Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ovi ei mene kiinni e39.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harhol
    Newbiemmer
    • May 2012
    • 26
    • viitasaari finland

Ovi ei mene kiinni e39.

Tosiaaaaan.... Takaoven aukasin koulun jälkeen, ovi ei lukittunut enää lukkoon, siinä suutuspäissään menin lukkopesää räpläilemään ja se "ns" salpa jumittui ja ovi auki!! ei auta oven kahvan nostelut eikä keskuslukituksen räpläys. apppujaa?:think
  • öpel
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 253
    • ??????

Originally posted by harhol View Post
    Tosiaaaaan.... Takaoven aukasin koulun jälkeen, ovi ei lukittunut enää lukkoon, siinä suutuspäissään menin lukkopesää räpläilemään ja se "ns" salpa jumittui ja ovi auki!! ei auta oven kahvan nostelut eikä keskuslukituksen räpläys. apppujaa?:think
    Keskuslukituksen moottori on ajanut itsensä jumiin. Moottorin sisällä on pieni mikrokytkin, joka hajoaa ja aiheuttaa keskuslukituksen ongelmia. Se joko ei toimi ollenkaan, toimi satunnaisesti tai sitten jumittaa koko lukitusmekanismin. Monet ovat vaihtaneet koko moottorin, mutta itse purin sen ja ruikin CRC:t mikrokytkimen sisuksiin, toistaiseksi on toiminut ok.
    BMW 523i E39 MY1999

Comment

• TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

Lukko jäässä. Lämmitä sitä jollakin tai aja parkkihalliin. Sitten vaan CRC aseöljyä sinne.
      E39 528iA

Comment

• HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

Originally posted by harhol View Post
        Itse ihan samaan törmäsin viime viikolla.. Kirjoittelinkin tuosta tuonne Pakkasen aiheuttamia oireita? keskusteluun. Itse lämmitin hetken kuumailmapuhaltimella niin rupesi lukko taas toimimaan.
        e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

• harhol
          Newbiemmer
          • May 2012
          • 26
          • viitasaari finland

..

jep! Täytyypäs kokeilla tuossa kohta puoliin auttaako pelkkä lämmitys, epäilen... palailen myöhemmin illalla asiaan...

Comment

• opTA
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2011
            • 924
            • Suomi

Auton eliniän mittaan kertyvä pöly yms. muu pa*ka sekä talviaikaan pakkaskeli aiheuttaa juuri tätä toimintoa, sekä auton sisälle kertyvä kosteus (vaatteista sulava lumi) tehostaa omalla osallaan että lukko toimii/ei toimi, jokin ovi toimii/..ei toimi jne. Annat olla jossain lämpimässä hetken aikaa (muutama tunti esim. marketin lämmitetty p-halli) tai vaihtoehtoisesti saat estettyä tehokkaasti tämän ilmiön syntymistä hankkimalla sisätilalämmittimen.

Comment

• Jaanis
              Bimmer Rookie
              • Feb 2012
              • 50
              • Vanda

Itelläkin jäätynyt lukko pari kertaa, vähän voiteluöljyä kannattaa laittaa tosiaan väliin. Itse olen voidellut tiivisteitä myös silikonilla, en tiedä sitten onko siitä enemmän hyötyä kuin haittaa.

Salvan taidat saada liikkeelle ihan aukauskahvasta vetämällä kun lukko on sula?

Comment

• Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

BMW:n ovitiivisteitä ei pidä voidella silikonilla, siihen on ihan oma aine saatavana...
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

Comment

• Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1838
                  • Kotona/Poissa

Originally posted by Jürgen_ View Post
                  BMW:n ovitiivisteitä ei pidä voidella silikonilla, siihen on ihan oma aine saatavana...
                  Tuskinpa BMW:n tiivisteet on niin erikoisesta materiaalista tehty etteikö niihin sama aine käy kuin muidenkin merkkien ovitiivisteisiin.

Omiin bemareihin olen ihan normaali ovitiiviste silikoonipuikkoa käyttänyt ja mikään ei ole vielä räjähtänyt!

Jokainen voi toki käyttää sellaisia aineita kuin itse parhaaksi näkee.
                  Last edited by Havis; 17-12-2012, 17:42.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

E60 523iA -08

Comment

• Tabu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 486
                    • Ääsjoki

Eikös tämä silikooni nimenomaan aiheuta jotain negatiivisessa mielessä tiivisteille?:think Itse käyttäny kerran silikoonia ja sen jälkeen silikooni vapaita aineita.... Suoraan suoneen
                    Duo Osmo
                    Kehonliikuttimena Passat
                    E39 530dA -01 sedan ex.
                    E39 530dA -02 sedan ex.
                    Pari volvoa 240 & 740 ex.

Comment

• E.K.
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 494
                      • Helsinki

Kaveri pesi perjantaina mun e39:n kaljapalkalla työaikana ja ihan oma-alotteisesti vetäs paperipyyhkeellä silikoniliuosta ovitiivisteisiin "ihan vähän vaan"...

... ja tosiaan ihan kivasti natisee ovet nyt kuten vanha puusänky.

Comment

• Tabu
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2011
                        • 486
                        • Ääsjoki

Isot pojat kehui O-rengasrasvaa hyväksi:think
                        Duo Osmo
                        Kehonliikuttimena Passat
                        E39 530dA -01 sedan ex.
                        E39 530dA -02 sedan ex.
                        Pari volvoa 240 & 740 ex.