memebuy23buy

E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kaol
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Eli voisko toi ruiskunohjaus boxi olla piirillä? Ja miten sen voi todeta?:think
    Ei välttämättä. Jos joku seosten aktiivisäätöön liittyvä data puuttuu tai menee yli normaaliasteikon, niin moottorinohjaus siirtyy varaohjelmalle.
    Tulikohan ne anturien liittimet kunnolla kiinni?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Veikkaisin, että tällöin moottori on jostain syystä varaohjelmalla. Tällöin moottori käyttää varaohjelman karttoja, eikä säädä seosta anturien mukaan.
    Eli voisko toi ruiskunohjaus boxi olla piirillä? Ja miten sen voi todeta?:think

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Miksi lambdat liikkuivat siellä yläpäässä eikä vispannut kuten tavallisesti käyttäen koko virta aluetta ja auto kävi tasaisesti??
    Eli mitä toi auto oikein meinaa??? Ihme tapaus. Kertokaa viisaammat!!?
    Veikkaisin, että tällöin moottori on jostain syystä varaohjelmalla. Tällöin moottori käyttää varaohjelman karttoja, eikä säädä seosta anturien mukaan.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Taas uutta mysteeriä pukkaa.
    Kävin siinä puhdistamassa kaasuläppäkotelon, joka oli aika likainen. Puhdistin samalla imuilma anturin ja moottorinlämpöanturinki. No, kamat kasaan ja adaptio arvojen nollaus ja taas ajoa kotiin 35km. Auto tuntui jotenki taas vaihteeksi pirteämmältä ja kulutus oli 90kmh siinä 6l paikkeella joka hieman oli taas laskenut.

    Ajoin kotona parkkiin ja äkkiä Inpaa kiinni koneeseen ja taas WTF!!! Add arvot 0.00! Samoin muutkin arvot olivat siinä nollilla. Seurasin lambdojen volteja siinä ja ne nätisti liikkuvat molemmat siinä +-4.V. ja kone kävi tasaisesti ilman tutinoita! Ajattelin että ei voi olla totta ja sammutin moottorin ja käynnistin sitten uudestaan ja sitten taas paluu arkeen Eli Add:t alkoivat taas tippua ja lambdat kiskoi edestaka 0 ja 4.voltia ja kone taas kävi huonovointisesti!!

    Sammutin sitten auton ja taas uudestaan heti käyntii ja kone taas kävi nätisti ilman tutinoita ja lambdat pysyi taas siinä +-4V. :think

    Miksi lambdat liikkuivat siellä yläpäässä eikä vispannut kuten tavallisesti käyttäen koko virta aluetta ja auto kävi tasaisesti??
    Eli mitä toi auto oikein meinaa??? Ihme tapaus. Kertokaa viisaammat!!?
    Last edited by janke; 03-11-2012, 08:57.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mistä päättelet, että kone käy laihalla? Jos arvot ovat miinuksella, niin eikös se tarkoita sitä, että moottorinohjaus tunnistaa koneen käyvän rikkaalla ja pienentää suuttimien aukioloa jotta seossuhde saadaan kohdalleen. Syy voi sitten olla vuotava suutin, (se jo monta kertaa mainittu) bensapaineen säädin tai ilmansuodatin/ilmanottoputkisto tukossa.
    Tuota en ole kuullutkaan, (Tai en vain muista) että käy rikkaalla ja M-ohjaus pienentää suuttimien aukioloaikoja.:think Kiitos tiedosta.

    Mä en jotenki usko tuohon vuotavaan suuttimeen, kun paineilmalla 2bar suihkuttelin litkua sisään, niin ennemmin ei tullut, kun aukaisi suuttimen sähköisesti... jos tuo edes on oikea tapa saada se selville?:think Paineen säädin on vaihdettu. imuvuotoja ei ole 99% varmuudella. Ilmansuodatin uusi jne.
    Last edited by janke; 02-11-2012, 15:46.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Nyt tuossa yrittänyt tutkia netin syövereistä, että miksi kone käy laihalla ja mitkä asiat siihen vaikuttaa.
    Mistä päättelet, että kone käy laihalla? Jos arvot ovat miinuksella, niin eikös se tarkoita sitä, että moottorinohjaus tunnistaa koneen käyvän rikkaalla ja pienentää suuttimien aukioloa jotta seossuhde saadaan kohdalleen. Syy voi sitten olla vuotava suutin, (se jo monta kertaa mainittu) bensapaineen säädin tai ilmansuodatin/ilmanottoputkisto tukossa.

    Leave a comment:


  • Agio
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Kiitos vastauksesta! Mä luulen että, jos toi mun katti olisi tukossa niin se vaikuttaisi koko kierrosalueeseen!? Mutta ennemmin ei voi tietää varmaksi, kun raatelee sen auki!

    Noi Engine load ja Icv ovat olleet täällä lähes kaikilla yli Inpan sektoreiden, eli noi arvot eivät niinkään huolestuta.

    Tuossa ylempänä linkissä e39 kuski kärsii samoista auton käytös oireista, kun allekirjoittanut. Tulee vaan vahvasti mieleen, että ongelma saattaisi piileä ruiskunohjauksessa:think

    Vaikka tuolla linkintakana se heppu epäilee itse vanosta!?
    Juu kyllähän se koko kierrosalueeseen vaikuttaa. Tuossa omassa kun antoi koneelle kauraa vapaalla, niin ei saanu kierroksia yli 5 tonnin. Pintakaasulla pysty ajelemaan, kunhan kierrokset pysyi 2 tonnin hujakoilla

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Agio View Post
    Itse en avannu, mutta pajalla olivat vissiin avanneet. En sitten sen tarkemmin kysynyt miltä oli näyttänyt.
    Kun ongelmat alkoi, niin katti kolisi ihan selvästi, mutta sitten kolina loppui kuin seinään. Veikkaan, että ne rojut oli jotenkin jumittunut / sulanu sinne takaosaan ja näin ollen lähes tukkinut koko putken. Lopulta auto oli lähes ajokelvoton, hyvä kun sai pajalle ajettua. Ja inpan arvot tosiaan lähes identtiset. Engine load oli 108.7 ja air use of idle control valve 14.50 Adaptaatiot miinuksella.
    Kiitos vastauksesta! Mä luulen että, jos toi mun katti olisi tukossa niin se vaikuttaisi koko kierrosalueeseen!? Mutta ennemmin ei voi tietää varmaksi, kun raatelee sen auki!

    Noi Engine load ja Icv ovat olleet täällä lähes kaikilla yli Inpan sektoreiden, eli noi arvot eivät niinkään huolestuta.

    Tuossa ylempänä linkissä e39 kuski kärsii samoista auton käytös oireista, kun allekirjoittanut. Tulee vaan vahvasti mieleen, että ongelma saattaisi piileä ruiskunohjauksessa:think

    Vaikka tuolla linkintakana se heppu epäilee itse vanosta!?

    Mulla justiin samat shadow koodit, kun tuossa alla?
    Last edited by janke; 28-05-2015, 21:31.

    Leave a comment:


  • Agio
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Avasitko katin ja katsoit miltä siellä näytti? Mä kurkistin kattiin siitä etupuolelta ja ensinmäinen suodatin oli ainakin täysin ehjä, mutta olisko katin takaosa paskana? Ei ainakaan kolise kun paasaa kattia.
    Itse en avannu, mutta pajalla olivat vissiin avanneet. En sitten sen tarkemmin kysynyt miltä oli näyttänyt.
    Kun ongelmat alkoi, niin katti kolisi ihan selvästi, mutta sitten kolina loppui kuin seinään. Veikkaan, että ne rojut oli jotenkin jumittunut / sulanu sinne takaosaan ja näin ollen lähes tukkinut koko putken. Lopulta auto oli lähes ajokelvoton, hyvä kun sai pajalle ajettua. Ja inpan arvot tosiaan lähes identtiset. Engine load oli 108.7 ja air use of idle control valve 14.50 Adaptaatiot miinuksella.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Agio View Post
    Itsellä oli lähes täysin samanlaiset arvot inpassa kuin sinulla ja auto tehoton + savuttaa. Syyksi paljastui rikkinäinen katalysaattori. Romut siellä oli irti ja putki oli menossa tukkoon. Itsekkin kerkesin ensin separaattorin vaihtaa.
    Avasitko katin ja katsoit miltä siellä näytti? Mä kurkistin kattiin siitä etupuolelta ja ensinmäinen suodatin oli ainakin täysin ehjä, mutta olisko katin takaosa paskana? Ei ainakaan kolise kun paasaa kattia.

    Leave a comment:


  • Agio
    replied
    Itsellä oli lähes täysin samanlaiset arvot inpassa kuin sinulla ja auto tehoton + savuttaa. Syyksi paljastui rikkinäinen katalysaattori. Romut siellä oli irti ja putki oli menossa tukkoon. Itsekkin kerkesin ensin separaattorin vaihtaa.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Jos joku haluaa lukaista tuon lontoon kielisen threadin niin olisin kiitollinen.
    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


    Kaverilla näyttää justiin samaa vikakoodia kun minulla!!:think Linkissä heti #30.

    Samanlainen vika kun minulla ja tyhjäkäyntiarvot miinuksella!!? Valittaa muffler flappia! Ja jos oikein tulkitsin niin auto oli myöskin ruotsista!:think

    Eihän ruotsissa vain ole ohjelmistoon kajottu päästöjen suhteen!?:think

    E: Tuossa linkin autossa on juuri sama vika kun mun.
    Last edited by janke; 02-11-2012, 10:12.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Nyt tuossa yrittänyt tutkia netin syövereistä, että miksi kone käy laihalla ja mitkä asiat siihen vaikuttaa. Bmw puolelta ei oikein löydy vastaavaa tapausta, mutta jollain randomi merkeillä on ollut päästöjen mukaan laihalla käymistä ja nuokin ovat olleet suurimmaksi osaksi "kaasari" vehkeitä. Eräällä Mitsun evo omistajalla kone kävi laihalla aina kylmillä keleillä ennen koneen lämpenemistä mihin ei lukuisten osien vaihdolla löytynyt ratkaisua. Mutta tuota 4 sylinteristä turbokonetta ei oikein voi verrata kyseiseen laitteeseen.

    Eräällä Bmw harrastajalla oli vanhemmassa mallissa ollut päästöjen mukaan tyhjäkäynnillä liian laiha seos ja tämä oli korjaantunut uudella Maffilla.

    Eli mikä saa osakuormalla arvot kohdilleen, mutta tyhjäkäynnillä vetää laihalle ja kunnolla?:think

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by _Hämis_ View Post
    Kyllähän se sieltäkin ilmaa imeksii jos tiiviste ei pidä.
    Joo, viimeksi kun vaihdoin, niin jäi lohkon kylki puhdistamatta, ja nyt sitten puhdistin niin ei ainakaan tämänpäivän ajelun jälkeen ollut vuotanut. No joka tapauksessa uusia se täytyy varmuudeksi.

    Leave a comment:


  • _Hämis_
    replied
    Kyllähän se sieltäkin ilmaa imeksii jos tiiviste ei pidä.

    Leave a comment:

Working...
X