Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lunideth
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 80

    e39 ongelmia

    Moro.

    Eli 535ia vm97 bemarissa pari ongelmaa.

    1. Auton sisällä on välillä tosi kova öljyn/palaneen muovin haju.
    Haju tulee silloin jos on ajanut jokun aikaa ja pysähtyy esim valoissa.
    Toinen milloin hajua tuleeo n kun käynnistää auton pakkasella.
    Öljyvuotoja ei auton alla näy, eli joko se ei vuoda tai vuotaa niin vähän että sitä ei huomaa...

    2. JOstain kuuluu poraava ööni... samantyylinen kuin porakoneesta kuulu. Ääni alkaa noin 60km kohdalla hieman epäselvänä. Kun kiihdyttää niin ääni selkenee ja "kirkastuu"/selkenee.
    Ääni kuuluu jos ajaa suoraan tai kääntyy vasemmalle. Kun kääntyy loivasti oikealle ääni katoaa.
    Viikko sitten vaihdoin oikeanpuoleisen laakerin (navan kokonaan) koska se oli täysin kuollut... voisiko olla myös vasemmanpuoleinen sökö??? Rengasta heiluttaessa ei kyllä ilmene mitään...
    ..::Bmw & Metal Forever::..
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    1. Todennäköisesti venttiilikansien tiivisteet vuotaa öljyä pakosarjojen päälle. Jos ko. tiivisteiden sauma on alareunasta kostea öljystä, niin tiivisteet vaihtoon. Esimerkkikuva.

    2. Ääni tulee pyöränlaakerista. Väittäisin, että jommasta kummasta vasemman puolen pyöristä. Tuleeko ääni etu- vai takapäästä autoa? Laakerivian pystyy yleensä paikallistamaan tunkkaamalla auton ylös ja pyörittämällä rengasta käsin samalla pitäen toisella kädellä kiinni jousesta. Jos jousessa tuntuu värinää, niin todennäköisesti ko. pyörän laakerissa on vikaa. Jos jousia tunnustelemalla ei vian aiheuttaja löydy, niin jarrulevyn irroituksen jälkeen väljä laakeri on helppo todeta.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Lunideth
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 80

      #3
      Okke kiits.
      ..::Bmw & Metal Forever::..

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1835
        • Kotona/Poissa

        #4
        Osin samoilla linjoilla:

        1. Öljyä todennäköisesti vuotaa pakosarjan päälle venttiilinkopan tiivisteestä. Vuotoja ei näy jos kaikki öljy palaa pois jos vuoto on pientä.

        2. Mahdollisesti toisen (oikean?) puoleinen etusisälokasuojan etuosa rikki, ja pääsee joissain tilanteissa hankaamaan eturenkaaseen.

        Lähes kaikissa E39:eissä joilla ajetaan Suomen talvessa, hajoaa jossain elämän vaiheessa varsinkin oikean puolen etusisälokarin etukappale osuessaan lumikinoksiin. Tämä kannattaa korjata ennenkuin ulkolämpötilan anturin kiinnitysosa katoaa kanadaan vieden anturin johtoineen mukanaan
        Last edited by Havis; 03-11-2012, 10:46.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • AT_VARE
          Newbiemmer
          • Aug 2011
          • 21
          • ..........

          #5
          Sama käryhavainto minulla 530da. Paheni nopeasti isommaksi öljyvuodoksi. Kyseessä kampikammion huohottimen suodatin tukkeessa. Siitä saat osviittaa jos koneen käydessä otat öljyntäyttökorkin pois ja koneesta puhahtaa painetta pihalle niin vahvasti voi veikata huohottimen olevan tukkeessa. Fatal moottorivaurio väijyy siis kulman takana jos kone viimein puhaltaa ajossa kaikki öljyt pihalle. Kannattaa zekata se huohotin asap.

          Comment

          • thurak
            Newbiemmer
            • Oct 2012
            • 7
            • Teuva, Norinkylä

            #6
            sammuilee

            e39 523i 1996 300000km

            ongelmana on satunnainen sammuilu kesken ajon.

            -katalysaattorin hilppeet tyhjätty (jauhona)
            -kampiakselin asentotunnistin vaihdettu
            -polttoaineen suodatin vaihdettu
            -sytytys tulpat vaihdettu
            - yleiststeri ei antanut vikakoodeja

            lopulta luovutin ja ajoin merkkiliikkeesen, jossa kävi ilmi moottori ohjauksen/johtosarjan maadoitus pätkii.mitään muuta siellä eivät sitten osanneet tehdä kuin puhdistaa kontaktipinnat. vika ei korjaantunut.

            onko kellään kokemuksia? saako tuosta vielä kohtuuhinnalla pelin ja osaako joku jossain päin etsiä vian johtosarjasta vaiko uusi boxi hintaan x??? ei aivan vielä huvittaisi autoakaan vaihtaa.

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1835
              • Kotona/Poissa

              #7
              Originally posted by thurak View Post
              e39 523i 1996 300000km

              ongelmana on satunnainen sammuilu kesken ajon.

              -katalysaattorin hilppeet tyhjätty (jauhona)
              -kampiakselin asentotunnistin vaihdettu
              -polttoaineen suodatin vaihdettu
              -sytytys tulpat vaihdettu
              - yleiststeri ei antanut vikakoodeja

              lopulta luovutin ja ajoin merkkiliikkeesen, jossa kävi ilmi moottori ohjauksen/johtosarjan maadoitus pätkii.mitään muuta siellä eivät sitten osanneet tehdä kuin puhdistaa kontaktipinnat. vika ei korjaantunut.

              onko kellään kokemuksia? saako tuosta vielä kohtuuhinnalla pelin ja osaako joku jossain päin etsiä vian johtosarjasta vaiko uusi boxi hintaan x??? ei aivan vielä huvittaisi autoakaan vaihtaa.
              Polttoainepumppu oireilee?
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Havis View Post
                Polttoainepumppu oireilee?
                Tai pumpun rele.
                E39 528iA

                Comment

                • thurak
                  Newbiemmer
                  • Oct 2012
                  • 7
                  • Teuva, Norinkylä

                  #9
                  sammuilee

                  polttoainepumppu pelaa mainiosti. ruuvasin irti ja testasin ja merkkiliikkeessäkin painottivat että vika ei ole polttoainepumpussa.
                  pitäsköhän vaan siltikin vaihtaa se, ennen kuin tota boxia rupee katteleen?

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by thurak View Post
                    polttoainepumppu pelaa mainiosti. ruuvasin irti ja testasin ja merkkiliikkeessäkin painottivat että vika ei ole polttoainepumpussa.
                    pitäsköhän vaan siltikin vaihtaa se, ennen kuin tota boxia rupee katteleen?
                    Entä pumpun rele? Oletko kokeillut toista sen tilalla tai avannut relettä ja tutkinut kärkien pinnat?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • thurak
                      Newbiemmer
                      • Oct 2012
                      • 7
                      • Teuva, Norinkylä

                      #11
                      pitääpäs ottaa se käsittelyyn..
                      siitä vain päättelin että relekin toimii moitteetta, kun sammumisen jälkeen auto ei aina heti käynnisty, mutta bensa kyllä haisee reilusti hetken sahaamisen jälkeen.

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by thurak View Post
                        e39 523i 1996 300000km

                        ongelmana on satunnainen sammuilu kesken ajon.

                        -katalysaattorin hilppeet tyhjätty (jauhona)
                        -kampiakselin asentotunnistin vaihdettu
                        -polttoaineen suodatin vaihdettu
                        -sytytys tulpat vaihdettu
                        - yleiststeri ei antanut vikakoodeja

                        lopulta luovutin ja ajoin merkkiliikkeesen, jossa kävi ilmi moottori ohjauksen/johtosarjan maadoitus pätkii.mitään muuta siellä eivät sitten osanneet tehdä kuin puhdistaa kontaktipinnat. vika ei korjaantunut.



                        onko kellään kokemuksia? saako tuosta vielä kohtuuhinnalla pelin ja osaako joku jossain päin etsiä vian johtosarjasta vaiko uusi boxi hintaan x??? ei aivan vielä huvittaisi autoakaan vaihtaa.
                        Elikkäs.. Onko väliä onko auto kuuma vain kylmä, että sammuilee? Sammuuko ihan kertalaakista vai pätkien ja kuiteskin lähtee samantien käyntiin sahaamatta?

                        Lukaise noi allaolevat aluksi läpi ja tarkista niissä käsitellyt osat!!

                        Last edited by janke; 09-11-2012, 14:45.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎