Onkos tuon DSP:n retrofittaaminen kuinka iso homma ja mitä johtoja tarvitsee? Eli esim jos professional hifit päivittää DSP:ksi? Eli mitkä on näiden fyysiset erot? Ja tartteeko mitään koodailla kuten uudemmissa?
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Onkos tuon DSP:n retrofittaaminen kuinka iso homma ja mitä johtoja tarvitsee? Eli esim jos professional hifit päivittää DSP:ksi? Eli mitkä on näiden fyysiset erot? Ja tartteeko mitään koodailla kuten uudemmissa?
Mitä tuo professional hifi sitten sinun mielestäsi tarkoittaa? Joissain yhteyksissä kun se on sama asia kuin DSP. Ja joissain taas pelkkä prof. radio riittää tuohon.
Onkos tuon DSP:n retrofittaaminen kuinka iso homma ja mitä johtoja tarvitsee? Eli esim jos professional hifit päivittää DSP:ksi? Eli mitkä on näiden fyysiset erot? Ja tartteeko mitään koodailla kuten uudemmissa?
Itsekkin tätä aikoinaan pohdiskelin, mutta mitä searchilla löysin, niin ei kannata. On sen verran johdotus ja koodaushommia tiedossa.
Muistaakseni vahvistin ainakin pitää koodata autoon. Olettaen toki ettei autossa ole kuin perus sound systemi.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Kannattais ainakin yrittää puhua noista samalla nimellä, tai menee sekaisin
E39:ssä ei ole individual-audiota, se on E6x juttuja. E39:ssä on M-audio.
Professional hifejä ei ole, on hifi joka sisältää vahvistimen ja vain touringissa subbarin.
Lisäksi on dsp/top hifi (jälkimmäisen nimellä mm. sähkökaavioissa ja ensimmäinen kaikkialla muualla). Tässä tulee subbari myös sedaniin ja valikko keskikonsolin päätteeseen ym.
Touringiin ei ole muuta subbaria kuin se joka on akun päällä, sedanissa on sitten tuplat hattuhyllyn alla.
Professional tai business keskikonsolissa ei merkkaa juuri mitään muun järjestelmän osalta, taisi olla kytköksissä enemmänkin radion kanssa (tuplavirittimet jne).
E39:ssä ei ole individual-audiota, se on E6x juttuja.
Kyllä on, 752 varustekoodilla on nimenä individual audio ja tuolla nimellä se näkyy tavallisen E39:n varustelistalla. M5:stä en tiedä, ehkä siinä käytetään M-audio nimeä. Sama systeemihän tuo on, oli nimenä sitten M tai Indiv.
Ok, jos sisältö on sama niin fine by me, mutta M-sound system/M-audio nimellä noi löytyy dokkareista jos tulee tarvetta kaivella. Onko eroa pre-facelift/facelift tuon 752 esiintymisessä tai touring/sedan?
Mistähän noita saa takakaiuttimia saa ostettua? :think esimerkiks noit m-audion takakaiuttimia, ja pitääkö koko hattuhyly vaihtaa? edessä on peerlessin erkkasarja niin niin en puuttuisi kun soi valmiiks tosi hyvin. tartteis vaa LISÄÄ BASSOO
Mistähän noita saa takakaiuttimia saa ostettua? :think esimerkiks noit m-audion takakaiuttimia, ja pitääkö koko hattuhyly vaihtaa? edessä on peerlessin erkkasarja niin niin en puuttuisi kun soi valmiiks tosi hyvin. tartteis vaa LISÄÄ BASSOO
Mistähän noita saa takakaiuttimia saa ostettua? :think esimerkiks noit m-audion takakaiuttimia, ja pitääkö koko hattuhyly vaihtaa? edessä on peerlessin erkkasarja niin niin en puuttuisi kun soi valmiiks tosi hyvin. tartteis vaa LISÄÄ BASSOO
Tuosta nyt jotain ainakin. Voit vaikka laittaa jonkun aftermarket vahvarin ja ryöstää niille orkkisjärjestelmästä vaikka takaovien bassoista lähdön.
Riittänee, kun toistetaan matalia taajuuksia hattuhyllyn subeista. Näin tein ex e38:ssa ja toi mukavasti lisää potkua bassopuoleen.
www.bmwfans.info varmaan kertoo, mitä kaikkea tarvitsee hankkia.
Oliko sulla, tai kellään muulla ongelmana takakontissa, että kolisee ihan HIRVEESTI jos on subi sisällä? Laitoin joskus vuosia takaperin 10" subin tuonne konttiin, ja oikeasti se rämisi ihan hirveesti pienilläkin volumilla. Päältä kun painoi, niin ihan kun se koko kontti olisi irti niistä "raudoista", missä sen pitäisi? olla kiinni.
Oliko sulla, tai kellään muulla ongelmana takakontissa, että kolisee ihan HIRVEESTI jos on subi sisällä? Laitoin joskus vuosia takaperin 10" subin tuonne konttiin, ja oikeasti se rämisi ihan hirveesti pienilläkin volumilla. Päältä kun painoi, niin ihan kun se koko kontti olisi irti niistä "raudoista", missä sen pitäisi? olla kiinni.
Muistan tuossa ex e39:ssä olleen kontti juuri tuollainen. Takakontin päällistä, kun pesi niin toi kontin päälipelti oli ikäänkuin irti siitä itse kehikosta. jos tätä tarkotit?
Muistan tuossa ex e39:ssä olleen kontti juuri tuollainen. Takakontin päällistä, kun pesi niin toi kontin päälipelti oli ikäänkuin irti siitä itse kehikosta. jos tätä tarkotit?
kyllä, juuri tätä! Kuuluukohan sen olla näin, vai repeekö se ajansaatossa jostain pistehitsauksista?
kyllä, juuri tätä! Kuuluukohan sen olla näin, vai repeekö se ajansaatossa jostain pistehitsauksista?
Peltien välissä olevat liimat kuivuu. Pura kontin kannen verhoilu ja laita Sikaflexiä peltien väliin. Konepellissä on myös samaa ongelmaa, tosin lievempänä.
Peltien välissä olevat liimat kuivuu. Pura kontin kannen verhoilu ja laita Sikaflexiä peltien väliin. Konepellissä on myös samaa ongelmaa, tosin lievempänä.
Taitaa olla lähes tyyppivika. Taitaa syy olla kuivumisen sijaan limaaminen epäpuhtaalle pinnalle, kun minusta se vanhakin kitti oli pehmeää mutta irronnut ulkopellistä.
Omasta korjasin saman vaivan sellaisella pakkasta kestävällä kimmoisalla tiivisteliimalla (valkoista mömmöö, en muista nimeä). Yritin ensin puhdistaa ne raot ja sitten laitoin mömmöö sinne mihin sitä helpolla sai menemään. Pursotusvaiheessa varovasti levitin rakoa jotta mömmöö menis helpommin. Kannattaa tehdä kesällä tai lämpimässä tallissa.
Sen räminän kuulee jo konttia suljettaessa sekä tosiaan pestessä/vahatessa kuuluu sellainen rapse kuin kaksi liimasta tahmeaa pintaa koittais tarttua toisiinsa siinä onnistumatta.
Mulla se korjaus on toistaiseksi (5v) pitänyt hyvin.
varmaan löytyy täältäkin aiheesta,mutta en nyt äkkiseltään keksiny hakuun oikeaa sanaa.
voi laittaa linkkiä kaaviota et onko mitään keinoa laittaa muuta cd soitinta autoon kuin bemmin orggis.autohan on farkku e39 bisnis rds tsydeemillä kontista pulkottaa cd vaihtaja ja vahvistimen näköinen metalliboksi.treen radiokulma myy jotaki kaapelia mulikan kans mut ajaako sit tätä asiaa..
voisin ottaa sähöpotsiin linkkejä kuvia yms aiheesta jos tuon saa suunniillee renniepaketilla toimimaan. [email protected]
sainkuin sainkin normi soittimen pelittämään.kytkin herätevirtapinniin(16)suoran virran.
Last edited by sakke525tds; 30-01-2013, 16:15.
Reason: sähköpostioson lisäys.
Comment