Announcement

Collapse
No announcement yet.

Testipistoke ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sk1ts0
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 5
    • Suomi

    Testipistoke ongelma

    Moro

    Eli mulla on e39 523 -96vm. jossa siis normaali 20 napainen pistoke pellin alla. Ostin siihen sopivan adapterin mikä muuttaa sen normaaliksi OBD pistokkeeksi, mutta en pääse auton moottorinohjaukseen saati sitten mihinkään muuallekkaan. Käytössäni on boschin laatutesteri. Missä mahtaa olla vika kun ei näytä testeri saavan edes virtaa pistokkeen kautta? Monessako pistokkeen navassa oikeasti kuuluu olla pinni ja missä numeroissa? (auton puolella)
    Toivottavasti tuli tarpeeksi epäselvästi selitettyä
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Olihan virrat päällä autossa? Jos oli niin tarkistappa sulakkeet.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Keke71
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 340
      • Kiiminki

      #3
      Jos on obd ja 20 pinninen pistoke, niin tuo 20 pinninen pistoke ei toimi jos tuo obd pistokkeen kansi on auki. Ainakin näin on prefacelift autoissa.
      E39 540iA Touring

      Comment

      • Sk1ts0
        Newbiemmer
        • Nov 2012
        • 5
        • Suomi

        #4
        Virrat oli päällä tottakai ja autossa ei ole kuin pelkkä 20 pinninen pistoke pellin alla... Onko siis testipistokkeelle oma sulake ? jos näin niin pitää tänään mittailla kaikki sulakkeet.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Sk1ts0 View Post
          Virrat oli päällä tottakai ja autossa ei ole kuin pelkkä 20 pinninen pistoke pellin alla... Onko siis testipistokkeelle oma sulake ? jos näin niin pitää tänään mittailla kaikki sulakkeet.
          Kai sulla on autossa sulakekaavio? Uudemmissa ei ole omaa sulaketta diagnostiikka portille, mutta on kaksi sulaketta, jotka vaikuttavat myös diagnostiikka porttiin.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Sk1ts0
            Newbiemmer
            • Nov 2012
            • 5
            • Suomi

            #6
            7,5A sulake löytyi mikä oli diagnostiikkapistokkeelle ja se oli ehjä ja sinne tuli myös virrat. Omituista on myös että boschin testerin ohjeiden mukaan napa 15 olisi ABS/Airbag ja itsellä autossa tuossa kohalla ei ole pinniä...:think voisko joku kellä on vastaavanlainen auto katsoa omastaan kuuluuko siinä kohalla olla se pinni? Purin jo testipistokkeesta kumit pois ja kurkistin ettei ole pudonnut liittimen sisään mitään.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Sk1ts0 View Post
              7,5A sulake löytyi mikä oli diagnostiikkapistokkeelle ja se oli ehjä ja sinne tuli myös virrat. Omituista on myös että boschin testerin ohjeiden mukaan napa 15 olisi ABS/Airbag ja itsellä autossa tuossa kohalla ei ole pinniä...:think voisko joku kellä on vastaavanlainen auto katsoa omastaan kuuluuko siinä kohalla olla se pinni? Purin jo testipistokkeesta kumit pois ja kurkistin ettei ole pudonnut liittimen sisään mitään.
              Mainittiinko siinä testerin ohjeissa, että minkä vuotisesta autosta puhuttiin? Näissä on melkoisia eroja vuosimallista riippuen. Esim. 9/98 tuli tekniikka facelift ja silloin tuli paljon päivityksiä tekniikkaan. Sähkötkin muuttuivat melkoisesti.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Sk1ts0
                Newbiemmer
                • Nov 2012
                • 5
                • Suomi

                #8
                Syötin testeriin auton tiedot ja niillä ohjeilla. Mittasin myös tänään että testipistokkeelle tulee virta, ja adapterijohdon + ja maa yhteydet päistä.. Edelleen haluaisin tietää että kuuluuko siinä 15 kohdalla olla se pinni ja jos ei, niin mikä on vastaava ABS/Airbagin pinni. :think Sen jos sais tietoon niin voisin heittää tuon koko adapterijohdon pois ja lukea suoraan karvaperseliitoksilla... (e36 onnistui samalla testerillä ja ohjeilla)

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #9
                  Pin 20 = TXD (diagnostiikka)

                  E39:ssä pin 15 ei ole kytketty. Vanhemmissa tuossa pinnissä on RXD, joka tarvittiin keskustelun avaukseen purkin kanssa (ADS-interfeissi).
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    #10
                    Ja jos puhut samanlaisesta boschin korjaamotesteristä (läppärille asennettava ohjelma, langaton mokkula) minkälaista olen itse käyttänyt niin se ei toimi aina noiden obd-bmw-adapterien kanssa vaan on vedettävä itse piuhoilla kytkennät.

                    Comment

                    • Sk1ts0
                      Newbiemmer
                      • Nov 2012
                      • 5
                      • Suomi

                      #11
                      Joo korjaamotesterillä olen koittanut näperrellä... Pitääpä koittaa sitten laitella irtopiuhoilla siihen 20pinniin. Ohjeet ilmeisesti vanhoja
                      Kiitoksia tiedoista !

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎