Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaivataan kokemuksen ääntä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • woodsmith
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 6
    • Finland

    Kaivataan kokemuksen ääntä

    Terve.
    Olen ajatellut hankkia vanhan bensa-auton tilalle kunnon diesel veturin.
    Vaihtoehtoja tasan kaksi; Audi A6 C5 Avant ja BMW 530dA E39 Touring.

    Audia olen aina luullut autojen autoksi, mutta kun lueskelin 2.5 V6 dieselin käyttökokemuksia, eivät ne olleet kovin mieltä lämmittäviä, eli autot seisoo huoltamolla ja saat työntää tonnia toisen perään ajamatta metriäkään.

    Tänään pienellä katselukierroksella huomasin tälläisen menopelin, josta toivonkin nyt saavani samaisen vekottimen omistajilta kommentteja. Eli kannattaako tälläistä ostaa. Paikanpäällä näytti liiankin hyvältä, sisusta kuin uusi tms. En kuitenkaan ajanut vielä. ELI: http://www.nettiauto.com/bmw/530/5224257



    Tuli tässä vielä mieleen eli kun tämä näyttäs olevan 2000 vuoden auto, niin eikö tässä ole jo paranneltu moottori ja vaihteisto yms. ?
    Last edited by woodsmith; 19-11-2012, 17:54.
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    #2
    Kyllähän se audin 2,5l dieseli on aika surkea esitys, nokka-akseleita ja kp pumppuja menee.

    Vastapainoksi taas 530d:n automaatti laatikko on jo susi syntyessään.

    Mutta tästäkin huolimatta valinta omalla kohdalla olisi e39
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      #3
      Taitaa Audin kohdalla olla kuitenkin niin, että ne huonot kokemukset jaetaan netissä ja hyvistä kokemuksista ei hiiskuta. Eli nuo 2,5 TDI:n ongelmat tuskin ovat niin iso ongelma kuin annetaan ymmärtää. Muutoinhan noita ei enää liikenteestä pitäisi löytyä ainuttakaan jos niitä saisi yhtenään korjata useammalla tuhannella. Mainittakoon vielä sen verran, että jossain -03 paikkeilla tuli ilmeisesti jokin päivitetty moottoriversio jossa ainakaan tuota nokka-akseliongelmaa ei pitäisi olla.

      Bemareissa on tosiaan ollut laatikko-ongelmia mutta tälläkin foorumilla on varsin paljon käyttäjiä joilta kyseinen auto löytyy ja silti varsin harvalta on laatikko porsinut. Toinen ongelma on ollut imusarjan läpät jotka ovat aiheuttaneet laajoja moottorivaurioita joille Audin ongelmatkin kalpenevat, mutta tässä kohtaa poikkeuksen tekee se, että kyseisen ongelman voi poistaa kokonaisuudessaan, poistamalla läpät.

      Kannattaa käydä kokeilemassa molempia autoja. Ei sitten ainakaan jälkikäteen harmita että tuli ostettua väärä auto.

      Comment

      • Samppae39
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1638
        • Vähäkyrö

        #4
        Originally posted by woodsmith View Post
        Terve.
        Olen ajatellut hankkia vanhan bensa-auton tilalle kunnon diesel veturin.
        Vaihtoehtoja tasan kaksi; Audi A6 C5 Avant ja BMW 530dA E39 Touring.

        Audia olen aina luullut autojen autoksi, mutta kun lueskelin 2.5 V6 dieselin käyttökokemuksia, eivät ne olleet kovin mieltä lämmittäviä, eli autot seisoo huoltamolla ja saat työntää tonnia toisen perään ajamatta metriäkään.

        Tänään pienellä katselukierroksella huomasin tälläisen menopelin, josta toivonkin nyt saavani samaisen vekottimen omistajilta kommentteja. Eli kannattaako tälläistä ostaa. Paikanpäällä näytti liiankin hyvältä, sisusta kuin uusi tms. En kuitenkaan ajanut vielä. ELI: http://www.nettiauto.com/bmw/530/5224257



        Tuli tässä vielä mieleen eli kun tämä näyttäs olevan 2000 vuoden auto, niin eikö tässä ole jo paranneltu moottori ja vaihteisto yms. ?
        Moottori saattaa olla vielä 184hp. Moottoria ei sinäänsä ole parannettu. 10hp enemmän tehoa vaan. Laatikko on sama läpi mallisarjan.

        Comfort penkkejä tossa ei ainakaan ole, vaikka myynti-ilmotus niin väittää. Kannattaa lukea vanhoja e39 ostotopikkeja ja laatikkotopikkeja, niin saa käsityksen mitä on ostamassa ja mihin varautua ja mitä tutkia.

        Jos audiin vertaa, niin laatikko audissa ja bemarissa samalla tasolla, audin kone varmasti janoisempi, mitä bemarissa.

        Comment

        • woodsmith
          Newbiemmer
          • Nov 2012
          • 6
          • Finland

          #5
          Originally posted by Ramzez View Post
          Taitaa Audin kohdalla olla kuitenkin niin, että ne huonot kokemukset jaetaan netissä ja hyvistä kokemuksista ei hiiskuta. Eli nuo 2,5 TDI:n ongelmat tuskin ovat niin iso ongelma kuin annetaan ymmärtää. Muutoinhan noita ei enää liikenteestä pitäisi löytyä ainuttakaan jos niitä saisi yhtenään korjata useammalla tuhannella. Mainittakoon vielä sen verran, että jossain -03 paikkeilla tuli ilmeisesti jokin päivitetty moottoriversio jossa ainakaan tuota nokka-akseliongelmaa ei pitäisi olla.

          Bemareissa on tosiaan ollut laatikko-ongelmia mutta tälläkin foorumilla on varsin paljon käyttäjiä joilta kyseinen auto löytyy ja silti varsin harvalta on laatikko porsinut. Toinen ongelma on ollut imusarjan läpät jotka ovat aiheuttaneet laajoja moottorivaurioita joille Audin ongelmatkin kalpenevat, mutta tässä kohtaa poikkeuksen tekee se, että kyseisen ongelman voi poistaa kokonaisuudessaan, poistamalla läpät.

          Kannattaa käydä kokeilemassa molempia autoja. Ei sitten ainakaan jälkikäteen harmita että tuli ostettua väärä auto.
          Kerroin tuossa ehkä hiukan epäselvästi, mutta olen siis ajanut kyllä kumpaakin autoa. Tietysti ikinä ei voi tietää mitä käy, vaikka pamahtaa liikkeen pihaan.
          Hyviä autoja kumpikin ainakin ajettavuudeltaan, Audista ehkä enemmän pidin.
          Kummastakin kyllä sen verran tietoa itsellä että tietää mitä voi käydä, varsinkin jos kovaa rallia ajelee.

          Olen niin tapaturma altis kaveri, että haluankin nyt auton johon ei tarvitse vaihtaa automaattiaskia ensimmäisen helsinki-ruka reissun jälkeen
          Joskus sivusilmällä näitä katsellessa sanoin itselleni että rahat tiskiin ja auto ajoon, eihän sitä kokemusta täältä foorumilta saa. Nyt kun tosissaan hankkimista miettii niin haluaisi jotain varmuutta päänvaivaa helpottamaan
          Eli tarkoituksena hankkia iso käyttöauto jolla tehdään myös paljon matkoja.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #7
            Jos 2,5 TDI:llä on ajettu 300 tkm eikä siihen ole vielä vaihdettu nokkia, syöttöpumppua ja turboa niin saa kyllä varautua pistämään melkoisesti rahaa lähitulevaisuudessa. On sitten todella vittumainen auto huoltaa. Teet melkein mitä vaan konehuoneessa niin pura koko keula/laita se huoltoasentoon.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • AKSU
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 402
              • Nivala

              #8
              Itsellä ei ole 530d e39:stä kyllä mitään huonoa sanottavaa. Jotain pientä on joutunut laittamaan 6v ja 130tkm aikana. Toki tuohon vaikuttanee sekin, että se on ollut pääosin vaimon kauppakassina.

              Hinta näyttää olevan tuolla linkkisi autolla olevan aika suolainen. Eikö tuolla hintaa ala saamaan jo faceliftiäkin? (osta tuo sigun auto, ei oo automaattiongelmia)



              Originally posted by woodsmith View Post
              Terve.
              Olen ajatellut hankkia vanhan bensa-auton tilalle kunnon diesel veturin.
              Vaihtoehtoja tasan kaksi; Audi A6 C5 Avant ja BMW 530dA E39 Touring.

              Audia olen aina luullut autojen autoksi, mutta kun lueskelin 2.5 V6 dieselin käyttökokemuksia, eivät ne olleet kovin mieltä lämmittäviä, eli autot seisoo huoltamolla ja saat työntää tonnia toisen perään ajamatta metriäkään.

              Tänään pienellä katselukierroksella huomasin tälläisen menopelin, josta toivonkin nyt saavani samaisen vekottimen omistajilta kommentteja. Eli kannattaako tälläistä ostaa. Paikanpäällä näytti liiankin hyvältä, sisusta kuin uusi tms. En kuitenkaan ajanut vielä. ELI: http://www.nettiauto.com/bmw/530/5224257



              Tuli tässä vielä mieleen eli kun tämä näyttäs olevan 2000 vuoden auto, niin eikö tässä ole jo paranneltu moottori ja vaihteisto yms. ?

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                #9
                Riippuu aika paljon yksilöstä kuinka hyvän auton saa. Esimerkiksi veljelläni on sedan mallinen -00 530d jonka osti viime keväänä ja siihen on tähän mennessä vaihdettu mm. seuraavaa:

                - Kaikki tukivarret eteen ja taakse
                - Vesipumppu ja termari
                - Kaikki suodattimet ja nesteet
                - Etujarrulevyt ja palat
                - Takajarrupalat ja takajarruletkut
                - Hihnat ja kiristimet
                - Webaston pakoputki
                - Siirtopumppu ja polttoainetankin pumppu
                - Uudet kesärenkaat kokoluokassa 18"

                Monihan noista yllä mainituista asioista menee "normaalin huollon piikkiin", mutta kyllä se silti rahaa on syönyt enemmän kuin joku perus kansanauto. Kerran jätti myös tielle, kiitos hajonneen tankin pumpun, jonka yhteydessä myös siirtopumppu uusittiin. Tosin ei parane liikaa haukkua, menneellä viikolla sigun Audi jätti tielle samasta syystä, eli polttoainepumppu petti. Pumppu Audiin itse asiassa maksoi enemmän kuin tuohon veljen Bemariin.
                Last edited by Ramzez; 19-11-2012, 21:17.

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #10
                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Riippuu aika paljon yksilöstä kuinka hyvän auton saa. Esimerkiksi veljelläni on sedan mallinen -00 530d jonka osti viime keväänä ja siihen on tähän mennessä vaihdettu mm. seuraavaa:

                  - Kaikki tukivarret eteen ja taakse
                  - Vesipumppu ja termari
                  - Kaikki suodattimet ja nesteet
                  - Etujarrulevyt ja palat
                  - Takajarrupalat ja takajarruletkut
                  - Hihnat ja kiristimet
                  - Webaston pakoputki
                  - Siirtopumppu ja polttoainetankin pumppu
                  - Uudet kesärenkaat kokoluokassa 18"

                  Monihan noista yllä mainituista asioista menee "normaalin huollon piikkiin", mutta kyllä se silti rahaa on syönyt enemmän kuin joku perus kansanauto. Kerran jätti myös tielle, kiitos hajonneen tankin pumpun, jonka yhteydessä myös siirtopumppu uusittiin. Tosin ei parane liikaa haukkua, menneellä viikolla sigun Audi jätti tielle samasta syystä, eli polttoainepumppu petti. Pumppu Audiin itse asiassa maksoi enemmän kuin tuohon veljen Bemariin.
                  Itsellä ollut vähän sama homma kuin velipojallasi.

                  Meikällä vaihdettua/korjattua viimeisen 45tkm aikana

                  Lämpötila-anturi
                  Takatukivarret
                  Jäähtysjärjestelmän putkia
                  Ilmamassamittari
                  Siirtopumppu
                  Kaikki suuttimet huollettu
                  Kansiremontti huonon suutinhuollon takia
                  Railpaineen säädin
                  Parkkitutkan anturi taakse
                  Huohotinventtiili vortex malliseen(oma valinta)
                  Egr- sekä normaali termari
                  J.levyt ja palat
                  Etupään kallistuksenvakaajien pystytangot ja poikittaistangon puslat
                  Ja tietty kaikki nesteet mitä autossa virtaa.

                  Edellisen omistajan aikana oli vaihdettu mm-
                  automaattilootan turbiinia
                  webaston huolto
                  hehkuyksikköä
                  ilmastoinnin siiliä
                  jne.

                  Autollahan on tällä hetkellä ajettu se 266tkm ja kilometrit pitävät kyllä paikkaansa. Vuosimallihan oli 2002 ja olen omistanut auton reilun 1v. En kyllä ehkä osta toista diesel bemaria.. Tosin nythän tuossa alkaa olemaan kaikki rikkoutuvat osat korjattu. Vielä kun tuo automaatti porsii, niin pääsee vahvistamaan senkin.
                  Last edited by BreeZi; 19-11-2012, 23:46.
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    #11
                    Originally posted by BreeZi View Post
                    Autollahan on tällä hetkellä ajettu se 266tkm ja kilometrit pitävät kyllä paikkaansa. Vuosimallihan oli 2002 ja olen omistanut auton reilun 1v. En kyllä ehkä osta toista diesel bemaria.. Tosin nythän tuossa alkaa olemaan kaikki rikkoutuvat osat korjattu. Vielä kun tuo automaatti porsii, niin pääsee vahvistamaan senkin.
                    Veljen auto on prefacelift 04/00 ja ostaessa ajettu 263 ja nyt taitaa mittarissa olla jotain 278. Kaikki nuo yllä olevat osat on siis vaihdettu viimeisten 15 tkm aikana. Lisääkin saisi vaihtaa mm. kuljettajan etuoven ikkunamekanismi, kaksi PDC-anturia, pari ovitiivistettä, etu- ja takavalot (toiseen etuvaloon kertyy aika voimakkaasti kosteutta ja takavalot jotka ovat kylläkin Hellat, keräävät vettä sisäänsä ja takavalot ovat itsessään jostakin syystä äärimmäisen himmeät), muutamia listoja, jne. Kaikista isoin paukku tulee jossakin vaiheessa kun aletaan korivaurioita korjaamaan. Kyseisessä autossa kuljettajan ovessa on pientä ruosteen alkua ja takaluukku on paikoitellen ruostunut, muttei onneksi pahasti. Myös muutamia kiveniskemiä on keulassa ja naarmuja kyljissä. Käytännössä voisi kuvitella korin entisöinnin maksavan 1500-2500€.

                    Joku voi tietysti kommentoida että miksi entisöidä vanhaa autoa, mutta veljelläni on ollut vähän samaa ongelmaa niin kuin itselläni että puolikuntoisella autolla on vittumainen ajaa.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #12
                      Originally posted by BreeZi View Post
                      Itsellä ollut vähän sama homma kuin velipojallasi.

                      Meikällä vaihdettua/korjattua viimeisen 45tkm aikana

                      Lämpötila-anturi
                      Takatukivarret
                      Jäähtysjärjestelmän putkia
                      Ilmamassamittari
                      Siirtopumppu
                      Kaikki suuttimet huollettu
                      Kansiremontti huonon suutinhuollon takia
                      Railpaineen säädin
                      Parkkitutkan anturi taakse
                      Huohotinventtiili vortex malliseen(oma valinta)
                      Egr- sekä normaali termari
                      J.levyt ja palat
                      Etupään kallistuksenvakaajien pystytangot ja poikittaistangon puslat
                      Ja tietty kaikki nesteet mitä autossa virtaa.

                      Edellisen omistajan aikana oli vaihdettu mm-
                      automaattilootan turbiinia
                      webaston huolto
                      hehkuyksikköä
                      ilmastoinnin siiliä
                      jne.

                      Autollahan on tällä hetkellä ajettu se 266tkm ja kilometrit pitävät kyllä paikkaansa. Vuosimallihan oli 2002 ja olen omistanut auton reilun 1v. En kyllä ehkä osta toista diesel bemaria.. Tosin nythän tuossa alkaa olemaan kaikki rikkoutuvat osat korjattu. Vielä kun tuo automaatti porsii, niin pääsee vahvistamaan senkin.
                      Eihän noissa ole mitään ihmeellistä. Nuo ihat samat saat muihinkin merkkeihin laittaa. Ainut normaalista kulumisesta poikkeava on tuo turbiini. Ellei noita ole autoon valmis laittamaan niin ei pidä kyllä ostaa yli 200 tkm ajettua autoa..
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        #13
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Eihän noissa ole mitään ihmeellistä. Nuo ihat samat saat muihinkin merkkeihin laittaa. Ainut normaalista kulumisesta poikkeava on tuo turbiini. Ellei noita ole autoon valmis laittamaan niin ei pidä kyllä ostaa yli 200 tkm ajettua autoa..
                        Kuluvia osiahan nuo kaikki on.
                        Olet kyllä tuossa kommentissasi täysin oikeassa. Ennen tätä nykyistä en ole ostanut yli 200tkm ajettua autoa, vaikka kaikki ovat olleet vanhempia kuin tämä nykyinen. Yleensä on auto vaihtunut viimeistään kun mittarissa on ollut 225tkm.
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • djs^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1177
                          • Mikkeli

                          #14
                          Yleensähän noista bemareista nuo laatikot porsii vasta sen jälkeen, kun niihin mennään lastu asentamaan. Tosiasiahan se on, ettei tuota laatikkoa ole tehty kestämään niin kovia vääntöjä ja teho aluetta. Toisena sen hajottajana on korvien välistä tapahtuva kaasupolkimen holtiton käyttö (esim. paikoiltaa kaasu pohjassa liikkeelle). Itellä on ollut nyt 2vuotta tuo oma auto, ja tähän mennessä huollettua on:

                          -Ahtopaine anturi
                          -Jotain niveliä (autoon vaihdettu jäykempi alusta, joka rasittaa niveliä)
                          -Kaikki omaa silmään sanovat(valoja,vanteita,puskureita)
                          -Öljyjä vaihdeltu.
                          -Vetoakseli.

                          Tuolla on nyt ajettu mun aikana yli 120tkm, ja tuon suurempia vikoja ei ole ollut. Tottakai tuolla on hyviä neuvoja esimerkiks "e39 talviajossa", jossa on paljon vinkkejä miten voi ehkäistä tulevia vikoja.
                          Jos haluaa auton mikä toimii, ja ei tarvitse paljoa rahaa laittaa huoltoihin niin osta uuusi!
                          EX :
                          -E36 316
                          -E36 325
                          -E39 523
                          -E39 530dA M-Sportx2
                          -E60 525dA M-Sport x2
                          -E60 545i Matte white
                          -E53 x5
                          -E91 3xx

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            #15
                            Originally posted by djs^ View Post
                            Jos haluaa auton mikä toimii, ja ei tarvitse paljoa rahaa laittaa huoltoihin niin osta uuusi!
                            Ja vieläpä Hyundain
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎