............
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Huohotin ja EGR tarinaa, 530da 03 Touring
Collapse
X
-
Originally posted by AT_VARE View PostPiti lähteä taannoin reissuun ja koneessa eivät öljyt pysyneet sisällä tukkeutuneen huohottimen takia. Uutta suodatinta ei siihen hätään enää ehtinyt hakemaan. Koneeseen kerääntyi nopeasti yllättävän suuri paine; öljykorkin kun aukaisi niin puhahdus vaan kuului. Teinpä siis juudasmaisen ratkaisun; Öljykorkki vaan pois ja avot, öljyt pysyivät sisällä. Ainoa haittapuoli siinä oli, että öljyn täyttöautosta tuli suht' vankka öljyhöyry joka tiivistyi koneen suojamuovien päälle ja kabiinissa tuntui öljynkäryä. Käry ei tosi bimmeristiä haittaa ja siitä sai sopivan tekosyyn pysähtyä tupakille kun piti silloin tällöin pyyhkiä öljyjä koneen päältä pois.
Tällä foorumilla on ollut juttua lämmitettävistä huohottimista, mutta näkisin kuitenkin, että lämmitystä ei tarvita jos huoltaa huohottimen ajallaan. Vaahtomuovisuodattimen tilalle ehkä se Vortex-tyyppinen separaattori. Onko tietäjillä kommentteja?
Kymysys: Jos EGR-venttiilin alipainekellon letkun ottaa irti niin onko silloin EGR aina kiinni? Mietin vaan, että jos näin, on niin silloinhan ei tarvita mitään erillistä tulppausta pakokaasun takaisinkierrätykseen? Tämäkin tietty ollee hieman moraaliton ratkaisu, mutta mitä olen EGR-aihetta penkonut niin melkoista paskaa työntää imusarjaan enkä usko tuolla olevan suurta merkitystä ilmaston lämpenemiseen, liito-oravien oloihin yms.
Egr voi tukkia miten tykkää. Meikäläisellä on 2e kokoinen hapislätkä laitettu ennen egr-jäähdytintä. Tässä olisi ajatus heittää kuikkaan koko järjestelmä tuosta omasta autosta ja pistää pakosarjan päähän levy tukkimaan koko systeemin. Tällöin ei tarvitsisi murehtia, että egr-jäähdyttimen kennostosta pääsisi nestettä pakosarjaan yms.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
-
Comment