E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!
Collapse
X
-
Huomasi nyt että sellanen oire tullut, kun alamäkeen ajaa ja päästää kaasun, niin auto hidastaa nykimällä noi 1-2 sekunin välein. Kumpikohan vaikuttaa tuohon kaasuläppä vai tyhjäkäyntiventtiili?
-
-
Originally posted by kaol View PostKaasuläpän asentotiedot INPA:ssa.
tp position kaasu ylhäällä @ DME analog 1:
tp position kaasu pohjassa @ DME analog 1:
throttle valve position prosentteina @ ABS/ASC status (kuvassa poljin pohjassa):
Kumpaakin kautta pystyy seuraamaan kaasupoljinta hitaasti liikuttamalla, että miten asentotunnistimen antama tieto muuttuu.Kiitos Kaol.
Eli, virta päälle ja Inpalla näkee noi samat arvot, kun mittarillakin? ...vai onko Tp position lukemat Ohm:eja?(näkyi olevan voltteja)
Tp position on mulla sama, kun tuossa kuvassa 1. Muista noista lukemista en tiedäkkään.:think
Leave a comment:
-
-
Kaasuläpän asentotiedot INPA:ssa.
tp position kaasu ylhäällä @ DME analog 1:
tp position kaasu pohjassa @ DME analog 1:
throttle valve position prosentteina @ ABS/ASC status (kuvassa poljin pohjassa):
Kumpaakin kautta pystyy seuraamaan kaasupoljinta hitaasti liikuttamalla, että miten asentotunnistimen antama tieto muuttuu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostKyllä se aiheuttaa jonkinlaisen imuvuodon. Tiedä sitten miten suuren, mutta kyllähän öljykorkin vähäinen löysääminenkin jo näkyy lambda-/korjausarvoissa. Öljykorkin tiivisteen kuntokin kannattaa tutkia, käänsin omasta sen toisinpäin, uusi tietty olisi parempi ratkaisu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostTJJ. Kun tiedät paljon Bemareista, niin mihin kaikkeen tuo vuotava kopantiiviste vaikuttaa? Ainakin öljyä kuluu, mutta olisko imuvuotoa mahdollisesti?:think
Leave a comment:
-
-
TJJ. Kun tiedät paljon Bemareista, niin mihin kaikkeen tuo vuotava kopantiiviste vaikuttaa? Ainakin öljyä kuluu, mutta olisko imuvuotoa mahdollisesti?:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostLäppä kiinni siis on 1,923 Kohm. Eikö noissa nyt ollutkaan hyppyä tai pätkimistä? Vaikea sanoa onko tuossa sitten mitään vikaa, pitäisi mitata ehjä/uusi samanlainen. Maksimiarvohan pitäisi olla 4Kohm eikä 7,2Kohm, joten siinä mielessä arvot ovat liian suuret koko alueella.
Liian suuri lukema toi 7.2Kohm. Kun ohjeessakin on "likimain" 4Kohm. Avasin tuon kaasuläp.tunnistimen ja näkyi pinnat mielestäni olevan aika kuluneet. Ja toinen pinni mikä kosketti sitä liukupintaa, niin oli jotenkin repaleinen:think En tiedä miltä uusi näyttää, joten en osaa sanoa oliko mitään oikeaa vikaa.
No.. uusi ei hirveesti maksa, joten täytyy hankkia semmonen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostKävin mittaamassa uudelleen,eli kaasuläppä kiinni 1923.ohm. Puolessa välissä muuttuu ~3.Kohm. ja läppä täysin auki 7.29kohm. Olisko noi läppä kiinni arvot sitten Mohm.? Sitten noi vakkarin säädöt oli läppä kiinni 1719.ohm. Ja puolessa välissä ~3.Kohm. Ja täysin auki 4.35.Kohm.
Tiedä nyt sitten onko toi läppä kunnossa?:think
Leave a comment:
-
-
Kävin mittaamassa uudelleen,eli kaasuläppä kiinni 1923.ohm. Puolessa välissä muuttuu ~3.Kohm. ja läppä täysin auki 7.29kohm. Olisko noi läppä kiinni arvot sitten Mohm.? Sitten noi vakkarin säädöt oli läppä kiinni 1719.ohm. Ja puolessa välissä ~3.Kohm. Ja täysin auki 4.35.Kohm.
Tiedä nyt sitten onko toi läppä kunnossa?:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostTuossa potikassa on katkos/hapettuma, arvojen pitäisi muuttua tasaisesti ilman hyppyä. Eihän sitä anturia voi kääntää kokonaan väärinpäin, siis akseli 180 astetta väärin? Oliko tuo arvo tosiaan 1400kohm vai 1400ohm?
Saatko tutkittua sen toisenkin anturin, eikös ASC:n läpässäkin ole melkein samanlainen?
Joku toinenkin on sitä ilmeisesti ihmetellyt tuota anturia, kun ne ruuvit olivat nuljattu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostSiis.. läppä täysin kiinni, niin ohmit oli ~3kohm ja siitä alkoi luku pienentyä kaasuläpän aukaisun yhteydessä. Ja kun kaasuläppä oli vajaassa puolessavälissä, niin luku oli ~2.kohm. Tuosta puolestavälistä kun lisäsi kaasua, niin arvot hyppäsivät 1400kohm ja tuosta taas suurentui, kun läppä oli täysin auki:think
Saatko tutkittua sen toisenkin anturin, eikös ASC:n läpässäkin ole melkein samanlainen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostLuulisi tuolla olevan vaikutusta moniin juttuihin, siis jos DME saa täysin väärää tietoa läpän asennosta kun läppä on enemmän auki. Onkohan tuossa mittausohjeessa sitten kuitenkin virhe, siinä puhutaan 1-4K arvosta, kun sinulla taas arvot alkaa nollasta. Tosin niinhän pelkän potikan pitäisikin toimia ja etuvastuksen parempi paikka olisi muualla. ETK:ssa lukee 4Kohm tuon osan lisätiedoissa, joten maksimi nyt kuitenkin pitäisi olla tuo.
Mulla oli ohjeet paperilla joten mittasin niiden mukaan.:think Jos nuo ohjeet ei pädekkään tuohon minun autoon.:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostEli boxi saa ilmeisesti väärää tietoa kaasun asennosta ja se vaikuttaa sitten miten? Vai onko tuolla mitään tekemistä korjaus arvoihin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostJa vastusmittari oli oikealla alueella (5-10 Kohm tai autom.) eikä esim. 200 ohm alueella?
Tunnistimen säätö ei vaikuttanut mitään, vaikka sitä ei tosin saa siirrettyä, kun noin 2mm, mutta ei oikeestaan mitään muutosta mihkään!
Eli boxi saa ilmeisesti väärää tietoa kaasun asennosta ja se vaikuttaa sitten miten? Vai onko tuolla mitään tekemistä korjaus arvoihin?Last edited by janke; 06-01-2013, 10:43.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostMittasin kaasuläp.asentotunnistimen ohm:it niin siitä löytyi ainakin yksi vika. Eli, pinneistä katottuna kun kaasua lisäsi (auto sammuksissa) Niin läppä kiinni näytti 3ohm ja sitte pikku hiljaa kaasua lisättäessä, niin puolessa välissä ohmit muuuttuivat äärettömään lukemaan.:think Ja läppä täysin auki näytti taas jotain ääretöntä.!!
Leave a comment:
-
Leave a comment: