Joo elikkäs tuli eilen vaihdeltua uudet öljyt e39 530i 2002vm laitteeseen ja siinä huomasin että öljykorkissa oli jotain valkosta ns rasvan olosta tavaraa sama oli myös korkin reunoilla koneen sisällä?. Öljyn vaihdon jälkeen putsasin korkin ja kaikki missä sitä töhnää oli ja pidemmän ajolenkin jälkeen korkissa oli taas tavaraa. Ensiksi kävi mielessä että pääsis jäähdnesteet öljyn sekaan mutta ite öljyn seassa ei mitään poikkeavaa näkynyt joten onko vielä syytä huoleen ja mistä moinen voisi johtua että kerää töhnää tohon korkkiin ja reunoille? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530i öljykorkissa valkoista rasvaa?
Collapse
X
-
Aika tavallista tuo kai näissä koneissa on varsinkin jos ajat enimmäkseen lyhyttä pätkää. On tästä ollut muutama vuosi sitten paljonkin juttua täällä, löytynee hakusanalla majoneesi*.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Originally posted by N1ksu View PostJoo elikkäs tuli eilen vaihdeltua uudet öljyt e39 530i 2002vm laitteeseen ja siinä huomasin että öljykorkissa oli jotain valkosta ns rasvan olosta tavaraa sama oli myös korkin reunoilla koneen sisällä?. Öljyn vaihdon jälkeen putsasin korkin ja kaikki missä sitä töhnää oli ja pidemmän ajolenkin jälkeen korkissa oli taas tavaraa. Ensiksi kävi mielessä että pääsis jäähdnesteet öljyn sekaan mutta ite öljyn seassa ei mitään poikkeavaa näkynyt joten onko vielä syytä huoleen ja mistä moinen voisi johtua että kerää töhnää tohon korkkiin ja reunoille? :think
Tuossa vähän luettavaa aiheesta.
EDIT: Ja Kekkonen ehtikin ensin..
Comment
-
-
Originally posted by N1ksu View PostJoo elikkäs tuli eilen vaihdeltua uudet öljyt e39 530i 2002vm laitteeseen ja siinä huomasin että öljykorkissa oli jotain valkosta ns rasvan olosta tavaraa sama oli myös korkin reunoilla koneen sisällä?. Öljyn vaihdon jälkeen putsasin korkin ja kaikki missä sitä töhnää oli ja pidemmän ajolenkin jälkeen korkissa oli taas tavaraa. Ensiksi kävi mielessä että pääsis jäähdnesteet öljyn sekaan mutta ite öljyn seassa ei mitään poikkeavaa näkynyt joten onko vielä syytä huoleen ja mistä moinen voisi johtua että kerää töhnää tohon korkkiin ja reunoille? :think
Toiseksi: tuota "majoneesia" syntyy yleensä kun ajetaan lyhyttä matkaa. Kovaa ajoa ja pitempää matkaa alle niin majoneesit häviää. Kannattaa kuitenkin tarkistaa se huohotinputki ettei mene tukkoon. Searchillä löytyy, että mikä putki ja missä se on...
EDIT: hidassssssssshhhVW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Ei voi olettaa, että ketjun aloittaja osaisi vielä käyttää searchia, tai muita tämän foorumin kikkoja. Ja Google on paljon tehokkaampi ja selkeempi hakemaan tämän foorumin keskusteluista. Näitä samoja kysymyksiä tulee tänne vielä tuhansittain.
Mutta vinkki: Kannattaa lukea foorumin käyttöohjeet ja tutustua niihin tarkasti, sillä ei vie hirveästi aikaa.
Ja "Majoneesiin" Ei ole vaarallista ja sitä kertyy tosiaanki lyhyellä ajolla. Kunnon parintunnin ajolenkki reilulla kaasulla, niin pitäisi olla majoneesit tiessään.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Lisää turvaa saat tukkimalla vaikka Ikean pahvilaatikosta repäistyllä suikaleella munuaiset tukkoon. Konehuone pysyy lämpösempänä ja vähentää kylmäliman/majoneesin muodostusta.
Jos pajon pätkäajoa, kannattaa välillä vetästä vaikka ajamisen ilosta pidempi lenkki niin vähenee kosteudet öljyn joukosta kun kone kerkee käydä täydessä lämpötilassa pidempään.
Majoneesiongelma johtaa pahimmillaan matkan katkeamiseen ja bemu hinurin lavalle.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Nätimmän ratkaisun saat, kun haet biltemasta tummanharmaan retkipatjan, painat sen munuaisten sisäpuolelta sitä reikää vasten ja leikkaat jäljen mukaan hieman tiukan palan. Nippusiteillä läpi kulmista, niin tulee nätti viimasuoja eikä sitä oikein edes erota, että on paikoillaan, ellei kyykisty. Majoneesi ei periaatteessa ole vaarallista, ennen kuin se jäätyy. Kannattaa siis varsinkin kovemmilla pakkasilla ajella vaikka kerran viikkoon pidempi reissu, että lima poistuu. Suosittelen myös, että jos ajelee pätkäajoa, niin talviaikaan ajaa hieman pienemmillä vaihteilla, niin että kierrokset ovat mielellään n. 2.5k. Esim. 80-alueella nelosella, 50-60 alueella kolmosella. Bensaa menee ehkä vähän enemmän, mutta kone tykkää ja majoneesi palaa nopeammin pois. Toinen vaihtoehto on sitten säästää bensaa, tukkia kone ja öljyt venakopan tiivisteen välistä tai jostain muualta pihalle. Termari kannattaa katsoa, että kone käy oikean lämpöisenä. Huohotin letkuineen kannattaa vaihtaa, jos ei ole koskaan vaihdettu.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Comment