Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B44 kylmäkäynnistys oireiluja...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • korbimotors
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 195
    • Salla

    M62B44 kylmäkäynnistys oireiluja...

    Tervehdys,
    onko jollain kokemusta asiasta,että jos ilmamassamittari on menossa rikki niin voiko se vaikuttaa kylmäkäynnistykseen siten että kun starttaat aamulla kylmän koneen käyntiin niin auto vain hörähtää ja sammuu samantien? Toisella tai kolmannella kerralla jää käymään vasta.
    Joskus tekee vielä niin että alkaa käymään vajailla pytyillä.
    Jonakin aamuna lähtee ihan suoriltaan käyntiin,mutta silloinkin tekee niin että starttauksen jälkeen kiekat käyvät aika alhaisena ja sieltä sit ponkaisee kuitenkin käymään ja nostaa kierrokset 1000rpm/min.
    Auto käy lämpimänä myös tasaisesti, ei siis heittele kierrokset ja vastaa kaasuun hyvin yms...
    Ainoastaan jos auto on seisonut yön yli niin sillon tekee tuollaista ettei ala ensimmäisellä starttauksella käymään suoriltaan kierrokset tonnissa vaan sammahtaa kuin saunalyhty vaikkakin hörähtää aluksi iloisesti.
    Jotenki tuo ilmamassa mittari vika tuntuis epäloogiselta tässä tilanteessa,mutta siksi kysynkin täälä että voiko tälläistä ilmetä jos mittarissa on alkavaa vikaa??
    Itsellä jotenkin sellainen tunne että se pääsee bensapaineet jostain syystä löysäämään yön aikana ja sen takia ei lähde suoraa käymään ennenkuin on muutaman startin ottanut että linjat on täyttyneet polttoaineella.
    Koska tämä on vain aamuisin startatessa oleva vika.. Sitten kun auto on seissyt työpäivän ajan pihalla ja lähtee kotiin ja starttaa auton käyntiin niin se lähtee samantien käymään hienosti eikä sammu starttauksen jälkeen eikä MYÖSKÄÄN tee sitä että käyttäis kierroksia alemapana ennen kuin alkaa käymään nätisti vaan se käy suoraa niinkuin kuuluukin.

    Tämä vika on saatava kuntoon ja selvitettävä että mistä tuo johtuu,koska liike on vastuussa tästä vielä niin se on maksumiehenä kun sais selville että mitä tuolle osais tehä.

    Yhtenä aamuna se sytytti myös vikavalon tuon takia ettei lähtenyt eka startilla käymään ja sitten kun lähtikin niin kävi vaijailla.
    Vein auton koodin lukuun niin sielä oli misfirejä muutamissa pytyissä ja maf signaalista jotain..

    soitin liikeeseen niin tilasivat uuden maffin tuohon ja nyt odottelen että se saapuis, ja sitä ennen kysyn täälä että voiko nämä johtua tuosta mittarista?
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9990
    • KVLA

    #2
    Originally posted by korbimotors View Post
    Tämä vika on saatava kuntoon ja selvitettävä että mistä tuo johtuu,koska liike on vastuussa tästä vielä niin se on maksumiehenä kun sais selville että mitä tuolle osais tehä

    Jos autolikke on "vastuussa" autosi kunnosta,niin anna se liikken hoitaa myös kuntoon.Sijaisauto käyttöön mahdollisen korjauksen ajaksi ja haet sitten kunnostetun auton rempan jälkeen kotiin.Mitä siitä stressaamaan.
    Last edited by Heguli 31; 13-12-2012, 20:59.

    Comment

    • korbimotors
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 195
      • Salla

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Jos autolikke on "vastuussa" autosi kunnosta,niin anna se liikken hoitaa myös kuntoon.Sijaisauto käyttöön mahdollisen korjauksen ajaksi ja haet sitten kunnostetun auton rempan jälkeen kotiin.Mitä siitä stressaamaan.
      1000km välimatka on syy miksi joutuu hoitamaan tämän ns. Kirjeenvaihdolla..

      Comment

      • korbimotors
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 195
        • Salla

        #4
        No tähän hommaan lisää eri testejä..

        Saisko tästä jotain osviittaa että mikä vois olla vikana:

        Tänä aamuna teinkin näin että käänsin virrat päälle ja odotin että pumppu teki tehtävänsä ja sammutin virrat ja taas uudestaan annoin pumpun tehdä tehtävänsä ja vielä kolmannen kerran tein saman ja sitten vasta neljännellä kerralla kun olin hetken odottanut kun käänsin virrat päälle niin starttasin auton käyntiin niin auto lähti samantien käyntiin ekalla starttauksella ja kierrokset eivät käyneet alhaalla vaan jäivät suoraan 1000rpm/min ja kävi hienosti.
        Bensapuolella siis jotain vikaa.. Laskeeko bensapaineet yön aikana ja nyt kun useamman kerran antoi pumpun tehdä töitä ennen starttia niin auto lähtikin suoriltaan käyntiin ja aamu starttauskin oli juuri sellainen kuin sen kuuluisi olla..

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9990
          • KVLA

          #5
          Originally posted by korbimotors View Post
          No tähän hommaan lisää eri testejä..

          Saisko tästä jotain osviittaa että mikä vois olla vikana:

          Tänä aamuna teinkin näin että käänsin virrat päälle ja odotin että pumppu teki tehtävänsä ja sammutin virrat ja taas uudestaan annoin pumpun tehdä tehtävänsä ja vielä kolmannen kerran tein saman ja sitten vasta neljännellä kerralla kun olin hetken odottanut kun käänsin virrat päälle niin starttasin auton käyntiin niin auto lähti samantien käyntiin ekalla starttauksella ja kierrokset eivät käyneet alhaalla vaan jäivät suoraan 1000rpm/min ja kävi hienosti.
          Bensapuolella siis jotain vikaa.. Laskeeko bensapaineet yön aikana ja nyt kun useamman kerran antoi pumpun tehdä töitä ennen starttia niin auto lähtikin suoriltaan käyntiin ja aamu starttauskin oli juuri sellainen kuin sen kuuluisi olla..
          Helpoin/halvin "testi" asian korjaamiseksi tuolta osin on vaihtaa bensansuodatin.Se sijaitsee todennäköisesti auton pohjassa pa-linjastossa kuskin penkin kohdilla suojamuovin alla piilossa.Tuskin on vaihdettu koskaan.Ja mikäli suodatin tosiaan vielä orkkis,niin pumppukin on joutunut jo melko koville.Joten senkin vaihto voi tulla ajankohtaiseksi.
          Last edited by Heguli 31; 14-12-2012, 11:49.

          Comment

          • heijani
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 220
            • Turku

            #6
            Tuo 1000rpm/min on varmaan kylmällä koneella :think. Omassani tyhjäkäynti oli muistaakseni n.500rpm/min.
            BMW e61 525dA 2006
            ex BMW e39 530dT 2000
            ex Volvo V70 2.4T AWD :think
            ex BMW e39 540iA sedan 1999
            ex BMW e28 520i Bavaria 1987
            ex BMW e46 316i sedan 2000

            Comment

            • korbimotors
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 195
              • Salla

              #7
              Originally posted by heijani View Post
              Tuo 1000rpm/min on varmaan kylmällä koneella :think. Omassani tyhjäkäynti oli muistaakseni n.500rpm/min.
              Juu kylmänä tuo 1000rpm, kylmäkäynnistyksestähän tässä nyt keskutellaan ja aamu starttauksesta.
              lämpimänä käy jotain vähän yli 500rpm olisko 600-700rpm ja käy kyllä todella tasaisesti tyhjäkäyntiäkin.

              Comment

              • korbimotors
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 195
                • Salla

                #8
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Helpoin/halvin "testi" asian korjaamiseksi tuolta osin on vaihtaa bensansuodatin.Se sijaitsee todennäköisesti auton pohjassa pa-linjastossa kuskin penkin kohdilla suojamuovin alla piilossa.Tuskin on vaihdettu koskaan.Ja mikäli suodatin tosiaan vielä orkkis,niin pumppukin on joutunut jo melko koville.Joten senkin vaihto voi tulla ajankohtaiseksi.
                Auto on siis X5 e53 4.4i
                täytyy selvittää että onko tuohon vaihdettu bensansuodatinta kun autoon tehtiin II-huolto ennen kuin ostin sen. tuohon huoltoonhan kuuluu ilmeisesti myös tulpatkin?

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 9990
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by korbimotors View Post
                  Auto on siis X5 e53 4.4i
                  täytyy selvittää että onko tuohon vaihdettu bensansuodatinta kun autoon tehtiin II-huolto ennen kuin ostin sen. tuohon huoltoonhan kuuluu ilmeisesti myös tulpatkin?
                  Ok.Oletin sen olevan 540:n,kun kuitenkin E39 saitilla ollaan.

                  Comment

                  • korbimotors
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2012
                    • 195
                    • Salla

                    #10
                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Ok.Oletin sen olevan 540:n,kun kuitenkin E39 saitilla ollaan.
                    Aivan.. mutta samat koneethan näissä on niin siksi laitoin tänne kyselyä aiheesta kun tuntuu että enempi on näitä 500-sarjalaisia liikenteessä kuin nuta X-sarjalaisia niin tietämystä löytyy enempi tältä saitilta tällä 4.4i koneisena.
                    suodattimessahan tosiaan on samassa paineen säädin niin voi olla kyllä hyvinkin tuossa suodattimessa tai itse paineen säätimessä tuo vika.

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3311
                      • Kajjjaani

                      #11
                      Vaihdappa tuo tiiviste n:o 7


                      Omassa autto ongelmaan.
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎