Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Iskari kolisee pakkasella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikotiini
    Newbiemmer
    • Dec 2012
    • 16
    • Tornio

    E39 Iskari kolisee pakkasella

    Moro, autona -99 525tdsA. Oikean etukulman iskari(luultavasti) klunksahtaa melko pienissäkin kuopissa. Nyt ko ilmat lauhtu nii ei kolise enää. Iskari menee kuitenkin vaihtoon ja uusi pitäisi saada jostain.

    Ongelmaksi tuli se, että VIN decooderi antoi koodin S704A M-sports suspension. Tarkoittaako tämä nyt M-sports I pakettia vai II pakettia?
    Voisiko joku ystävällisesti linkata oikean tuohon kuuluvan iskarin? Tässä olen pari tuntia katellu netistä mutta en uskalla tilata mittään ettei tule tilattua väärää.

    Pystyykö iskarin vaihdon suorittamaan paikallinen nyrkkipaja, vai tarviiko jotain erikoistyökaluja ?

    S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension
    E39 525TDSA -99
    E30 316 -87
  • Fastpiksu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2010
    • 1571
    • Kajaani-Paltamo

    #2
    Ei tarvi mitään jousipuristinta kummempaa erikoistyökalua..
    Ootko varma että se on iskari joka kolisee? Siellä kun voi kolista moni muukin osa.
    Vaihdathan kuitenkin molemmat etuiskarit kerralla..
    Chevrolet Express van
    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
    E36 325i group F

    Ex:
    e34 525i
    e34 525tds "superturbo"
    e39 530d M-Sport

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      #3
      Noille iskareillehan ei ainneta yleensä takuutakaan jos ei vaihda pareittain. Niin ja vaihda se iskarin yläpää sitten samalla. Kolina voi tulla sieltäkin. Tympeä vaihtaa erikseen.

      Comment

      • Fastpiksu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2010
        • 1571
        • Kajaani-Paltamo

        #4
        Yhtähyvin siellä voi kolista pelkkä koiranluu. Jos et itse pysty niin käytä jossakin korjaamolla että selvittäävät mistä kolina tulee, saattaa tulla aika kallis remontti jos osan kerrallaan vaihtaa ja toivoo että kolina loppus..
        Chevrolet Express van
        Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
        E36 325i group F

        Ex:
        e34 525i
        e34 525tds "superturbo"
        e39 530d M-Sport

        Comment

        • Hen-3
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 103
          • Lahti

          #5
          Itellä vähän samanlainen kolina.
          Ennen pakkasia ei kolissut mutta pakkasten alettua alko kolinakin.
          Koiranluut ja välykset kokeilin käsipelillä.
          Pohjamuovin kiinnityksetkin kävin läpi ihan meisselin kanssa ettei olis löysällä.
          Perjantaina auto oli sisällä lämpösessä kokopäivän eikä kolissut illallakaan kun läksin töistä mutta nyt kolisee taas kun auto ollut ulkona pakkasessa.
          Oisko vettä jossai joka jäätyessään aiheuttaa sen kolinan vai mistäköhän olis kyse.:think

          Comment

          • Mikotiini
            Newbiemmer
            • Dec 2012
            • 16
            • Tornio

            #6
            Käytin tänään rengasta poissa ja iskari oli yläpäästään ihan märkä. Tässä on vissi kaasuiskarit nii saattaa jäätyä ko vuotaa ja kolisee. Myös se iso suojapallero-mikä olikaan oli revennyt ja pohjaanlyönti kumi paskana.
            Vissin se häätyy sitten vaihtaa molemmat sitten.
            Last edited by Mikotiini; 30-09-2013, 19:27.
            E39 525TDSA -99
            E30 316 -87

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #7
              Kannattaa sitte tilaa iskarit esim car-parts24:sta, saa alkuperäiset iskarit puoleen hintaan. Suosittelen!
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7431
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                Kannattaa sitte tilaa iskarit esim car-parts24:sta, saa alkuperäiset iskarit puoleen hintaan. Suosittelen!
                Mun autoon oikeat osat olisi kai seuraavat:

                Eteen: http://www.car-parts24.com/products/...M-Technik.html
                Taakse: http://www.car-parts24.com/products/...-e39-Limo.html

                Hinnat näyttäs olevan tasan samat kuin Motonetissa sillä erolla että etu- ja takaiskareiden hinnat menee ristiin:

                Eteen: http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/854278/0
                Taakse: http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/854279/0

                Takaiskareita ei ole tosin Motonetilla hyllyssä ja onko noi sitten lähelläkään alkuperäistä niin ei voi tuon perusteella tietää. Eikös se toinen orggismalli ollut Boge Turbo, mutta en tiedä saako sitä enää mistään.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #9
                  No mulla oli edessä entinen omistaja laittanu Bogen, ei se kestäny hyvänä ku vuoden verran, silloinkin sylki jo mehua pihalle...

                  Jaa, mutta taispa olla myös suojakumit paskana, että enpäs enempää tuota mollaa..
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • Tabu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 486
                    • Ääsjoki

                    #10
                    Itsellä kans alkoi kolina vasemmalta edestä sen jälkee, ku koukkasin auringon häikäisemänä keskikaistan jakajan päältä... Tosin mulla kolina kuuluu lämpösellä kelillä eli jos pakkasta vähemmän ku -10 nii kolisee ja jos enemmän nii sit ei kolise yhtää:think Varret ja luut kokeiltu eikä tunnu välystä.

                    Säädettävä alusta kyseessä. Itellä taitaa olla iskari tai yläpää... vain luoja tietää kumpi... paikallaan kääntäessä ei ainakaan pidä ääntä.
                    Duo Osmo
                    Kehonliikuttimena Passat
                    E39 530dA -01 sedan ex.
                    E39 530dA -02 sedan ex.
                    Pari volvoa 240 & 740 ex.

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Mun autoon oikeat osat olisi kai seuraavat:

                      Eteen: http://www.car-parts24.com/products/...M-Technik.html
                      Taakse: http://www.car-parts24.com/products/...-e39-Limo.html

                      Hinnat näyttäs olevan tasan samat kuin Motonetissa sillä erolla että etu- ja takaiskareiden hinnat menee ristiin:

                      Eteen: http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/854278/0
                      Taakse: http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/854279/0

                      Takaiskareita ei ole tosin Motonetilla hyllyssä ja onko noi sitten lähelläkään alkuperäistä niin ei voi tuon perusteella tietää. Eikös se toinen orggismalli ollut Boge Turbo, mutta en tiedä saako sitä enää mistään.
                      Motonetissä ei kuulemma enään Sachsia ole nuo m-sportin versiot. Jotain gabrielia sun muuta. Itse kyllä toisaalta mieluusti kokeilisin jotain muuta valmistajaa kun nuo omat orkkikset on ainakin melko pintakovat. Johtuneeko sitten enemmän jousista vai iskareista. En kyllä noissa omissa iskareissa vuotoja ole huomannut, mutta ihmettelen jos ne 200tkm ajosuoritteen jälkeen on vielä täysin ehjät.

                      Edelliseen E46 kun aloin vaihtamaan iskarin yläpäitä niin iskaritolpan irrottamisen jälkeen tuli sitten todettua, että iskaritkin oli ihan paskana. Pumput kun painoi alas niin neste vain tirisi männän varren välistä ja mäntä ei ylös enää noussut. Päälle päin auton alla ollessa näyttivät ihan ehjiltä.
                      Last edited by Antsah; 12-12-2012, 22:01.

                      Comment

                      • grandpa-look
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 531
                        • Vaasa/Seinäjoki

                        #12
                        Itse suosittelen vaihtamaan ajoissa jos mitään sinnepäinkään viittaavaa oiretta.. Omasta korkkasi vasen etuiskari viime perjantaina ja joutu ajella kärsällään melkeen 50 km että pääsi kotiin.. ei onneksi tullut lisää damagea muualle. Paikallisesta varaosaliikkeessä oli hyllyssä Sachsin Advanteget (ovh. hinta 344€/kpl), muttei siinä lauantaina paljon vaihtoehtoja ollut..

                        Iskari oli ilmeisesti päässyt jäätymään ja normaalissa maantiajossa sai lopullisen tällin ja repesi siitä jousilautasen alapuoleisesta saumasta ja kaasut/nesteet mäkeen.
                        Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                        ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7431
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Antsah View Post
                          En kyllä noissa omissa iskareissa vuotoja ole huomannut, mutta ihmettelen jos ne 200tkm ajosuoritteen jälkeen on vielä täysin ehjät.
                          Joo, ei mullakaan ole ollut mitään oireita noissa, mutta tuskin voi olla 243 tkm jälkeen kovin hyvät jos on alkuperäiset kuten luulen. Tänään tosin oli jotain uutta kolahtelua oikealla edessä, en tiedä voiko olla iskarista.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            #14
                            Kaivakaa alkuperäisten Sachsien osanumero esille ja kattokaa mitä tuolta maksaa.

                            Myyvät osia myös saksan ebayssä.

                            Tutkin kesällä koko euroopan läpi, mistä sais halvimmalla orkkis m-sport -iskarit. Tuolta ne sai. Oli vielä pirun halvalla pölysuojat ja pohjaanlyöntikumit, niin otin nekin tuolta. Kaikki Sachsia.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎