Tervehdys! Miten tuon kyseisen nivelen voitelu onnistuu,eli mitä pitää purkaa että pääsee rasvaamaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E 39 kardaanin vakionopeusnivel
Collapse
X
-
Originally posted by Gargo View PostTervehdys! Miten tuon kyseisen nivelen voitelu onnistuu,eli mitä pitää purkaa että pääsee rasvaamaan?
-
-
Eipä taida onnistua purkamatta koko ristikkoa pois kardaanista? En ainakaan usko että ois rasvanippaa näissä...
Ja samallahan sitä vaihtaa uuden ristikon... Ja laittaa rasvanipallisen tilalle.
Nii, ja siis kardaanissahan ei oo muuta kuin ristikoita? Vakionopeusnivelet sitte vetareissa?BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostEipä taida onnistua purkamatta koko ristikkoa pois kardaanista? En ainakaan usko että ois rasvanippaa näissä...
Ja samallahan sitä vaihtaa uuden ristikon... Ja laittaa rasvanipallisen tilalle.
Nii, ja siis kardaanissahan ei oo muuta kuin ristikoita? Vakionopeusnivelet sitte vetareissa?
Comment
-
-
Originally posted by Jakuza View PostOhan tossa vakionopeusnivel siinä perän puolella.
Katos vaa, siis tuo myökky juuri ennen perää...? Kaikkea sitä oppii.Jokseenkin tuntuu erikoiselta ratkaisulta... :think
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Siis onko tuo "vakionopeusnivel" tällänen niinku tässä videolla? Klik
liittyykö tuo sitten jotenkin vakionopeuteen vai mistä tuo nimitys?Last edited by Haukkis; 06-11-2012, 15:20.
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
eikö tavallisessa ristinivelessä sitten pysy?
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
Originally posted by Haukkis View Posteikö tavallisessa ristinivelessä sitten pysy?
Comment
-
-
Niinpäs onkin, eipä ole tullut koskaan ajateltua tuommoistakaan..Kiitos infosta ja sori ot:stä
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTavallisessa nivelakselissa nopeus muuttuu kulman muuttuessa, tarvitaan toinen nivel samassa kulmassa jotta nopeus vakiintuu. Sen takia kardaaneissa yleensä etu ja takaristikko.
http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/...ne_eli/vk2.htmBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Ilmeisesti pitää olla samassa vaiheessa nuo nivelet, jotta nuo nivelet kumoaisivat toistensa aiheuttaman nopeuden heijauksen?
Tässä kuvassa e30 kardaani
Mitenkäs muuten nyt tuo ekalla sivulla oleva realoemin kuva tuosta e39:stä, siinähän on vain 1 ristinivel. Onko se silloin suorassa jolloin nopeuden epätasaisuutta ei tule, kun oon käsittäny et ristinivelen ois kulumisen kannalta hyvä olla aina pienessä kulmassa?Last edited by Haukkis; 06-11-2012, 21:21.
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
Onkohan täällä E39 puolella hyviä ideoita sen nivelkupin irrottamiseen perän laipasta?? Istuu e46 330:ssä nivelkuppi kiinni laipassa kun tauti. Kardaani siis irtosi nivelestä kun yriteltiin irrottaa siitä tasauspyörästöstä niin että kuulat putosi pitkin lattiaa.. Kokeilulistalla on vielä jäljellä kuivajäätä nivelkuppiin ja perän laipan kuumennus, jonkinlaisen ulosvetimen sovittelu siihen. Koko takakelkan pudotus ja irrotusyrityksien jatkaminen tallin lattialla. Ja paineilmataltta. :(
Irroitusöljyä, nitkutusta, koputtelua, hakkaamista, vääntöä, lämpöä ja voimaa on jo kokeiltu :(E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
Comment