Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alustaremppa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Salppa
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 52
    • Suomi

    Alustaremppa

    Juu elikkäs olis lähiaikoina tarkoitus suorittaa lähes tulkoon täydellinen alustan remontti ja nyt tarttis haalia osia kasaan.
    Ebayssä näyttää olevan jos jonkin näköistä pakettia tukivarsille, vakaajaille ja puslille. Onko käytännön kokemusta miten esim. Meyle on verrattavissa joihinkin "nimettömiin" merkkeihin? Hintaa näyttää olevan tuplasti enemmän, kuitenkin murto-osan Suomen hinnoista. Itte ajattelin, että halvemmat on varmaan verrattavissa Motonetin vastaaviin, eli siis ihan peruskamaa. Hintahaarukka on noin 300-600e.
    Mites sitten noi iskarit ja jouset? Auto olis tarkoitus säilyttää lähes tulkoon orkkis kunnossa. Nyt alla ei ole mitään sporttia vaan ihan Sachsit. Pieni jämäköityminen ei olisi pahitteeksi, mutta ei itse tarkoitus. Muuten menee rengaspolitiikka uusiks ja samal hävii mukavuus Onko suositella jotain hyväksi havaittua pakettia? Sachsien hinta/laatusuhde ei taida nykyään olla paras mahdollinen. (tais olla pal halvempii ennen) Motonetti myy TRW:tä, ittellä ei niistä ole oikeen mitään mielikuvaa. Ainoo kokemus vanhasta e32:sta, johon etupumput vaihdoin. Ei oikeen ollu muutosta havaittavissa, kun kaik paikat oli muutenkin niin väljähtyneet.
    Auto on tarkoitus pitää ittellä vielä vuosia ja hinata aikanaan paalattavaks. Kun ei oikein jaksais vaihtaa tukii sun muita sinne tänne, laittaa kerral koko paketin kuntoon ni tietää ainaki et joku osa-alue o kunnos
    Varmaan löytyy mielipiteitä ja kokemuksia vastaavasta projektista.
    Auto on siis -01 530d A

    Olis netissä vajaat 300 e Meylen iskarit, kumit ja laakerit. Onko niin, että Meyle on Sachsin lisäksi toinen ketä valmistaa BMW:n OEM osia?
    Last edited by Salppa; 10-12-2012, 22:06.
  • Bomb5
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 726
    • Kivijärvi

    #2


    Ite ostin lemförderit.
    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1178
      • Tuusula

      #3
      Tuolla 600€:lla saat saada vasta iskarit, jos orkkislaatua ostat. Sitten uudet yläpäät ja suojat niin satanen lisää. Reilu parisataa menee esim. H&R madaltaviin jousiin, jos haluat hiukan jämäkkyyttä. Viitisen sataa menee etupään tukivarsiin ja taakse samanverran. Eli pari tonnia karkeasti osiin ja työt päälle.
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • Salppa
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 52
        • Suomi

        #4
        Nii se menee. No eiköhä tost osat kasaan saa. Voiha tos muutamii asennuskaljoi mennä.

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          #5
          OEM alustan osat taitaapi olla:

          Lemföder
          Sachs
          Atec(lähinnä jarrut yms)
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          • E.K.
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 494
            • Helsinki

            #6

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎