Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540ia sammuilee

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Apk
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 106

E39 540ia sammuilee

bmw e39 540ia 1997 sammuilee satunnaisesti. Useimmin se sammuu silloin kun se on seissyt hetken esim. Kauppareissun ajan. Kun auton käynnistää niin se sammuu muutaman sekunnin päästä. Monesti autolla pääsee liikkeelle toisella tai kolmannella startilla. Myös ajossa veto saattaa katketa täysin ylläytäen, tuntuu kun auto sammuisi. Tätä vedottomuutta kestää n. 3sek jonka jälkeen auto toimii taas normaalisti. Kolmas ongelma on liikennevalot. Kun autolla lähestyy liikenevaloja päin hiljalleen, saattaa auto sammua. Tai sitten auto sammuu viimeistään liikennevaloihin.

Missä vika voi olla?
  • heijani
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 220
    • Turku

Näistä ainakin voisi löytyä jotain vinkkiä:

Vikakoodien luku varmasti järkevin aloitus.
    BMW e61 525dA 2006
    ex BMW e39 530dT 2000
    ex Volvo V70 2.4T AWD :think
    ex BMW e39 540iA sedan 1999
    ex BMW e28 520i Bavaria 1987
    ex BMW e46 316i sedan 2000

Comment

• Apk
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 106

Kiitos linkeistä. Vikakoodit on luettu kesällä jolloin sammumisongelmaa oli jo havaittavissa. Muistaakseni ei antanut mitään moottoriin liittyvää vikakoodia. Mitä osaa pitäisitte itse todennäköisimpänä vian aiheuttajana, eli
      Missä järjestyksessä lähtisitte itse uusimaan osia? Itselle tuli mieleen ainskin seuraavat osat joissa vika voi olla: ilmamassamittari, nokka-akselin asentotunnistin, bensapumpun rele, bensapumppu, bensapumpun johdot, polttoainesuodatin, öljyä sytytystulppien päällä. Muita ehdotuksia?

Comment

• _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

Originally posted by Apk View Post
        Kiitos linkeistä. Vikakoodit on luettu kesällä jolloin sammumisongelmaa oli jo havaittavissa. Muistaakseni ei antanut mitään moottoriin liittyvää vikakoodia. Mitä osaa pitäisitte itse todennäköisimpänä vian aiheuttajana, eli
        Missä järjestyksessä lähtisitte itse uusimaan osia? Itselle tuli mieleen ainskin seuraavat osat joissa vika voi olla: ilmamassamittari, nokka-akselin asentotunnistin, bensapumpun rele, bensapumppu, bensapumpun johdot, polttoainesuodatin, öljyä sytytystulppien päällä. Muita ehdotuksia?
        Kampiakselin asentotunnistin :think

Bensapumppu, paineensäädin..?
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

Mulla tekee joskus harvakseltaan lähes samaa, yleensä tyhjäkäynnillä rullattaessa ja kun kääntää rattia. Nokan asentotunnistimen vaihdoin mutta tehnyt tuota silti, tekee vaan niin harvoin ettei ole jaksanut tressata. Pitää varmaan uusata tuo IMM jossain vaiheessa, ilmeisesti ainakin heijani:lla oli massamittarin vaihto auttanut. Vikakoodeja ei ole.
          E61 520Da

Comment

• djs^
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 1177
            • Mikkeli

Ääni noille asentotunnistimille! Täytyykö autoa mitenkään "sahata" käyntiin?
            EX :
            -E36 316
            -E36 325
            -E39 523
            -E39 530dA M-Sportx2
            -E60 525dA M-Sport x2
            -E60 545i Matte white
            -E53 x5
            -E91 3xx

Comment

• Hiddenemarc
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2011
              • 426
              • Rovaniemi

Mulla on ollu saman kaltaista vikaa tuossa S62 motissa ja olen miettiny mikä sen vois aiheuttaa, viime kesänä kuitenki vaihdoin kummatki maffit uusiin ja ei vika poistunu.
              Vituttaa noi vitun koneet ko en oo saanu toimimaan tuota Inpaa että olisin saanu siitä vikakoodit luetuksi mutta onhan tässä vielä aikaa ennneku ajokelit taasen alkaa

Onko ollu semmosta oiretta että alkaa satunnaisesti röpöttämään moottorijarrutuksen jälkeen? Jos ei ni voisin veikata ettei se mikään asentotunnistimen vika sillon ole :think
              Viisaammat saa taasen korjailla
              S4 B5
              Urs4 4.2
              A8 D3 4.2 Lang

ex. M5 e39 -99
              ex. 330 xDA e46 -03
              ex. 523 e39 -96

Comment

• mazzey
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 42
                • Joensuu

Omassa teki aivan tismalleen vastaavia oireita viallinen nokka-akselin asentotunnistin.

Comment

• Kojootti5
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 107
                  • Seinäjoki

Imuvuodot pois suljettu vaihtoehto?

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰