26. Ei anna vikakoodia kuitenkaan. Ainoastaan vanoksen tila muuttuu retard --> active ajon aikana. Jos sitä hakisi toisen anturin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by juhnis82 View PostKokeillaan saisiko täällä vastauksen. Eli minkälaisessa asennossa pitäisi nokka olla tyhjäkäynnillä. Jossain luki että noin 20 astetta. Oman remontin jäljiltä se näyttää nyt olevan 26 astetta tyhjäkäynnillä. Pitääkö asentaa uudestaan vai onko normaali? Ajoneuvo E39 523iA 1996.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostNoniih
Se sitten selvisi vika heikkoon vetoon ja täristävään tyhjäkäyntiin. Kannentiiviste nöyrtyi 4-3 sylinterien välistä. 1-2-3 välitkin olivat jo alkaneet antautumaan. Lohko meni piloille 3-4 sylinterien väliltä joten se on sitten siinä, PRKL
Mikä sen tivarin antautumisen lienee aiheuttanut, jää mysteeriksi. Alkuperäinen tiiviste siellä luultavasti oli, aj. 350tkm. Öljyä oli imusarja "täynnä" koska sorsan lorotusputki oli mönjääntynyt umpeen.
Nyt sitten olisi hieman osia myynnissä...Pitäisi käydä omankin auton kanssa ohivuoto mittauksessa.
Leave a comment:
-
-
Kokeillaan saisiko täällä vastauksen. Eli minkälaisessa asennossa pitäisi nokka olla tyhjäkäynnillä. Jossain luki että noin 20 astetta. Oman remontin jäljiltä se näyttää nyt olevan 26 astetta tyhjäkäynnillä. Pitääkö asentaa uudestaan vai onko normaali? Ajoneuvo E39 523iA 1996.
Leave a comment:
-
Leave a comment: