Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525iA (M54B25) -02 tyhjäkäynnin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lepis
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 81
    • Tampere

    #16
    Moro,

    Auto alko käymään viidellä! Joskus keväällä teki saman, mutta kun käynnisti auton uudestaan niin alko toimimaan normaalisti. Nyt ei auta mikään.

    Tuossa on ollu vikakoodeja myös Lambdan lämmityksestä ja tankin huohotusventtillistä pitkin vuotta, mutta nyt siis nollauksen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen antoi tämän:

    242 burning fail cylinder 5

    Ja käy siis viidellä koko ajan! Siellä oli myös joku Ignition fail tjs vikakoodi ennen ekaa nollausta (en huomannut ottaa tarkemmin ylös koodia).

    Puola paskana? Vai voiko kuitenkin olla perus imuvuoto?:think Tulpat vaihdettu 20-30tkm sitten...

    Lähteekö puola ihan vetämällä irti sen jälkeen kun sen liittimen lukituksen on avannut? Vois koittaa vaihtaa kahden puolan paikkaa ristiin...

    Kiitos!
    E39 530iA -02

    Comment

    • lepis
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 81
      • Tampere

      #17
      Puolien paikkaa vaihdettu 5=>3, 3=>4, 4=>5 :

      240 burning fail cylinder 3
      243 burning fail cylinder 6

      Eli vika siirtyi 3. pyttyyn, mutta lisäksi tuli myös 6. pyttyyn sama vika!!! WTF?
      Katsoin, että kolme puolaa olivat erilaisia kuin muut puolat (joskus vaihdettu jo?). Ja nämä joissa vikakoodia pukkasi vaikutti olevan jotain alkuperäisiä BMW logolla varustettuja. Näissä oli puolan kontaktipinta aivan mustanruskea(hapettunut?) kun taas näissä toisissa aivan kirkas!?:think Meniskö vaihtoon nämä kolme puolaa...? Jotenkin erikoista silti, koska tuohon 6.pyttyyn en koskenut lainkaan ja se että näitä nyt menisi kaksi yhtäaikaa?

      Aloin samalla katsomaan myös mahdollisia imuvuotoja:

      Otin imusarjalle menevät haitariputket irti, muttei niissä juurikaan näkynyt mitään halkeamia! Haitariosassa oli pientä pintahalkeilua, jota oli kyllä paikkailtu jollain silikonitökötillä, mutta läpi asti ei mielestäni mistään ollut! Huohottimen osat sitten seuraavaksi, jollei muuta vastaan tule!

      Ajatuksia?

      -J
      E39 530iA -02

      Comment

      • lepis
        Bimmer Rookie
        • Sep 2010
        • 81
        • Tampere

        #18
        Vaihdoin aluksi nuo 3. ja 6. sylkkyjen puolat ja alkoi pelittämään mainiosti. Nyt tuli ajeltua vähä toista viikkoo kunnes anto vikakoodin 4. sylkyn sytytyksestä (juurikin se viimenen vaihtamaton puola, oli onneksi valmiiksi ostettuna) ja alko käymään taas vajaalla. No nyt on viimeinenkin puola vaihdettu ja taas kehrää! Tasalaatuista tavaraa?:think

        -J
        E39 530iA -02

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by lepis View Post
          Vaihdoin aluksi nuo 3. ja 6. sylkkyjen puolat ja alkoi pelittämään mainiosti. Nyt tuli ajeltua vähä toista viikkoo kunnes anto vikakoodin 4. sylkyn sytytyksestä (juurikin se viimenen vaihtamaton puola, oli onneksi valmiiksi ostettuna) ja alko käymään taas vajaalla. No nyt on viimeinenkin puola vaihdettu ja taas kehrää! Tasalaatuista tavaraa?:think

          -J
          Missä kunnossa oli tulpan hatut? Oliko tulpankoloissa öljyä?
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • lepis
            Bimmer Rookie
            • Sep 2010
            • 81
            • Tampere

            #20
            Moro,

            Kaikkien kolmen pinta oli ns. kuplinut ja sellaista mustaa töhnää oli tippunut tulpanreikään. Öljyä en havainnut. Kaikkien hattujen kuminen pää taisi olla myös ainakain hivenen halki ja se kontaktipinta aivan musta!

            -J
            E39 530iA -02

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎