528iA 10/96 steptronic lootalla. ~307tkm, öljyt tarkistettu, valuu ulos kun avaa tarkistusropun.
Eli vikana on nyt ilmaantunut sellainen, että kun turbiini lukittuu n.90-95 km/h nopeudessa (riippuen kiihdytyksen voimakkuudesta ym.) niin tuntuu terävä nykäys, aivan kun lukko paukahtaisi jotenkin on/off-tyylillä päälle. Nykäys on suunnilleen saman voimakkuuksinen, kun ajaisi tuota vauhtia tiellä olevaan sentin korkuiseen pykälään. Sen tarkemmin tuon turbiinin toimintaa tuntematta, kuitenkin normaaliajossa lukitus tapahtuu pehmeästi.
Vika ilmaantunut ehkä 5 kertaa nyt, ehkä keskimäärin usean sadan kilometrin välein. Ei siis todellakaan jatkuva, vaan erittäin satunnainen, mutta huolestuttava vika. Äsken kävi viimesen kerran, jonka jälkeen tein muutaman kiihdytyksen tuonne n. 95kmh ja odotin lukon kytkeytymistä, niin sitten se toimi ihan normaalisti eli pehmeästi.
Kellään ollut vastaavaa?
Eli vikana on nyt ilmaantunut sellainen, että kun turbiini lukittuu n.90-95 km/h nopeudessa (riippuen kiihdytyksen voimakkuudesta ym.) niin tuntuu terävä nykäys, aivan kun lukko paukahtaisi jotenkin on/off-tyylillä päälle. Nykäys on suunnilleen saman voimakkuuksinen, kun ajaisi tuota vauhtia tiellä olevaan sentin korkuiseen pykälään. Sen tarkemmin tuon turbiinin toimintaa tuntematta, kuitenkin normaaliajossa lukitus tapahtuu pehmeästi.
Vika ilmaantunut ehkä 5 kertaa nyt, ehkä keskimäärin usean sadan kilometrin välein. Ei siis todellakaan jatkuva, vaan erittäin satunnainen, mutta huolestuttava vika. Äsken kävi viimesen kerran, jonka jälkeen tein muutaman kiihdytyksen tuonne n. 95kmh ja odotin lukon kytkeytymistä, niin sitten se toimi ihan normaalisti eli pehmeästi.
Kellään ollut vastaavaa?
Comment