Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525d höyryä hoyryveturin lailla pakoputkesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuhaK
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 221
    • Etelä-Suomi

    E39 525d höyryä hoyryveturin lailla pakoputkesta

    kertokaas vinkkejä jos jollain tulee mieleen, isällä 525d E39 ja ongelmana on nyt ollu etenevässä määrin että kun auton laittaa tulille ja lähtee ajamaan putkesta tulee harmaata savua ja erittäin runsaasti... kun autolla on ajanut jonkin aikaa savutus lakkaa mutta mikäli auto käy tyhjää jonkun aikaa alkaa se taas

    savu haisee kitkerälle ja viittaa jäähdytinnesteeseen jota on alkanut häviämään etenevässä määrin.

    Silti auto kulkee normaalisti, lähtee käyntiin hyvin ja öljyt/vedet on omissa kierroissaan. Autoa ei ole rääkätty saatikka sammutettu kovemmasta ajosta...

    Oireet voi tietty viitata kansipahviin taikka kanteen muuten mutta toisaalta luulis oireilevan käynnistyksissä ja lämpöjen heittelevän.

    Voisiko toi EGR:rän palikka missä on EGR termari kiinni niin vaikka olla syöpynyt puhki jolloin jäähdytinnestettä pääsisi imupuolelle tai onko imusarjassa nestekiertoa itsessään?
    850--voimaa kuin Veturissa
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Juurikin tuo EGR-jäähdytin on todennäköisin syyllinen, jos ulkoisia vuotoja ei näy. Tuon pystyy testaamaankin. EGR-jäähdyttimeltä toinen pakokaasulinja auki. EGR-termarin ilmausruuvin tilalle modattu paineilmaliitin ja paineistetaan jäähdytysjärjestelmä. Paisarin korkin pitäisi aueta 1,4 bar tienoilla.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Juurikin tuo EGR-jäähdytin on todennäköisin syyllinen, jos ulkoisia vuotoja ei näy. Tuon pystyy testaamaankin. EGR-jäähdyttimeltä toinen pakokaasulinja auki. EGR-termarin ilmausruuvin tilalle modattu paineilmaliitin ja paineistetaan jäähdytysjärjestelmä. Paisarin korkin pitäisi aueta 1,4 bar tienoilla.
      Mä olen yrittänyt tuota temppua, mutta en ole saanut tuloksia.. EGR:n vaihdettua on kuitenkin savutus ja j.nesteen häviäminen loppunut joten vika oli kuitenkin niissä.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Rahu View Post
        Mä olen yrittänyt tuota temppua, mutta en ole saanut tuloksia.. EGR:n vaihdettua on kuitenkin savutus ja j.nesteen häviäminen loppunut joten vika oli kuitenkin niissä.
        No perskeles. Tuli vaan heti mieleen, kun tuli silloin testattua.

        Kyseessä DDE 4, joten EGR:n voi disabloida tukkimalla alipaineletkun ja EGR-termarin blokata poistamalla se pienempi elementti termarin sisällä. Tässä tapauksessa myös EGR-jäähdyttimen tuloletku alapuolelta pitäisi sulkea.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • JuhaK
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 221
          • Etelä-Suomi

          #5
          Originally posted by Rahu View Post
          Mä olen yrittänyt tuota temppua, mutta en ole saanut tuloksia.. EGR:n vaihdettua on kuitenkin savutus ja j.nesteen häviäminen loppunut joten vika oli kuitenkin niissä.
          hyvä tietää...täytynee selvittää tuo EGR kunto ekaks

          Kiitti vinkeistä!
          850--voimaa kuin Veturissa

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by JuhaK View Post
            hyvä tietää...täytynee selvittää tuo EGR kunto ekaks

            Kiitti vinkeistä!
            Heitä se koko mötikkä kuikkaan sieltä ja tuki letkut/pakosarjan pakokaasulähtö. Vikakoodi ko. toimenpiteestä tulee, muttei se haittaa ajoan millään tavoin. Itselläni tämä koko egrjärjestelmän poisto on edessä seuraavan huollon yhteydessä.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎