Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 pyyhkijän tihkukytkin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jakuza
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 516
    • Brisbane

Originally posted by mkuhmo View Post
    Onko muuten normaalia, että sadetunnistin täytyy "herättää" aina ajoon lähdettäessä?

Eli viikseä on käytettävä kerran, jonka jälkeen pyyhkijät sitten alkavat toimia tunnistimen perusteella, vaikka se olisi jätetty tuohon tihkuasentoon.
    Jos se ei toimis näin, niin jokasessa kolmeysissä suomessa ois talven jälkeen pyyhkijän akselin boorit sileenä...

Comment

• Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1835
      • Kotona/Poissa

Originally posted by Risto113 View Post
      Höh, Meneepäs.

Jos auto on paikoillaan, tihkun aika tuplaantuu, tai jos jatkuva (hidas) pyyhintä valittuna, menee tihkulle. Jatkuva pyyhintä jatkuu, kun lähdetään liikkeelle.
      Höh höh itelles, eikä mene

Ainakaan niissä E39:eissä joissa varusteena on sadetunnistin (=> kaikissa Suomi-autoissa) kuvaamasi toimintoa ei ole. Saksan tuonti karvalakeista joista sadetunnistin puuttuu en mene sanomaan mitään.

Toistan vielä että kuvauksesi on E32/E34 mallien mukainen, ja tämä taas on E39 osio...
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

E60 523iA -08

Comment

• Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

Originally posted by Havis View Post
        Höh höh itelles, eikä mene

Ainakaan niissä E39:eissä joissa varusteena on sadetunnistin (=> kaikissa Suomi-autoissa) kuvaamasi toimintoa ei ole. Saksan tuonti karvalakeista joista sadetunnistin puuttuu en mene sanomaan mitään.

Toistan vielä että kuvauksesi on E32/E34 mallien mukainen, ja tämä taas on E39 osio...
        Tässä juuri oli kyse ilman tunnistinta olevista!
        Ilman tunnistinta, toiminta on tosiaan sama kuin vanhemmissa malleissa...

EDIT: Niin, alkuperäinen kysyjähän ei maininnut tunnistimesta mitään, ja hänelle vastasimme molemmat.

Comment

• Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7397
          • Oulu

Originally posted by öpel View Post
          Omasta mielestäni sadetunnistin on aivan korvaamaton varuste ja toimii E39:ssä suhteellisen hyvin.
          Samaa mieltä, varsikin silloin kun ajaa pidempää matkaa ja sadetunnistin on ollut päällä, mutta sade on jo lakannut ja sitten joku vastaantuleva rekka heittää märästä tiestä kurat lasille on hienoa kun auto hoksaa heti pyyhkiä lasin ilman että tekee itse mitään.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• ihanmikavaan
            Newbiemmer
            • Apr 2012
            • 27
            • Hellsinki

Originally posted by Risto113 View Post
            Tässä juuri oli kyse ilman tunnistinta olevista!
            Ilman tunnistinta, toiminta on tosiaan sama kuin vanhemmissa malleissa...

EDIT: Niin, alkuperäinen kysyjähän ei maininnut tunnistimesta mitään, ja hänelle vastasimme molemmat.
            Sitä en sitten tiedä onko tossa mun mallissa sadetunnistinta vai ei, mutta ajattelin vaan, et pitäisikö tihkun nopeus muuttua, kun siitä viiksessä olevasta rullasta vaihtaa paikkaa. Sitä alunperin ihmettelin. Tuskinpa omassani mitään sadetunnistinta, kun kerran alkaa pyyhkimään oli sitten mikä vaan vaihtoehto valittuna.

Comment

• Samppa94
              Newbiemmer
              • Oct 2011
              • 19
              • Helsinki / Vihti

Originally posted by ihanmikavaan View Post
              Sitä en sitten tiedä onko tossa mun mallissa sadetunnistinta vai ei, mutta ajattelin vaan, et pitäisikö tihkun nopeus muuttua, kun siitä viiksessä olevasta rullasta vaihtaa paikkaa. Sitä alunperin ihmettelin. Tuskinpa omassani mitään sadetunnistinta, kun kerran alkaa pyyhkimään oli sitten mikä vaan vaihtoehto valittuna.
              Itse olen samaa asiaa pohtinut omalla "kolmiysillä" ajellessa. Itsellä ei ole sadetunnistinta,eikä säätörulla vaikuta mitään. Voiko vika olla itse viiksen säätörullassa vai missä?
              -E39 530d touring
              -----
              Ex:
              -E39 525d M-Sport
              -E39 525d
              -E39 525 Tds

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢