memebuy23buy

E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Kyllä se savuuttaa minullakin sitä vesihöyryä ihan reilusti kun kelit kylmenee, juuri kuten kuvailit. En usko, että sinulla vikaa on savutuksen suhteen. Mistä päättelit että käy laihalla?
    Noi tyhjäkäyntiarvot eli Add:t ovat miinuksella, eli pyrkii laihentamaan seosta.

    Katti tuli tarkistettua etu-päästä ja ainakin ensinmäinen kennosto oli paikallaan.

    Tulkitaanko venttiilikopan vuoto imuvuodoksi? Vaikuttaakos se tiiviste noihin tyhjäkäynti arvoihin:think
    Näyttäis siltä, että vanha separaattori pullautti sen paskaksi.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Kyllä se savuuttaa minullakin sitä vesihöyryä ihan reilusti kun kelit kylmenee, juuri kuten kuvailit. En usko, että sinulla vikaa on savutuksen suhteen. Mistä päättelit että käy laihalla?
    Last edited by Antsah; 31-10-2012, 18:45.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    No itse asiassa toi on savuttanut aina vähä liikaakin... Toki kelitkin vaikuttaa ja tiedän että e39 putkeen kyllä mahtuu kosteuttakin aika reilusti. Mutta kyl toi savutus on liiallista! Aina, kun pysähtyy risteykseen, niin käy sääliksi takana olevia. Ja ei ole väliä vaikka olisi ajettu pohjosesta kaasupohjassa putkeen tänne ääsjoelle, niin sama savutus vain jatkuu:think Savu on valkoista enkeliverhoa!?

    Edit: Auto pyrkii tyhjäkäynnillä käymään laihalla ja savuttaa niin mitä se meinaa??
    Last edited by janke; 31-10-2012, 11:54.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    No olisko kelillä mitään tekemistä

    Vesihöyryä se on..

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Minkä väristä savua?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    Voisko olla separaattori?
    Justiin noin kuukausisitten vaihdoin uuden letkuineen!

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Voisko olla separaattori?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Eli uusi ongelma....tyhjäkäynnillä savuuttaa niin saat...ti ja johtuen varmaan tuosta laihalla käymisestä? Kierroksilla ei niinkään pölläytä.

    Eli Tuskin tuo katista johtuu.. vai?:think Eli, vuotaako ohjurit vai onko siellä ruiskun ohjauksessa joku paskana? Anteeksi, mutta tää jatkuva kysely ja tietämättömyys alkaa jo vituttaa suunnattomasti.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Huomenna ajattelin katsoa katin etupuolelle,että näkyiskö siellä jotain ihmeellistä:think Koko putkia en voi iroittaa sattuneesta syystä

    Katotaan mitä löytyy!!!

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Älä Vit...le!!! Tämä on vakavaa!!!
    Eih Olen pahoillani.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    Nyt Jankehyvä, jos kierroslukumittari pysyy paikoillaan ja auto käy hyvin, niin diagnoosini on: Luulotautinen.
    Älä putoile sinne rasvamonttuun enää.
    Älä Vit...le!!! Tämä on vakavaa!!!

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Nyt Jankehyvä, jos kierroslukumittari pysyy paikoillaan ja auto käy hyvin, niin diagnoosini on: Luulotautinen.
    Älä putoile sinne rasvamonttuun enää.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Tuosta katista vielä, jos se on tukossa niin eikös noi tyhjäkäynti arvot pitäisi olla molemissa bankeissa tasaisesti miinuksella? :think

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Kerrataanpas vielä: Onko autossa tällä hetkellä jotain käytössä ilmenevää ongelmaa? Toisinsanoen, jos heittäisit vikakoodilaitteet menemään, niin tietäisitkö, että autossa jotain "pielessä"?

    Ei noissa päästöissä mitään muuta ihmeellistä ole, kuin tyhjäkäynnin HC ppm 86. Ehjällä katalysaattorilla ja kunnossa olevalla moottorinohjauksella tuon ppm lukeman pitäisi jäädä alle 20. Korotettujen kierrosten HC ppm tuossa näyttääkin olevan kunnossa... Tästä päästäänkin siihen, että pitääkö katalysaattori ylimääräistä ääntä? Jos etsit tienpätkän, jossa on katukivetykset ajoradan reunassa ja lähdet autolla normaalisti liikkeelle apparin ikkuna raollaan, niin kuuluuko pärinää/räminää kierrosalueella 2000-3000rpm?

    Kuten tuolla edellisessä topicissa oli puhetta, niin tukossa oleva katalysaattori voi tehojen putoamisen lisäksi aiheuttaa Engine Loadin ja Adaptioarvojen nousua.


    Ohjelmiston päivityksellä ei M52-moottorissa viat korjaannu ja se on tässä tapauksessa rahan tuhlausta.
    Jotenki tuntuisi, että tyhjäkäynnissä on ihan minimaalisen pientä aaltoilua, mutta jos, joku tuntematon kuulisi niin sanoisi ehkä, että hyvin käy! Mä vain tiedän tuon, koska olen tuota tyhjäkäyntiä niin paljon tarkkaillut. Kierros viisari pysyy paikallaan.

    Tuohon kattiin en osaa sanoa muuta kun sen, että torstaina sitä ravistelin ja paukuttelin vähäsen vasaralla kuullakseni jotain, mutta ei pienintäkään rohinaa tai murusten rahinaa kuulunut!

    Täytyy kokeilla tuota sivulasi auki sydeemiä.:think


    Jos paikallaan kierrätän ja annan kierrosten pudota nollille, niin siinä ~1000rpm kohdalla kierros viisari hidastaa ja putkesta tulee matalampi murahdus ja kierrokset jatkaa "portaittain" laskua sinne 700rpm paikkeelle.

    Ja se että, kun lisään kaasua tyhjäkäynnillä paikallaan, niin tasan 1000rpm. alkaa moottori täristämään!!!! Ja kun menee hiukanki yli tai ali tuon 1000rpm, niin käy normaalisti. Eli ihan samassa kohdassa missä kierrosten pudottua jää ikään kuin jumiin ja sitten vasta laskee PORTAITTAIN!!! :think



    Nythän en ole ajanut pitkäämatkaa, kun saikussakin tässä vielä ollaan, mutta olen varma, että jos lähden isolle tielle niin alle 2000 kierrosten ei jaksa mennä. Eli koko ajan saa poljinta veivata edes,takas että pysyy halutussa nopeudessa.

    Vaikea näitä selittää, mutta toivottavasti edes vähän ymmärrätte?

    Edit: Ja mielestäni savuuttaa valkosta pöllyä ainakin näillä keleillä. Öljyä ei syö, eikä nesteet katoa!
    Last edited by janke; 11-11-2012, 00:07.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Kerrataanpas vielä: Onko autossa tällä hetkellä jotain käytössä ilmenevää ongelmaa? Toisinsanoen, jos heittäisit vikakoodilaitteet menemään, niin tietäisitkö, että autossa jotain "pielessä"?

    Ei noissa päästöissä mitään muuta ihmeellistä ole, kuin tyhjäkäynnin HC ppm 86. Ehjällä katalysaattorilla ja kunnossa olevalla moottorinohjauksella tuon ppm lukeman pitäisi jäädä alle 20. Korotettujen kierrosten HC ppm tuossa näyttääkin olevan kunnossa... Tästä päästäänkin siihen, että pitääkö katalysaattori ylimääräistä ääntä? Jos etsit tienpätkän, jossa on katukivetykset ajoradan reunassa ja lähdet autolla normaalisti liikkeelle apparin ikkuna raollaan, niin kuuluuko pärinää/räminää kierrosalueella 2000-3000rpm?

    Kuten tuolla edellisessä topicissa oli puhetta, niin tukossa oleva katalysaattori voi tehojen putoamisen lisäksi aiheuttaa Engine Loadin ja Adaptioarvojen nousua.


    Ohjelmiston päivityksellä ei M52-moottorissa viat korjaannu ja se on tässä tapauksessa rahan tuhlausta.
    Last edited by kaol; 29-10-2012, 18:08.

    Leave a comment:

Working...
X