memebuy23buy

E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Tuossa kuvassahan ei näytä olevan potikkaa lainkaan vaan pelkät asentokytkimet. Onkohan se tosiaan vain tuollainen sinullakin? Silloinhan tuon "kaasu kiinni" -kytkimen vika/pätkiminen/väärä asento voisi selittää tuon ongelman. Tuohan on helppo mitata yleismittarin vastusalueella tuon anturin nastoista kun painaa kaasua ja katsoo mitä tapahtuu eri asennoissa, siis moottori sammutettuna.

    edit: Kyllähän siinä TIS:in mukaan on potikka, samoin ASC:n akselissa.
    Ok. Eli, toi kuva yllä on harhaanjotava? Ja m52:ssa on "säätövastus".?

    Minkä helvetin takia tuohon potikkaan on pitänyt kajota:think Eli autossa on ollut ilmeisesti ruotsissa jo tuota tyhjäkäynti ongelmaa ja sitten joku ruotsalainen ESA B. joka tykkää työnnellä putkeihin kaikkea mahdollista, niin mennyt sitten vähäsen säätämään bemarista lisää "tehoja" Anteeksi kaikilta ruotsalaisilta
    Last edited by janke; 07-12-2012, 11:18.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Lataa tuolta E36:n huoltokirja, siinä taitaa olla M52-moottori. Tuon pdf:n sivulla 162 on ohjeita kaasun asentopotikan mittaukseen:
    MediaFire is a simple to use free service that lets you put all your photos, documents, music, and video in a single place so you can access them anywhere and share them everywhere.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    En minäkään löytänyt oikein mitään tuohon tunnistimeen, mutta toi kuva alla on e34 M5 as.tunnistimesta. En tiedä onko m52:ssa sama toiminta periaate?



    Eli 523:ssa on toi potikka suoraan läppä akselissa kiinni ilman jousia.
    Tuossa kuvassahan ei näytä olevan potikkaa lainkaan vaan pelkät asentokytkimet. Onkohan se tosiaan vain tuollainen sinullakin? Silloinhan tuon "kaasu kiinni" -kytkimen vika/pätkiminen/väärä asento voisi selittää tuon ongelman. Tuohan on helppo mitata yleismittarin vastusalueella tuon anturin nastoista kun painaa kaasua ja katsoo mitä tapahtuu eri asennoissa, siis moottori sammutettuna.

    edit: Kyllähän siinä TIS:in mukaan on potikka, samoin ASC:n akselissa.
    Last edited by TJJ; 07-12-2012, 10:49.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Inpassa on digital puolella idle-täppä, asentotieto näkyy analogi puolelta, joskin millivoltteina joista et % asentoa pysty päättelemään.

    Kyllähän tuo tuossa videossa korostetun hitaasti laskee, mutta on myös eri kone kuin sinulla. Normaalistikin se jarruttaa hetkeksi tuossa kohtaa, mutta mutta...

    Yksi vaihtoehto on että kaasuläpän stopparia on väännelty, mutta kyllä ohjelmissakin on pieniä eroja vuosimallien ym. mukaan.
    Kiitosta taas. Täytyy tutkia inpan kanssa asiaa.

    Toi kierosten hidas lasku oli mulla joskus paljon hitaampi ja selkeempi, kun oli letku halki ICV:n juuresta ja näin nykäisi aina kun löysäsi kaasua esim. liikennevaloihin.
    Imuvuodot on nyt 110% poissa, ettei niillä pitäisi olla vaikutusta tuohon enää.

    Eli. Onko tuota k.l.asentotunnistinta tarkoitettukaan säädettäväksi? Jos hankkii uuden kaasuläppäkotelon, niin onkohan siinä jo valmiiksi toi tunnistin kaliproituna??:think

    Sitten kaipaan muilta m52 kuskeilta tietoa, että pystyttekö pitämään kierroksia esim.850.rpm kohdalla ilman, että viisari hyökkää heti yli tonnin???:think

    Ja toinen kysymys: Auto täriisee 1000 rpm:n kohdalla niin, että KOKO AUTO TUTISEE JA TÄRISEE!!!!!!!! ???????

    Testatkaa hyvät bemaristit omista autoistanne noita ylläolevia ja kertokaa tänne, niin voin tilata aikaa luulosairauden vuoksi itselleni läpän säätöön

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Inpassa on digital puolella idle-täppä, asentotieto näkyy analogi puolelta, joskin millivoltteina joista et % asentoa pysty päättelemään.

    Kyllähän tuo tuossa videossa korostetun hitaasti laskee, mutta on myös eri kone kuin sinulla. Normaalistikin se jarruttaa hetkeksi tuossa kohtaa, mutta mutta...

    Yksi vaihtoehto on että kaasuläpän stopparia on väännelty, mutta kyllä ohjelmissakin on pieniä eroja vuosimallien ym. mukaan.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    En löytänyt oikein mitään tietoa M52:n tuosta systeemistä, täytyy vielä etsiä. M52TU:ssa asentotunnistimessa on rinnakkain kaksi potikkaa (säätövastusta) ja tulee vikakoodi jos niiden arvot ei täsmää. Sinulla tunnistin taitaa olla suoraa läpän akselissa kiinni ilman jousia tai sisäkkäisiä akseleita? Eikös Inpalla näe tuon tunnistimen arvot, oletko katsonut niitä?

    Olikos tuossa ASC:kin vaijerilla? Toimiihan sekin kunnolla? Oletko kokeillut ottaa sen vaijerin tai piuhan irti? Tosin eihän sen kai pitäisi liikkua paikallaan kaasuttaessa.
    En minäkään löytänyt oikein mitään tuohon tunnistimeen, mutta toi kuva alla on e34 M5 as.tunnistimesta. En tiedä onko m52:ssa sama toiminta periaate?



    Eli 523:ssa on toi potikka suoraan läppä akselissa kiinni ilman jousia.

    Pitäisi tietää mitä arvoja katson Inpalla ja mitä niiden pitäisi näyttää?:think

    Tuossa kun olen katsellut noitten netissä olevien M52 kaasuläp.tunnistimia, niin niiden ruuvit ovat laitettu lukitteella kiinni, ettei ne tärinästä säädy ja näkee ettei niihin kukaan ole kajonnut. Ja mullahan ne ruuvit on nuljattu, että joku on hallunnut hiukan säätää syystä tai toisesta!:think

    Uuden voin kyllä hankkia, mutta jos tuo kuiteskin toimii, niin onko hyötyä taas siitä jos tuo nykyinen on väärässä asennossa, niin uusikin on sitten väärässä asennossa ja ei vastaavaa hyötyä?:think

    E carinaan olen joskus säätänyt tuon tunnistimen kohdalleen. Tarvittiin vain rakotulkki ja sähkömittari ja ohjeet on korjausoppaassa, mut bemariin en löytänyt mistään ohjetta.

    E: Pitäisköhän käydä bmw huollossa kysymässä tuon säädöstä?
    Last edited by janke; 06-12-2012, 16:34.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Mites tuo läpän asentotunnistin? Lähinnä kiinnosta sen säätö ja mihin se vaikuttaa? Se että, jos as.tunnistin on hiukan jumissa ja antaa myöhäistä tietoa boxille ja tuosta jotuisi hidas kaasun laskeutuminen ja miettiminen?:think Tuo oli vain lähinnä oma veikkaus.
    En löytänyt oikein mitään tietoa M52:n tuosta systeemistä, täytyy vielä etsiä. M52TU:ssa asentotunnistimessa on rinnakkain kaksi potikkaa (säätövastusta) ja tulee vikakoodi jos niiden arvot ei täsmää. Sinulla tunnistin taitaa olla suoraa läpän akselissa kiinni ilman jousia tai sisäkkäisiä akseleita? Eikös Inpalla näe tuon tunnistimen arvot, oletko katsonut niitä?

    Olikos tuossa ASC:kin vaijerilla? Toimiihan sekin kunnolla? Oletko kokeillut ottaa sen vaijerin tai piuhan irti? Tosin eihän sen kai pitäisi liikkua paikallaan kaasuttaessa.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    M52TU:ssa ainakin laskee välillä jo liiankin alas jos sopivasti pumppaa ja päästää kaasun. Mutta tuo onkin täysin eri systeemillä.

    Olethan tarkistanut kaasuvaijerin ja mahdollisen cruisen vaijerin ettei ne jumita? Ja myös läpän jouset että ne jaksaa vetää läpän kiinni?

    Polkimessa ei ole tunnistinta, tuo M52:n muu läppäsysteemi on minulle mysteeri. ETK:sta kun katsoo, niin onko siinä sitten omat läpät ASC:lle ja polkimelle? Siis tuollainen viritys:
    http://farm6.static.flickr.com/5137/...8f59ee50f5.jpg
    Kiitos vastauksesta.

    Eli cruisen vaijeri ei jumita ja kaasu vaijerit kyllä liikkuu nätisti. Ise kaasuläppä palauttaa voimallisesti, eli kun käsin kääntää, niin palauttaa takaisin kolahduksen kanssa ja mielestäni siltä osin täytyy olla kunnossa? Voihan noi läpän jouset vielä tarkistaa ja yrittää puhdistaa ja rasvata varmuuden vuoksi.

    Juurikin tuollainen on autossani, mikä kuvassa on.

    Mites tuo läpän asentotunnistin? Lähinnä kiinnosta sen säätö ja mihin se vaikuttaa? Se että, jos as.tunnistin on hiukan jumissa ja antaa myöhäistä tietoa boxille ja tuosta jotuisi hidas kaasun laskeutuminen ja miettiminen?:think Tuo oli vain lähinnä oma veikkaus.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tähän kaipaan vastausta.

    Ja voisko joku kertoa toimivasta M52 motistansa, että laskeeko noi kierrokset kaikilla niin kun tuossa yllä olevassa videossa? Vai näenkö vain harhoja ja kuvittelen asioita??
    M52TU:ssa ainakin laskee välillä jo liiankin alas jos sopivasti pumppaa ja päästää kaasun. Mutta tuo onkin täysin eri systeemillä.

    Olethan tarkistanut kaasuvaijerin ja mahdollisen cruisen vaijerin ettei ne jumita? Ja myös läpän jouset että ne jaksaa vetää läpän kiinni?

    Polkimessa ei ole tunnistinta, tuo M52:n muu läppäsysteemi on minulle mysteeri. ETK:sta kun katsoo, niin onko siinä sitten omat läpät ASC:lle ja polkimelle? Siis tuollainen viritys:

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tuossa testailin, niin ei saa millään kaasupoljinta niin tarkasti painettua, että saisi pidettyä tyhjäkäynnillä vaikka 800 tai 900rpm kohdalla.:think Aina nousee 1100 tai tippuu 700rpm paikkeille. Ja 1000 jos saa pidettyä niin alkaa auto tärisemään?

    Kysymys:
    Onko kaasupolkimessa joku tunnistin vai onko ainut se kaasuläpän asentotunnistin?

    Voinko mennä kokeileen säätämään tuota kaasuläp.tunnistinta johkin suuntaan? Kun aikaisemmin tuossa kerroinkin, kun ruuveja joku swedu oli jo nuljannut
    Tähän kaipaan vastausta.

    Ja voisko joku kertoa toimivasta M52 motistansa, että laskeeko noi kierrokset kaikilla niin kun tuossa yllä olevassa videossa? Vai näenkö vain harhoja ja kuvittelen asioita??
    Last edited by janke; 06-12-2012, 09:39.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Varo ettei tule vatsahaavaa tyhjästä

    Yleensä ne kierrokset ei laske heti tyhjäkäynnille, vaan pieni jarrutus tulee siinä tonnin kohtaa ettei kierrokset ehdi tippua alle tavoitearvon ennen kuin kierroslukusäätö ehtii mukaan.
    Ai, että tuo on ihan normaalia, niin kun tuossa videossakin?

    Leave a comment:


  • janke
    replied


    Tuossa saman tyyppinen vika kun mun autossa, eli pysähtyy ~1000 ja hitaasti jatakaa laskua. Eikö muka kukaan ole törmännyt vastaavaan ongelmaan????????
    Last edited by janke; 08-12-2012, 00:11.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Varo ettei tule vatsahaavaa tyhjästä

    Yleensä ne kierrokset ei laske heti tyhjäkäynnille, vaan pieni jarrutus tulee siinä tonnin kohtaa ettei kierrokset ehdi tippua alle tavoitearvon ennen kuin kierroslukusäätö ehtii mukaan.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Tuossa testailin, niin ei saa millään kaasupoljinta niin tarkasti painettua, että saisi pidettyä tyhjäkäynnillä vaikka 800 tai 900rpm kohdalla.:think Aina nousee 1100 tai tippuu 700rpm paikkeille. Ja 1000 jos saa pidettyä niin alkaa auto tärisemään?

    Kysymys:
    Onko kaasupolkimessa joku tunnistin vai onko ainut se kaasuläpän asentotunnistin?

    Voinko mennä kokeileen säätämään tuota kaasuläp.tunnistinta johkin suuntaan? Kun aikaisemmin tuossa kerroinkin, kun ruuveja joku swedu oli jo nuljannut

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Oletko verrannut tuota varmasti ehjään yksilöön?




    Seuraavaksi sitten auto vaihtoon
    No tiedän kuinka ehjä 523 tekee kierrosten laskeutuessa. Valitettavasti en luovuta tuon kanssa.
    Tyhjäkäynti venttiili voi olla syyllinen vieläkin tuohon, mutta voiko olla niin huono tuuri että kaksi icv:tä on samallalailla "jumissa"? Tai voisiko kaasuläppä jumittaa?

    Leave a comment:

Working...
X