Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i -03 käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fjord
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 28
    • Rauma

    520i -03 käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä

    Ajettu 167 tkm, tulpat vaihdettu 120 tkm. Auto seisoi viikonlopun yli ja maanantaiaamuna 30 min lohkolämmityksen jälkeen käynnistyi normaalisti, mutta hetken päästä syttyi moottorin vikavalo ja alkoi käydä epätasaisesti tyhjäkäyntiä n. 500 RPM. Ei poistunut 35 + 35 km ajon jälkeen. Illalla irroitin kaikki puolat ja mittasin kahden alimmaisen nastan väliltä 1,1 ohm kaikista puolista. Tulpan koskettimen ja liittimen nastojen väliltä en saanut vastusarvoa mitattua. Hiukan öljyä oli muutaman tulpanreiän pohjalla, mutta ei erityisen likaisen näköisiä. Kierroksia ottaa normaalisti ja tuntuisi käyvän yli 1500 RPM ihan normaalisti. Kulutus mittarin mukaan normaali. Onko kellään hyviä arvauksia viasta, vai pitääkö koodit käydä lukemassa? Itse mietin olisiko joku tulppa mennyt. Kiitokset etukäteen, joululoma painaa päälle ja korjaamoille ei taida enää saada. Uskaltaako tuolla muuten ajella? Ja kokeilin myös ottaa maffin johdon irti, ei vaikuttanut mitään. Käytin myös jokaisen tulpanjohdon irti yksitellen ja käynnistin, mutta jokaisen kohdalla tuntui käynti huononevan.
    Last edited by Fjord; 17-12-2012, 20:49. Reason: lisäys
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Fjord View Post
    Ajettu 167 tkm, tulpat vaihdettu 120 tkm. Auto seisoi viikonlopun yli ja maanantaiaamuna 30 min lohkolämmityksen jälkeen käynnistyi normaalisti, mutta hetken päästä syttyi moottorin vikavalo ja alkoi käydä epätasaisesti tyhjäkäyntiä n. 500 RPM. Ei poistunut 35 + 35 km ajon jälkeen. Illalla irroitin kaikki puolat ja mittasin kahden alimmaisen nastan väliltä 1,1 ohm kaikista puolista. Tulpan koskettimen ja liittimen nastojen väliltä en saanut vastusarvoa mitattua. Hiukan öljyä oli muutaman tulpanreiän pohjalla, mutta ei erityisen likaisen näköisiä. Kierroksia ottaa normaalisti ja tuntuisi käyvän yli 1500 RPM ihan normaalisti. Kulutus mittarin mukaan normaali. Onko kellään hyviä arvauksia viasta, vai pitääkö koodit käydä lukemassa? Itse mietin olisiko joku tulppa mennyt. Kiitokset etukäteen, joululoma painaa päälle ja korjaamoille ei taida enää saada. Uskaltaako tuolla muuten ajella? Ja kokeilin myös ottaa maffin johdon irti, ei vaikuttanut mitään. Käytin myös jokaisen tulpanjohdon irti yksitellen ja käynnistin, mutta jokaisen kohdalla tuntui käynti huononevan.
    joku anturi siellä on vikaantunut, vikakoodinlukuun niin ei tarvii arpoa sen enempää.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Originally posted by Fjord View Post
      pitääkö koodit käydä lukemassa?
      Kyllä.
      Originally posted by Fjord View Post
      joululoma painaa päälle ja korjaamoille ei taida enää saada.
      Muokkaa foorumin User CP:n kautta tuo locationisi oikeaksi, niin joku foorumilaisista kyllä lukee koodit. Noita vikakoodilaitteita on bemaristeilla vasrmasti jokaisella Suomen paikkakunnalla, joten korjaamolle ei ole pakko mennä.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Fjord
        Newbiemmer
        • Sep 2011
        • 28
        • Rauma

        #4
        Kiitokset vastauksista, täytyy huomenna yrittää koodit saada luettua. Eipä tuo taida ajamalla rikki mennä, jos joku anturi on viallinen.

        Comment

        • Fjord
          Newbiemmer
          • Sep 2011
          • 28
          • Rauma

          #5
          Käytin koodinluvussa, 2- ja 6-sylinterin puolat uusiksi. Nyt käy hienosti, eikä vikavalo syty.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎