Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuttimen vaihto ja nollaus,pikaista apua tarvittas!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OneAndOnly
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2009
    • 441
    • Nurmes

    Suuttimen vaihto ja nollaus,pikaista apua tarvittas!

    Eli auto rynkytteli tyhjäkäynnillä ja vaihdoin nelospytyn suuttimen. Kaikki meni ok ja auto kävi ihan hyvin. Sitten huimuuksissani menin inpalla nollaamaan suuttimien arvot niin seuraukset oli seuraavat: kone nakuttaa,savuttaa aivan tautisesti ja polttoainepumppu pyörii pitkään kun virrat laittaa päälle.

    Kokeilin kaksi kertaa käyttää autoa tyhjäkäynnillä ja molemmilla kerroilla sama homma. Mitähän tässä pitäisi nyt tehdä, korjautuuko itsestään jos lähtee ajelemaan vai pitää nyt sit koodata jotain ensin takas? En uskaltanut ajella kun tiedä särkeekö jotain lisää. Jos jotain apuja sais...

    Auto -02 530d
    Last edited by OneAndOnly; 30-11-2012, 12:04.
    näillä mennään:
    Bmw e46 320d
    Suzuki Hayabusa 1300R

    Ex:
    Volvo XC70 D5 AWD -10
    Volvo V70 D5 -02
    Volvo V70 T5 -98
    VW Taro 2.4D -90 about 80hv
    BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
    -----------------------------
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    Eli auto rynkytteli tyhjäkäynnillä ja vaihdoin nelospytyn suuttimen. Kaikki meni ok ja auto kävi ihan hyvin. Sitten huimuuksissani menin inpalla nollaamaan suuttimien arvot niin seuraukset oli seuraavat: kone nakuttaa,savuttaa aivan tautisesti ja polttoainepumppu pyörii pitkään kun virrat laittaa päälle.

    Kokeilin kaksi kertaa käyttää autoa tyhjäkäynnillä ja molemmilla kerroilla sama homma. Mitähän tässä pitäisi nyt tehdä, korjautuuko itsestään jos lähtee ajelemaan vai pitää nyt sit koodata jotain ensin takas? En uskaltanut ajella kun tiedä särkeekö jotain lisää. Jos jotain apuja sais...

    Auto -02 530d
    Ei ole mulla koskaan suuttimien korjausarvojen nollaus aiheuttanut tollaista.. Nyt taitaa vika olla muualla.. Nollasitko korjausarvot auton käydessä vai 2-virrat päällä?
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • OneAndOnly
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 441
      • Nurmes

      #3
      Virrat kakkosasennossa nollasin. Joku yhteys tuolla toimenpiteellä on oltava koska minuutti aijemmin ennen nollausta auto pyöri ihan hyvin. Kaveri vaan keksi sit et nollataan noi arvot yksintein, mut ei olis kannattanut.

      Pitääköhän autolle nyt kertoa mitkä suuttimet siellä nyt on vai mitähän tossa pitäs tehä? Nyt vois sanoa että miltähän tuntus jos vituttas...
      näillä mennään:
      Bmw e46 320d
      Suzuki Hayabusa 1300R

      Ex:
      Volvo XC70 D5 AWD -10
      Volvo V70 D5 -02
      Volvo V70 T5 -98
      VW Taro 2.4D -90 about 80hv
      BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
      -----------------------------

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by OneAndOnly View Post
        Virrat kakkosasennossa nollasin. Joku yhteys tuolla toimenpiteellä on oltava koska minuutti aijemmin ennen nollausta auto pyöri ihan hyvin. Kaveri vaan keksi sit et nollataan noi arvot yksintein, mut ei olis kannattanut.

        Pitääköhän autolle nyt kertoa mitkä suuttimet siellä nyt on vai mitähän tossa pitäs tehä? Nyt vois sanoa että miltähän tuntus jos vituttas...
        DDE4:selle ei tarvitse kertoa suuttimien vaihdosta. Lueskelin tältä foorumilta että mikäli vaihdetaan enemmän kuin kolme suutinta, on arvot suositeltavaa nollata. Samaisesta threadista taisin lueskelle että korjausarvot pitää nollata auton käydessä.

        Kai sinne meni oikean numerosarjan suutin? Sulla taitaa olla samat kuin minulla eli 0445110047. Varmaan olette liittimet ja kaikki tarkastaneet kunnolla, eikä imukanavaan ole päässyt karkaamaan mitään.
        Last edited by BreeZi; 30-11-2012, 12:45. Reason: Lisäys.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9138
          • Oulu

          #5
          Ei kyllä täälläkään lamppu syty, miten tuo suuttimien arvojen nollaus voisi aiheuttaa tuon ongelman. Antaako vikakoodeja, suuttimien korjausarvot?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • OneAndOnly
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2009
            • 441
            • Nurmes

            #6
            uusia vikakoodeja ei ole,samat kaks mitä oli silloinkin kun se toimi. olisko vika nyt sit siinä että nollasin arvot auton seisoessa eli vaan virrat päällä. uskaltasko tällä käydä vaan ajamassa jos se ehtii ne arvot sit kohilleen,mut toi nakutus hieman huolettaa. koneessa ei pitäs olla mitään ylimääräistä kun auto pyöri jo nätisti suuttimen vaihdon jälkeen,mut tämä nollaus muutti sit tilanteen. suuttimet on numeroltaan 0445110047

            Tommonen löyty kans netin syövereistä ja minähän vissiin tein juuri tuon,siinä oltiin kovasti sitä mieltä että tuota ei pitäisi tehdä.


            Onkos sillä nyt mitään merkitystä asiaan kun auto on ohjelmoitu?
            Last edited by OneAndOnly; 30-11-2012, 13:43.
            näillä mennään:
            Bmw e46 320d
            Suzuki Hayabusa 1300R

            Ex:
            Volvo XC70 D5 AWD -10
            Volvo V70 D5 -02
            Volvo V70 T5 -98
            VW Taro 2.4D -90 about 80hv
            BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
            -----------------------------

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by OneAndOnly View Post
              uusia vikakoodeja ei ole,samat kaks mitä oli silloinkin kun se toimi. olisko vika nyt sit siinä että nollasin arvot auton seisoessa eli vaan virrat päällä. uskaltasko tällä käydä vaan ajamassa jos se ehtii ne arvot sit kohilleen,mut toi nakutus hieman huolettaa. koneessa ei pitäs olla mitään ylimääräistä kun auto pyöri jo nätisti suuttimen vaihdon jälkeen,mut tämä nollaus muutti sit tilanteen. suuttimet on numeroltaan 0445110047

              Tommonen löyty kans netin syövereistä ja minähän vissiin tein juuri tuon,siinä oltiin kovasti sitä mieltä että tuota ei pitäisi tehdä.


              Onkos sillä nyt mitään merkitystä asiaan kun auto on ohjelmoitu?
              Eikös tuolla ohjelmoinnilla juurikin muutella noita suuttimien arvoja esim. avautumisaikaa ja suihkutussyklejä? Tämä ajatus pyörähti itselläni jo mielessä, kun luin tuosta sigustasi että autosi on ohjelmoitu.

              Tämä ajatus voi olla täysin tuulesta tempaistu hajatelma:
              Olisiko nyt mahdollista että autoosi ohjelmoituun karttaan ei nyt ole jostain syystä syötetty minkäänlaisia alkuperäisarvoja(johon auto menee vikatilan sattuessa). Tuo resetointi on nyt laittanut sinne jotkin sellaiset arvot jotka eivät toimi tuolla ohjelmalla.
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                #8
                Vielä: Onko kyseessä ihan softamuutos vai onko autossa joku viriboksi erikseen kiinnitettynä?
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • OneAndOnly
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2009
                  • 441
                  • Nurmes

                  #9
                  Originally posted by BreeZi View Post
                  Vielä: Onko kyseessä ihan softamuutos vai onko autossa joku viriboksi erikseen kiinnitettynä?
                  softamuutos

                  Olisko tosiaan niin että inpalla sai tuhottua ne arvot mitkä sofamuutos on sinne tehnyt ja nyt se tarjoaa sinne alkuperäisarvoja ja ne ei nyt sit natsaa muun ohjelman kanssa,eli inpa olis kirjottanu sen ohjelmoidun softan päälle... toisaalta kävis järkeen...
                  Last edited by OneAndOnly; 30-11-2012, 14:32.
                  näillä mennään:
                  Bmw e46 320d
                  Suzuki Hayabusa 1300R

                  Ex:
                  Volvo XC70 D5 AWD -10
                  Volvo V70 D5 -02
                  Volvo V70 T5 -98
                  VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                  BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                  -----------------------------

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9138
                    • Oulu

                    #10
                    Matching injector characteristic DDE 4.0/4.1

                    In order to compensate for tolerances in the fuel injection system, particularly those of the injectors, a characteristic map with specific values for each engine is stored in the DDE control unit at the end of the assembly line. The injection volume calculated by the DDE control unit during engine operation is varied slightly by these values thus improving the exhaust emission characteristics.

                    The harmonization values must be set to neutral if more than two injectors are replaced on the M57 or more than three injectors on the M67.
                    On tullut tehtyä myös ohjelmoituun 530d:hen DIS:llä. Eikä siinä ollut mitään ongelmaa.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • OneAndOnly
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2009
                      • 441
                      • Nurmes

                      #11
                      Mitä olette mieltä uskaltaako tuolla lähteä vaan lenkin heittämään josko se ajossa sit ehtii ne arvot kohdilleen?

                      Minähän en siis Dissillä tota hommaa tehnyt vaan inpalla moottorinohjaus->activate->olikohan sit F7 reset injection values tai jotain sinnepäin.

                      Mitenkäs Dissillä ton homman sais tehtyä tai mitä tolle nyt yleensä vois kokeilla vai pitäskö suosiolla nakata merkkiliikkeeseen ihmeteltäväksi...
                      näillä mennään:
                      Bmw e46 320d
                      Suzuki Hayabusa 1300R

                      Ex:
                      Volvo XC70 D5 AWD -10
                      Volvo V70 D5 -02
                      Volvo V70 T5 -98
                      VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                      BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                      -----------------------------

                      Comment

                      • OneAndOnly
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2009
                        • 441
                        • Nurmes

                        #12
                        Voisko joku laittaa ohjeet miten dissillä kerrotaan autolle että mitkä suuttimet siellä on paikoillaan. Jotainhan tuolle on pakko rueta keksimään ennenkuin sen pajalle vie. Eli se juttu missä syötetään ne suuttimet kuusi ekaa numeroa.
                        näillä mennään:
                        Bmw e46 320d
                        Suzuki Hayabusa 1300R

                        Ex:
                        Volvo XC70 D5 AWD -10
                        Volvo V70 D5 -02
                        Volvo V70 T5 -98
                        VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                        BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                        -----------------------------

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2017
                          • Kangasala

                          #13
                          Originally posted by OneAndOnly View Post
                          Voisko joku laittaa ohjeet miten dissillä kerrotaan autolle että mitkä suuttimet siellä on paikoillaan. Jotainhan tuolle on pakko rueta keksimään ennenkuin sen pajalle vie. Eli se juttu missä syötetään ne suuttimet kuusi ekaa numeroa.
                          Mä olen ymmärtänyt, ettei DDE 4 :lle (M57) voi referenssejä syöttää, ainoastaan nollata. DDE 5 M57N ja ylöspäin vasta onnistuu ja pitääkin. Merkillinen probleemo sulla kyllä on
                          Last edited by schwarze; 30-11-2012, 22:32.
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Katsopa mitä suuttimien korjausarvot kertoo kun laitat käyntiin.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • OneAndOnly
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2009
                              • 441
                              • Nurmes

                              #15
                              Pitää huomenna korjausarvoja ihmetellä, Tis kertoo seuraavaa,mut onko toi e39 kumpaakaan EU3 tai EU4 noihin on toi mihin pitäs ne numerot kertoa.

                              näillä mennään:
                              Bmw e46 320d
                              Suzuki Hayabusa 1300R

                              Ex:
                              Volvo XC70 D5 AWD -10
                              Volvo V70 D5 -02
                              Volvo V70 T5 -98
                              VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                              BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                              -----------------------------

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎