Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heikko käynnistyminen

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • binks
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 21
    • Kouvola

    Heikko käynnistyminen

    Kyseessä E39 520i -96.

    Auto käynnistyy erittäin vaihtelevasti, riippumatta onko auto seisonut kylmässä ulkona vai lämpimässä tallissa. Välillä tärähtää käyntiin aivan normaalisti, välillä taas joutuu poraamaan hetken jos toisenkin, 3-10sek.

    Auton käynnistyttyä se myös meinaa "tukehtua" todella usein, ehkä 9 kertaa kymmenestä. Kierrokset pomppaavat alas, menevät vähän ylös mutta lopulta päättyy yleensä sammumiseen. Tämän jälkeen auto käynnistyy aina entistä tukkoisemmin.

    Kuitenkin kun auton saa käyntiin ja moottori hieman lämpenee, ei ongelmia ajossa. Auto on vain kerran tukehtunut kesken ajon, kun lähdin ajamaan lähes samantien -7c pakkasesta käynnistämisen jälkeen (tukehtui ehkä minuutin ajon jälkeen, sama efekti että kierrokset alas ja yritti nostattaa kierroksia mutta sammui). Lähti kuitenkin käyntiin samantien, kuitenkin tukkoisesti. Toisella kerralla auto käynnistyi täydellisesti parkkihallissa seisomisen jälkeen, pidin autoa tyhjäkäynnillä paikallaan 5min ja sen jälkeen tukehtui samalla efektillä. Ja tämänkin jälkeen lähti huonosti käyntiin.

    Autoon vaihdettu uusi akku viime vuonna, mittaristossa ei pala mitään turhia valoja ikinä ja muutenkin huollettu hyvin.

    Ideoita? Kiitän ja kumarran jo etukäteen.
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by binks View Post
    Kyseessä E39 520i -96.

    Auto käynnistyy erittäin vaihtelevasti, riippumatta onko auto seisonut kylmässä ulkona vai lämpimässä tallissa. Välillä tärähtää käyntiin aivan normaalisti, välillä taas joutuu poraamaan hetken jos toisenkin, 3-10sek.

    Auton käynnistyttyä se myös meinaa "tukehtua" todella usein, ehkä 9 kertaa kymmenestä. Kierrokset pomppaavat alas, menevät vähän ylös mutta lopulta päättyy yleensä sammumiseen. Tämän jälkeen auto käynnistyy aina entistä tukkoisemmin.

    Kuitenkin kun auton saa käyntiin ja moottori hieman lämpenee, ei ongelmia ajossa. Auto on vain kerran tukehtunut kesken ajon, kun lähdin ajamaan lähes samantien -7c pakkasesta käynnistämisen jälkeen (tukehtui ehkä minuutin ajon jälkeen, sama efekti että kierrokset alas ja yritti nostattaa kierroksia mutta sammui). Lähti kuitenkin käyntiin samantien, kuitenkin tukkoisesti. Toisella kerralla auto käynnistyi täydellisesti parkkihallissa seisomisen jälkeen, pidin autoa tyhjäkäynnillä paikallaan 5min ja sen jälkeen tukehtui samalla efektillä. Ja tämänkin jälkeen lähti huonosti käyntiin.

    Autoon vaihdettu uusi akku viime vuonna, mittaristossa ei pala mitään turhia valoja ikinä ja muutenkin huollettu hyvin.

    Ideoita? Kiitän ja kumarran jo etukäteen.
    Anturivika, en muista kuinka se mulla aikanaan oli, nokan vai kammen anturi menossa ja lähti vaihtelevasti käyntiin.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • Lopaka
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 407

      #3
      Kampi ainakin itsellä aiheutti...

      Comment

      Working...
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎