memebuy23buy

E39 M5 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6327
    • P-Pohjanmaa

    E39 M5 viritys

    Pitkä talvi tulossa joten polkaistaampa tälläinen topic

    Tosiaan jotain pientä piristystä tarvis tehdä jotta sais vähän eroa tuohon nakuun.

    Millaisia kokemuksia seuraavista modeista ja missä olette nuo laitattaneet\tilanneet

    Evolve powermap
    Alpha-N
    Evolven pakosarjat
    VT 550
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19180
    • -

    #2
    Eiköhän se ahdin kylkeen ole ainoa todellinen viritystapa näihin?
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      #3
      Originally posted by Juhis View Post
      Eiköhän se ahdin kylkeen ole ainoa todellinen viritystapa näihin?
      Joo ja ei sekään vielä kovin mullistava ero ole.. Sen verran painava auto.
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Originally posted by Tylyttäjä View Post
        Sen verran painava auto.
        Keventää reilusti.

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          #5
          Pakosarjoilla saa mukavasti lisää potkua(30hv?), mutta ennen viritystä on toki kannattavaa huoltaa koko moottori ensin kuntoon kukutusosien kannalta. Näin ainakin Raikku miulle kertoi
          M550d

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            #6
            Originally posted by jumbo View Post
            Pakosarjoilla saa mukavasti lisää potkua(30hv?), mutta ennen viritystä on toki kannattavaa huoltaa koko moottori ensin kuntoon kukutusosien kannalta. Näin ainakin Raikku miulle kertoi
            Juu, kyllä sen eron huomas pakosarjojen jälkeen, varsinki keskeltä ylhäälle jaksaa laulaa raikkaammin. Omassa ex-auton topikissahan on vertailu dynossa ennen/jälkeen, eli vakio vs pakosarjat, putkisto ja säätö. Olihan se yllättävän nopeakin tollaseksi isoksi malmikasaksi kun ok pidolla olisi mennyt suht helposti 12s puolelle varttimaililla. Ei ole tässä maassa tainnut päästä kuin 1kpl E39 M5 sen varttimailiajan alle (juuri ja juuri), sekin oli remmiahdettu.
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            • Hiddenemarc
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2011
              • 426
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by jumbo View Post
              Pakosarjoilla saa mukavasti lisää potkua(30hv?), mutta ennen viritystä on toki kannattavaa huoltaa koko moottori ensin kuntoon kukutusosien kannalta. Näin ainakin Raikku miulle kertoi
              Mitä kaikkea lasketaan kulutusosiksi?

              Toisaalta kaverilla vanhassa jenkissä ilokaasut ja on kehunu ihan törkeen halvaksi ja helpoksi mutten sitte tiedä mitä kaikkea siinä jotuu ottamaan huomioon? :think
              Laittais nyt vaan noi keulan osat uusiksi ja sitte ens talvelle jotain päivitystä..
              S4 B5
              Urs4 4.2
              A8 D3 4.2 Lang

              ex. M5 e39 -99
              ex. 330 xDA e46 -03
              ex. 523 e39 -96

              Comment

              • Hiddenemarc
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2011
                • 426
                • Rovaniemi

                #8
                Mitä muuten suomen laki sanoo tuosta ruuviahtimesta?
                Pitääkö se irrottaa aina katsastukseen vaiko? :think
                S4 B5
                Urs4 4.2
                A8 D3 4.2 Lang

                ex. M5 e39 -99
                ex. 330 xDA e46 -03
                ex. 523 e39 -96

                Comment

                • pope
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 687
                  • Harjavalta

                  #9
                  Originally posted by Hiddenemarc View Post
                  Mitä muuten suomen laki sanoo tuosta ruuviahtimesta?
                  Pitääkö se irrottaa aina katsastukseen vaiko? :think
                  Yleinen käytäntö remmiahdetuissa vähäpäästöisissä taitaa olla pelkkä hihnan pois otto katsastuksen ajaksi.
                  e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6327
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by jumbo View Post
                    Pakosarjoilla saa mukavasti lisää potkua(30hv?), mutta ennen viritystä on toki kannattavaa huoltaa koko moottori ensin kuntoon kukutusosien kannalta. Näin ainakin Raikku miulle kertoi
                    Kone tehty 10 tkm sitten pl vanokset ja ketju+ohjurit.
                    Oikeastaan laatikko on se joka eniten ärsyttää,öljyt vaihdettu keväällä mutta silti on tahmeat liikkeet ja vaihto 1-2 lyö näpeille nopeissa vaihdoissa.
                    Taitaa syngrot olla saanet kipiää jossain vaiheessa.

                    Itseä tuo ei pahemmin haittaa kun on ns kesän nautinto kampe
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6327
                      • P-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Tylyttäjä View Post
                      Juu, kyllä sen eron huomas pakosarjojen jälkeen, varsinki keskeltä ylhäälle jaksaa laulaa raikkaammin. Omassa ex-auton topikissahan on vertailu dynossa ennen/jälkeen, eli vakio vs pakosarjat, putkisto ja säätö. Olihan se yllättävän nopeakin tollaseksi isoksi malmikasaksi kun ok pidolla olisi mennyt suht helposti 12s puolelle varttimaililla. Ei ole tässä maassa tainnut päästä kuin 1kpl E39 M5 sen varttimailiajan alle (juuri ja juuri), sekin oli remmiahdettu.
                      Paljonko mitattiin tehoja vakiona ?,ja käytitkö samassa penkissä ennen ja jälkeen virityksien.

                      Ajattelin että käyttäisi tuon ennen viritystä penkissä,kenties vielä nyt kun on kelejä.
                      Ja talvella jotain modeja ja sitten keväällä huolto+penkitys
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Originally posted by Hiddenemarc View Post
                        Mitä kaikkea lasketaan kulutusosiksi?
                        Originally posted by veku View Post
                        Kone tehty 10 tkm sitten pl vanokset ja ketju+ohjurit
                        + Tietenkin kk-laakerit, nuo nyt ainakin itse laittaisin kuntoon ennen tehojen lisäämistä. Toki sitten myös vanokset ja kytkin jos on aihetta.
                        M550d

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6327
                          • P-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by jumbo View Post
                          + Tietenkin kk-laakerit, nuo nyt ainakin itse laittaisin kuntoon ennen tehojen lisäämistä. Toki sitten myös vanokset ja kytkin jos on aihetta.
                          Kytkin on laitettu myös 30 tkm sisään

                          Onko tuo ketju+ohjurit varmuuden maksimointia ?
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Robi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 7606
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by jumbo View Post
                            + Tietenkin kk-laakerit, nuo nyt ainakin itse laittaisin kuntoon ennen tehojen lisäämistä. Toki sitten myös vanokset ja kytkin jos on aihetta.
                            Ja ennen kk laakereita ehdottomasti ketjut ja laahaimet..kulunut laahain tekee sen että ketju syö alumiinia ja sitten se alupöly on öljyn seassa siellä kk laakereiden voiteena...
                            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                            Tiedustelut priva tai 0452210069

                            Current
                            E61 530d
                            E39 530d
                            E39 520iA
                            E46 330xd
                            E28 528i

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              #15
                              Originally posted by Robi View Post
                              Ja ennen kk laakereita ehdottomasti ketjut ja laahaimet..kulunut laahain tekee sen että ketju syö alumiinia ja sitten se alupöly on öljyn seassa siellä kk laakereiden voiteena...
                              No jos näin niin omassa on menty perse edellä puuhun sitten oikein kunnolla
                              M550d

                              Comment

                              Working...
                              X