memebuy23buy

E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Mittasin kaasuläp.asentotunnistimen ohm:it niin siitä löytyi ainakin yksi vika. Eli, pinneistä katottuna kun kaasua lisäsi (auto sammuksissa) Niin läppä kiinni näytti 3ohm ja sitte pikku hiljaa kaasua lisättäessä, niin puolessa välissä ohmit muuuttuivat äärettömään lukemaan.:think Ja läppä täysin auki näytti taas jotain ääretöntä.!! Eli uutta tunnistinta hankkimaan. Vaikuttaakohan tuo tunnistin tyhjäkäynti arvoihin?
    Kokeilin taas toista ICV:tä, niin sama portaistettu suhina kuuluu jälleen kaasun pudotessa tyhjäkäynille.:think

    Ja sitten vielä venakopan tiiviste vuotaa joka aiheuttaa vaikka mitä oireita.
    Eli.... remonttia tiedossa helvetisti.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Kyl noi arvot ei vaan mitenkään meinaa tasottua edes vähääkään. Nyt ne on muuttunut niin, että molenmat Add ovat lähes yhtä paljon miinuksella. Joku yhteinen tekijä on kyseessä noihin arvojen suureen pudotukseen.
    Kierrokset seilaa tyhjäkäynnillä 768-790 ja selvästi tuon aaltomaisuuden kuulee kun kone nytkähtelee. Seuraava huolto on hankkia tulpanhatut, kun ainakin kahdesta on murtunut alhaalta noin sentin.

    Vielä tuosta imuilman lämpötunnistimesta, että on ilmeisesti harvinaista että se olisi kenelläkään hajonnut? Ja mitenköhän se vaikuttaa jos se on epäkunnossa.?
    Last edited by janke; 05-01-2013, 14:17.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Jos sulla on keula tukittu pahvilla esim. munuaisista, niin moottori imee etenkin tyhjäkäynnillä ilman syylärin läpi -> moottoriin menevä ilma on lämmintä.
    Ei ole nokkaa tukittu, mutta johtuu sitten varmaan kun olin autokatoksessa ja seinä 1,5 metrinpäässä, joten varmaan haukkasi osaksi moottorin lämmittämää ilmaa. Pitäisi saada inpa laitettua tähän käyttökoneeseen, niin näkisi noita lukemia ajossakin.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Olisko tuohon imuilmaan mitään tietoutta kenelläkään?:think
    Jos sulla on keula tukittu pahvilla esim. munuaisista, niin moottori imee etenkin tyhjäkäynnillä ilman syylärin läpi -> moottoriin menevä ilma on lämmintä.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Mulla nousee vain kierrokset yli tonnin kun ottaa icv:n johdon irti:think

    Kyllä kaasuläppä menee kiinni, niin kun kuuluukin.
    Voiko olla öljyillä jotain tekemistä arvojen suhteen? Noi tyhjäkäynti arvot mitkä tuossa äskeittiäin laitoin, niin oli vanhoilla öljyillä ja nyt käytin tuossa pihalla äskettäin vajaan tunnin, kun ihmettelin inpan salaisuuksia, niin ei arvot noussu kun B1 -20. B2 -4.:think Siis taas jotain ihmeellistä on tapahtunut.:think

    Mites toi imuilman anturi, kun tyhjäkäynillä näyttää jotain +30. Pitäiskö sen ajaessa pudota samaan, kun on ulkoilman lämpötila?
    Olisko tuohon imuilmaan mitään tietoutta kenelläkään?:think

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Meneekö kaasuläppä kokonaan kiinni? Sekin suhisee hieman, koska imusarjassa on alipaine.
    Moottorin pitäisi (lähes) sammua, kun lisäilmaluistin johdon irroittaa tyhjäkäynnillä.
    Mulla nousee vain kierrokset yli tonnin kun ottaa icv:n johdon irti:think

    Kyllä kaasuläppä menee kiinni, niin kun kuuluukin.
    Voiko olla öljyillä jotain tekemistä arvojen suhteen? Noi tyhjäkäynti arvot mitkä tuossa äskeittiäin laitoin, niin oli vanhoilla öljyillä ja nyt käytin tuossa pihalla äskettäin vajaan tunnin, kun ihmettelin inpan salaisuuksia, niin ei arvot noussu kun B1 -20. B2 -4.:think Siis taas jotain ihmeellistä on tapahtunut.:think

    Mites toi imuilman anturi, kun tyhjäkäynillä näyttää jotain +30. Pitäiskö sen ajaessa pudota samaan, kun on ulkoilman lämpötila?
    Last edited by janke; 31-12-2012, 09:33.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Suhina kuuluu, kun ottaa luistimen liittimen irti?:think
    Meneekö kaasuläppä kokonaan kiinni? Sekin suhisee hieman, koska imusarjassa on alipaine.
    Moottorin pitäisi (lähes) sammua, kun lisäilmaluistin johdon irroittaa tyhjäkäynnillä.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Suuttimissa ei ole vikaa, kun päästöt on kunnossa.
    Lisäilmaluisti suhisee imusarjassa.
    Suhina kuuluu, kun ottaa luistimen liittimen irti?:think

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by janke View Post
    En tiedä sitten, kun sain tuo laturin äänen hiljenemään, niin sitten huomio kiinnittyi tuonne imusarjaan ja läppäkoteloon, niin mielestäni sieltä kuuluu kyllä jotain ylimääräistä narinaa ja suhinaa?
    Suuttimissa ei ole vikaa, kun päästöt on kunnossa.
    Lisäilmaluisti suhisee imusarjassa.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Taas pitkästä aikaa katoin Add arvot ja nyt oli bank1 -97 bank2 -68 :think On tuo vai ihmeellistä!! Pitäisiköhän ne suuttimet sittenkin uusia?

    En tiedä sitten, kun sain tuo laturin äänen hiljenemään, niin sitten huomio kiinnittyi tuonne imusarjaan ja läppäkoteloon, niin mielestäni sieltä kuuluu kyllä jotain ylimääräistä narinaa ja suhinaa? Nyt pitäisi kyllä päästä kuunteleen vastaavan auton moottoria, että selviäisi tuokin, että onko ominaisuus.
    Last edited by janke; 30-12-2012, 11:30.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Vanos ei voi lähtökohtaisesti jumittaa "vähän", jos se on äänetön.
    Vanos ei vaikuta tyhjäkäyntiin.

    Etkös sä käynyt päästötestissäkin ja siitä tuli hyvät tulokset, eli moottori ei käy laihalla.
    Äänetönhän se vanos on. Luin vain tuolta vanos keskusteluista kun single vanokseen ovat tiivisteitä vaihdellut, niin tyhjäkäynnit ovat muuttuneet parempaan suuntaan. Mutta sehän voi johtua jostain muustakin samalla tehdyistä huolloista kuten esim. tulpista?

    Niin... ei käy laihalla, mutta ohjelmisto laihentaa seosta tyhjäkäynnillä.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Olikos se nyt niin että, vanos ei vaikuta tyhjäkäyntiin, mutta jos se jumittaa vähäsen niin selittääkö se laihentamisen tyhjäkäynnillä? Nokan asento näyttää kyllä normaalia lukemaa.:think
    Vanos ei voi lähtökohtaisesti jumittaa "vähän", jos se on äänetön.
    Vanos ei vaikuta tyhjäkäyntiin.

    Etkös sä käynyt päästötestissäkin ja siitä tuli hyvät tulokset, eli moottori ei käy laihalla.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Olikos se nyt niin että, vanos ei vaikuta tyhjäkäyntiin, mutta jos se jumittaa vähäsen niin selittääkö se laihentamisen tyhjäkäynnillä? Nokan asento näyttää kyllä normaalia lukemaa.:think

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tuo oli ainut mihkä en perehtynyt.:think
    Eli autoko pitäisi olla käynnissä tuossa kohtaan, kun mittaan tuon? Eikös ohjeessa ollut että virta pois ja säädetään kaasu läppää täysin auki ja sillä välillä noi pitäisi toteutua?:think
    Ei käynnissä. Vaan mittari kiinni noihin nastoihin ja sitten poljet hitaasti kaasupoljinta ja katsot miten vastusarvo muuttuu, sen pitäisi muuttua tasaisesti välillä 1 - 4Kohm.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Katsoitko myös ettei vastusarvot pätki/hypi kun kaasupoljinta painaa hiukan? Eli siinä 800-1200rpm kohdalla. Tuo pitää siis mitata niiden nastojen välillä joissa arvo vaihtelee 1-4 Kohm polkimen asennon mukaan.
    Tuo oli ainut mihkä en perehtynyt.:think
    Eli autoko pitäisi olla käynnissä tuossa kohtaan, kun mittaan tuon? Eikös ohjeessa ollut että virta pois ja säädetään kaasu läppää täysin auki ja sillä välillä noi pitäisi toteutua?:think

    Leave a comment:

Working...
X