Itellä on m62b44 jatkona m5 lukko tuolla mutta ex omistaja asentanu eli en tiedä mitä kaikkea vaatii lisäks. Eli tämän postauksen tietoarvo on pyöreä nolla
no joo ei kyl oo rakettitiedettä,omaani laitettiin kaverin kaa quafin "lukko"n.vuosi sitten,se oli koneistettu mitoiltaan täsmälleen alkuperäisen mittoihin,eli ei ku paikal ja tarkastettiin varoix hammaskosketus-ok,ja ei huuda.ja auto ol 530da 2000,lukko tuli race performancelta
Mulla on ollut nyt 50tkm ajan Quaifen perä E39 540iA:ssa ja on toiminut hyvin ilman mitään ongelmia. Tarjoaa tosi hyviä vetopitoja verrattuna ilman. Kaikilla keleillä. Märällä asfaltilla ja liukkaalla jäisellä tiellä sekä lumessa.
Ite ajelen normaalisti luistonestot ynnämuut päällä aina kun ne toimii tehokkaasti. Myös Quaifen kanssa hyvin yhteen. Mutta joskus kokeillessa ilman luistonestoja molemmat takapyörät sutii verrattuna vakioperällä, jolloin vain toiselle renkaalle meni veto. Tämän huomaa helposti kun Quaifen kanssa perä lähtee vetämään sivulle jos takarenkaita sudittaa paikaltaankin lähtiessä. Niinkuin lukkoperällä siis tapahtuukin. Mutta auto eteneekin myös sitten tehokkaasti.
Edelliseen liittyen oli tässä viikon ajan jännät paikat talvikeleillä kun hajosi yksi abs anturi ja silloin bemu tiputti luonnollisesti kaikki siihen liittyvät apujärjestelmät pois päältä. ABS, DSC. Piti ajella skarppina, etenkin kaasun kanssa, mutta itseasiassa ei ollut mitään ongelmia kun oli hyvät talvirenkaat alla. Ei yhtään vaaratilannetta vaikka tuossa myräkässäkin tuli ajettua. Cruisea en käyttäny kun tuppaa tarjoamaan aika paljon voimaa renkaille ja saattaa silloin sutastakin. Tuollasessa luistavassa tilanteessa vakioperä olisi turvallisempi, koska toisen renkaan sutiessa toisella on pitoa joka vakauttaa merkittävästi. Tämän olen huomannutkin kun siis vertailin.
Mutta erittäin hyvä toi perä on kyllä. Tarjoaa rahalle vastinetta.
Comment