Announcement

Collapse
No announcement yet.

hankkimassa,millainen on e39 525?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e30_M-tech1
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 340
    • Tampere

    hankkimassa,millainen on e39 525?

    Kyseinen 525 -01 farkku,miten usein kärähtelee kannentiivisteitä ja ilmaantuu muita tielle jättäviä vikoja ja yllätyksiä,joita itse vaikea korjata?..
    530 ja 535 kiinnostavia myös!+46 sarjalaiset mut se onki erilukunsa.Minkä vuotiset näistä e39:stä on luotettavia?kokemuksia?=)
    Nykyiset:e39 530i & e36 325
    ---------------------------------------------------
    Exät:
    vw golffi
    e46 328 -00
    e30 320 -87
    e30 325 -83
    e36 325 -91
    e36 328 -98
    e30 325 M-tech1 -87
  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by e30_M-tech1 View Post
    Kyseinen 525 -01 farkku,miten usein kärähtelee kannentiivisteitä ja ilmaantuu muita tielle jättäviä vikoja ja yllätyksiä,joita itse vaikea korjata?..
    530 ja 535 kiinnostavia myös!+46 sarjalaiset mut se onki erilukunsa.Minkä vuotiset näistä e39:stä on luotettavia?kokemuksia?=)
    2001 on jo facelift-malli, jossa ns. lastentaudit on korjattu, ja samalla myös vaihtui moottori m52 -> m54. Kannentiiviste ei näistä kyllä ajamalla mene rikki, toki väärinkäytöllä saa kaikki rikki.

    jäähdytysjärjestelmä on ensimmäinen asia joka kannattaa tarkistaa että onko osia vaihdettu (syyläri, vesipumppu ja termari), jos alkuperäisiä niin samantien vaihtoon. nämä on myös helppo vaihtaa itse jos pysyy työkalut käsissä jotenkin edes, itse vaihdoin omaan entiseen pumpun ja termarin ihan pihalla taivasalla pariin tuntiin rauhallisesti ja samalla muut paikat tutkien.

    alustan suhteen e39 on aika kranttu jos on jossain väljää, sen tuntee/huomaa tai sitten kuulee kyllä heti

    mutta autona e39 on aivan helvetin hyvä, suosittelen lämpimästi

    näin talvea vasten huohotinjärjestelmä on myös syytä tutkia, jos se menee tukkoon niin puskee öljyt sitten pihalle jostain, itsellä heitti venakopantiivisteen välistä. lyhyt pätkä-ajo tuottaa huohotinputkiin sellaista kermakahvin väristä mönjää, joka sitten saattaa tukkia huohotuksen toiminnan. itse huohotin sijaitsee aika vittumaisessa paikassa, mutta heti koneen etuosassa olevasta huohotin letkusta voi jo vähän saada osviittaa mikä meininki, ottaa sen irti venakopan päädystä ja katsoo miltä sen sisälle näyttää.
    Last edited by väiski525; 19-11-2012, 20:10.
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

    - MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

    Comment

    • e30_M-tech1
      BTCF Member
      • Jan 2011
      • 340
      • Tampere

      #3
      Kiitos vastauksesta!=)

      Nyt löytyi 530 d farkku ja siitä vielä tietoja ja kokemuksen ääntä.
      Auto on vuonna 2000 "syntynyt" hyvillä varusteilla oleva yksilö =)
      ajettu 340 tkm manuaali,webastolla ja automaattisella ilmastoinnilla..

      Vai onko jotain ongelmia 530 d:ssä,jotta kyseisestä mallista kannattaa pysytellä kaukana,liian kallis ylläpitää vikoineen tms??
      Näin naiseksi työkalut pysyy hyvin kädessä,mutta tuolla taivasalla pakkasella/kurasateessa se ei oo mitään herkkua!!

      En ole ennen diesel bemareita omistanut,ei siis niin mitään kokemusta niistä!Mitä pitää ottaa koeajolla huomioon?
      mistä etsin vikoja?...turbosta ja tekniikan puolesta siis mihin kannattee kiinnittää huomio?
      Bensa-autoista olen tutkinut muun muassa perinteiset ruostepaikat,alustan kolinan ja vetelyn ajossa + moottorin lämpöviisarin,jotta pysyy keskellä =)
      Nykyiset:e39 530i & e36 325
      ---------------------------------------------------
      Exät:
      vw golffi
      e46 328 -00
      e30 320 -87
      e30 325 -83
      e36 325 -91
      e36 328 -98
      e30 325 M-tech1 -87

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Se lämpöviisari ei näissä kyllä kerro oikeastaan mitään, koska se on puskuroitu niin reilusti. Esim. m62tu:ssa taitaa lämpöviisari pysyy klo 12 vaikka lämmöt on mitä tahansa väliltä 75-120C.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • sovpow
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 114
          • Kanta-Häme

          #5
          Originally posted by e30_M-tech1 View Post
          Nyt löytyi 530 d farkku ja siitä vielä tietoja ja kokemuksen ääntä.
          Auto on vuonna 2000 "syntynyt" hyvillä varusteilla oleva yksilö =)
          ajettu 340 tkm manuaali,webastolla ja automaattisella ilmastoinnilla..

          Vai onko jotain ongelmia 530 d:ssä,jotta kyseisestä mallista kannattaa pysytellä kaukana,liian kallis ylläpitää vikoineen tms??
          Näin naiseksi työkalut pysyy hyvin kädessä,mutta tuolla taivasalla pakkasella/kurasateessa se ei oo mitään herkkua!!

          En ole ennen diesel bemareita omistanut,ei siis niin mitään kokemusta niistä!Mitä pitää ottaa koeajolla huomioon?
          mistä etsin vikoja?...turbosta ja tekniikan puolesta siis mihin kannattee kiinnittää huomio?
          Bensa-autoista olen tutkinut muun muassa perinteiset ruostepaikat,alustan kolinan ja vetelyn ajossa + moottorin lämpöviisarin,jotta pysyy keskellä =)
          Älä missään nimesdä osta bemarin dieseliä. Joku sanoi osuvasti bmwn diesel=remonttisimulaattori!!

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1839
            • Kotona/Poissa

            #6
            Originally posted by e30_M-tech1 View Post
            Kyseinen 525 -01 farkku,miten usein kärähtelee kannentiivisteitä ja ilmaantuu muita tielle jättäviä vikoja ja yllätyksiä,joita itse vaikea korjata?..
            530 ja 535 kiinnostavia myös!+46 sarjalaiset mut se onki erilukunsa.Minkä vuotiset näistä e39:stä on luotettavia?kokemuksia?=)
            Olisi hyvä mainita onko kiinnostuksen kohde bensa vaiko diesel, niissä kun on hiukan eri ongelmakohdat...
            Last edited by Havis; 25-11-2012, 19:57.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • väiski525
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2010
              • 2572
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by sovpow View Post
              Älä missään nimesdä osta bemarin dieseliä. Joku sanoi osuvasti bmwn diesel=remonttisimulaattori!!
              sano yksikin auto jota ei tarvitse rempata? :think

              e39 dieselissä on toki tietyt tyyppiviat niinkuin jokaisessa autossa ja mallissa.

              automaattiaskia on haukuttu ja toiset kehunut, tosin sulla oli manuaali kiikarissa nyt.

              siirtopumppua ym polttoainepuolella on noista mennyt enemmän ja vähemmän.

              alustaan pätee samat asiat kun niissä ei eroa ole bensa ja dieselin välillä (paitsi olisiko v8 koneisissa jotain eroa?)
              - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

              - MB s205 220cdi -15
              - Volvo s80 2.5t -07
              - mb s211 280cdi -08
              - e46 320i -03
              - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
              - e46 320d Individual "m-sport" -04
              - e39 525i -01

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                Nyt löytyi 530 d farkku ja siitä vielä tietoja ja kokemuksen ääntä.
                Auto on vuonna 2000 "syntynyt" hyvillä varusteilla oleva yksilö =)
                ajettu 340 tkm manuaali,webastolla ja automaattisella ilmastoinnilla..

                Vai onko jotain ongelmia 530 d:ssä,jotta kyseisestä mallista kannattaa pysytellä kaukana,liian kallis ylläpitää vikoineen tms??
                Näin naiseksi työkalut pysyy hyvin kädessä,mutta tuolla taivasalla pakkasella/kurasateessa se ei oo mitään herkkua!!

                En ole ennen diesel bemareita omistanut,ei siis niin mitään kokemusta niistä!Mitä pitää ottaa koeajolla huomioon?
                mistä etsin vikoja?...turbosta ja tekniikan puolesta siis mihin kannattee kiinnittää huomio?
                Bensa-autoista olen tutkinut muun muassa perinteiset ruostepaikat,alustan kolinan ja vetelyn ajossa + moottorin lämpöviisarin,jotta pysyy keskellä =)
                aaaaaannna mennä.

                Kaikki hajoaa kaikissa on tyyppiviat. Jos jou olisi tehnyt auton jotai ei tarvitsisi korjata kaikki ajaisimme sillä.

                E39 on hieno auto, kunnossa ollessaan. Alustaltaan pirun kranttu vähäkin väljää niin tuntuu. Manuaali askilla kun kerran katselet nyt tuota tiiseliä, niin on ainkain yksi murhe vähemmän. Polttainenpumppuja näistä vissiin melo usein menee, mutta siitäkin selviää vaihtamalla.

                Eli. Toimiessaan parhautta, hajonneena täyttä paskaa

                T: 530 da-mies

                Comment

                • e30_M-tech1
                  BTCF Member
                  • Jan 2011
                  • 340
                  • Tampere

                  #9
                  Selwä=D

                  Näin ounastelinkin että jokasessa on tyyppivikansa,ja jos ei kerran mitään järjettömän v-mäistä tyyppivikaa ole, niin taitaa kyseinen laitos kohta olla pihassa:think

                  Pitäisi päästä koeajamaan mutta kyselen täällä kun auto 150km päässä,eli:

                  -Mitäs eroa talvella leikkimisessä tai radalle eksyessä tulee verrattuna 325 e36?=)

                  -auto kuitenkin isompi ja turbolla..vastaako heti kaasuun vai ootellaanko turbon viivettä?

                  -miten perä lähtee ja viekö massa entä jarrutustilanteet mennäänkö massalla taas vai pysyykö lapasessa yhtähyvin kuin noi 325 kipot?

                  Millainen turboviive on normaali koeajolle lähtiessä?ja mitä epänormaaleja ääniä dieselistä tai turbosta kannattaa ottaa vakavasti, vai onko sellaisia?=)

                  Kiitos vastauksista!! autokuume
                  Nykyiset:e39 530i & e36 325
                  ---------------------------------------------------
                  Exät:
                  vw golffi
                  e46 328 -00
                  e30 320 -87
                  e30 325 -83
                  e36 325 -91
                  e36 328 -98
                  e30 325 M-tech1 -87

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #10
                    Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                    Näin ounastelinkin että jokasessa on tyyppivikansa,ja jos ei kerran mitään järjettömän v-mäistä tyyppivikaa ole, niin taitaa kyseinen laitos kohta olla pihassa:think

                    Pitäisi päästä koeajamaan mutta kyselen täällä kun auto 150km päässä,eli:

                    -Mitäs eroa talvella leikkimisessä tai radalle eksyessä tulee verrattuna 325 e36?=)

                    -auto kuitenkin isompi ja turbolla..vastaako heti kaasuun vai ootellaanko turbon viivettä?

                    -miten perä lähtee ja viekö massa entä jarrutustilanteet mennäänkö massalla taas vai pysyykö lapasessa yhtähyvin kuin noi 325 kipot?

                    Millainen turboviive on normaali koeajolle lähtiessä?ja mitä epänormaaleja ääniä dieselistä tai turbosta kannattaa ottaa vakavasti, vai onko sellaisia?=)

                    Kiitos vastauksista!! autokuume
                    Tuotanoin... Ei voi oikeen verrata noita kahta, "ketterää" E36:sta ja isoa E39:ä. Eihän niistä kumpikaan ole radalle tai tuollaiseen tarkoitettu, mutta noista kahdesta E39 vielä vähemmän. M-Sport-alustalla koliysi on sopivan jämäkkä, mutta siitä ei mutkissa pääse mihinkään että se oikeasti on iso auto, ja tuntuu myös siltä jos sitä rupeat äärirajoille viemään.
                    "miten perä lähtee" <- Jos tarkoitat luisuun, niin ei juurikaan, koska ainoastaan M5:ssa on vakiona lukkoperä, muihin malleihin saa toki esim. quaifelta n. 1k€ investoinnilla.
                    Mikä tahansa pysyy lapasessa jos on tarpeeksi hyvä kuski.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3673
                      • Raisio

                      #11
                      Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                      -miten perä lähtee
                      Ei helvata, ei olis kenenkään uskonut ostokriteerien joukkoon laittavan e39 kohdalla peräliirailuominaisuudet

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                        -Mitäs eroa talvella leikkimisessä tai radalle eksyessä tulee verrattuna 325 e36?=)
                        Leikkimisen ilot katoaa ja huomaat ostaneesi kömpelön laivan joka on suunniteltu lähinnä maantie/moottoritieajoon.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                          -Mitäs eroa talvella leikkimisessä tai radalle eksyessä tulee verrattuna 325 e36?=)
                          -miten perä lähtee ja viekö massa entä jarrutustilanteet mennäänkö massalla taas vai pysyykö lapasessa yhtähyvin kuin noi 325 kipot?
                          Ehkä sen verran vielä lapsettaa, että se e36 taitaa olla sinun autosi vielä muutaman vuoden.

                          Comment

                          • niko-77
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 200
                            • Espoo

                            #14
                            Kyllä ton 530d farkun saa kylkiedelläkin meneemään mutta ei se herkkua ole,varsinkaan automaatilla. Itselläni on 01/04 m-sport touring ja hyvin on menty nyt 206tkm josta meidän 104tkm. Mitkäs nää isot dieselremppa karkelojen kohteet on, kun en tunnista omaani tuohon porukkaan?:think

                            Dieselillä pääsee aika pienellä kulutuksella, mutta käyttövoimamaksut ovat aika huimat. Löpön hintakin on jo aika pielessä ton maksun kanssa!

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by sovpow View Post
                              Älä missään nimesdä osta bemarin dieseliä. Joku sanoi osuvasti bmwn diesel=remonttisimulaattori!!
                              Hohhoijaa...
                              Väitän kuitenkin -99 ja uudemman e39 bemarin kutosdieseltekniikan olevan varsin luotettavaa verrataan sitä mihin tahansa.
                              Itse perusmoottori on ikiliikkuja ja kun nyt vesipumpun ja naftansuodattimet vaihtaa perushuoltojen lisäksi silloin tällöin, niin muuten ei juuri tarvitse käsiään kyllä tahria.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎