Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 absivalo+luistonestovalo ja mittari ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikky
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 2
    • Helsinki

    e39 absivalo+luistonestovalo ja mittari ei toimi

    Elikkä vm 01 facelift sedan e39. Ajossa n. 50% ajasta menee siten, että abs+luistonestovalo palaa ja nopeusmittari ja keskikulutusmittarit ei toimi.
    Kaikki nämähän viittaa ilmeisesti siihen oisko se ollu takavasempaan anturiin mikä on kertaalleen ''korjattu'' ja kertaallee jo vaihdettu kokonaa uusiksi huollossa. Viat eivät silti ole poistuneet autosta ja huolossa sanottiin, että varmaan koko abs yksikkö paskana jne. (Ei ollu mikää laakkonen, vaan nuoren sällin pikkulafka)

    Ennen kun nyt vien tän kärryn sinne Laakkoselle niin mitä sanoo btcf? Voisiko syynä olla vaan, että tämä kyseinen nuori sälli on asentanut sen anturin päin helvettiä? Onko muilla ilmennyt samoja ongelmia?
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by Mikky View Post
    Elikkä vm 01 facelift sedan e39. Ajossa n. 50% ajasta menee siten, että abs+luistonestovalo palaa ja nopeusmittari ja keskikulutusmittarit ei toimi.
    Kaikki nämähän viittaa ilmeisesti siihen oisko se ollu takavasempaan anturiin mikä on kertaalleen ''korjattu'' ja kertaallee jo vaihdettu kokonaa uusiksi huollossa. Viat eivät silti ole poistuneet autosta ja huolossa sanottiin, että varmaan koko abs yksikkö paskana jne. (Ei ollu mikää laakkonen, vaan nuoren sällin pikkulafka)

    Ennen kun nyt vien tän kärryn sinne Laakkoselle niin mitä sanoo btcf? Voisiko syynä olla vaan, että tämä kyseinen nuori sälli on asentanut sen anturin päin helvettiä? Onko muilla ilmennyt samoja ongelmia?
    Ongelmana voi olla huonolaatuinen anturi, mikäli ei ole alkuperäinen.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Surina
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 222
      • Lohja

      #3
      On huonoja antureitakin, (pex) ainakin. Mulla toimi melkeen vuoden.

      Kunnon Bosch ei maksa montaa kymppiä enempää.
      x53

      Comment

      • Mikky
        Newbiemmer
        • Sep 2012
        • 2
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Surina View Post
        On huonoja antureitakin, (pex) ainakin. Mulla toimi melkeen vuoden.

        Kunnon Bosch ei maksa montaa kymppiä enempää.
        Joops mulla kesti toi uus anturi tasan yhen päivän. Eli pitää toivoa, että kyseessä on vain huono anturi. Kai se pitää vielä yks anturi ostaa. Harmi etten päässyt tarkistamaan nykyisen anturin merkkiä, koska kuitin oon jo hävittäny tuosta huollosta.
        Voisiko vika olla myöskin jonkun näköisessä ''Väärinasennuksessa''? Onko nuo anturit ihan plug-and-play vai voiko ne asentaa jotenkin väärinkin?:think

        (Tottakai vika voi löytyä siinäkin, että mulla on facelifti ja huollon kaveri ei oo sitä älynny, koska ilmeisesti faceliftiinkin on eri anturit)

        Comment

        • Lappipemu
          Newbiemmer
          • Sep 2012
          • 14
          • Lappi

          #5
          Abs-anturi

          Samoihin oireisiin aloin vaihtamaan anturia.
          Set perskeles oli niin lujassa että lopulta katkesi se nokka sinne akselin rungon sisään....

          Lähteekö se etes pieninä paloina vai menikö vaihtoon koko taka-akseli?

          Liimalla kai se edellinen oli sinne laitettu...:think

          Jos lähtis pienellä poranterällä ja paineilmalla putsailee....vai?

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Lappipemu View Post
            Samoihin oireisiin aloin vaihtamaan anturia.
            Set perskeles oli niin lujassa että lopulta katkesi se nokka sinne akselin rungon sisään....

            Lähteekö se etes pieninä paloina vai menikö vaihtoon koko taka-akseli?

            Liimalla kai se edellinen oli sinne laitettu...:think

            Jos lähtis pienellä poranterällä ja paineilmalla putsailee....vai?
            Lähtee vaikka palasina, kunnon putsaus ja uusi tilalle ilman mitään liimoja.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • Lappipemu
              Newbiemmer
              • Sep 2012
              • 14
              • Lappi

              #7
              Juu, palasina irtoilee, joku valkee tahna oli anturin ja rungon välissä.
              Sinällään ihan ok idea laittaa jotakin ettei kosteus pääse sinne, mutta... Noo jos ei aio vaihtaa kuin kerran...

              Aamupuuroa (tölkistä) lisää ja takasi hommiin....

              Comment

              • Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1630
                • Vähäkyrö

                #8
                Se valkonen tahna on hapettumaa...

                Comment

                • Lappipemu
                  Newbiemmer
                  • Sep 2012
                  • 14
                  • Lappi

                  #9
                  Jospa se sitä...

                  Lähtihän se lopulta....
                  Atomeina ensin ja sit lopulta ruuvi purasi kii ja sorkkiksella avittaen loput irti.

                  Paineilmalla puhdistettu nyt, ja asennus edessä. Toi pohjolan talli vaa vaatii näitä sormen lämmitys taukoja.

                  Pitänee keksiä jotakin suojaksi tohon notta ensi kerralla on helpompaa....kun se kuitenkin on kohta edessä.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎