Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D -99 öljyä jäähd. nesteessä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhyny1
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 7
    • Siilinjärvi

    530D -99 öljyä jäähd. nesteessä?

    Onko kannentiiviste vai voiko se olla myös turbosta. Miten iso juttu tuo kannen tiivisteen vaihto on.
    Lisäksi ABS valot palaa ja luiston esto ei toimi. Vasen etutunnistin vaihdettu testerin ilmoituksen mukaan ja sittemmin vaihdettu myös laakeri Hartikaisen ohjeen mukaan. Vika ei korjaantunut, testerin johto ja tunnistin mitattu ja arvelivat ettö ABS yksikön kyljessä oleva ohjain yksikkö vaihdettava. Maksaisi 800 + työ. Vieläkö noita kannataa korjata vai tuliko tästä varaosa auto?
  • mijuko
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 951
    • ۩□□۩

    #2
    Originally posted by juhyny1 View Post
    Onko kannentiiviste vai voiko se olla myös turbosta. Miten iso juttu tuo kannen tiivisteen vaihto on.
    Lisäksi ABS valot palaa ja luiston esto ei toimi. Vasen etutunnistin vaihdettu testerin ilmoituksen mukaan ja sittemmin vaihdettu myös laakeri Hartikaisen ohjeen mukaan. Vika ei korjaantunut, testerin johto ja tunnistin mitattu ja arvelivat ettö ABS yksikön kyljessä oleva ohjain yksikkö vaihdettava. Maksaisi 800 + työ. Vieläkö noita kannataa korjata vai tuliko tästä varaosa auto?
    Miten tuo öljyä jäähdytys nesteessä todettu?
    ABS ohj.yksikkö esim. ebayn kautta saksasta ~400€+koodaus ~100€... että minkä arvoiseksi tuon autosi nyt katsotkin, niin ei kai nyt sentään varaosa-autoksi vielä

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10051
      • KVLA

      #3
      Originally posted by juhyny1 View Post
      Lisäksi ABS valot palaa ja luiston esto ei toimi. Vasen etutunnistin vaihdettu testerin ilmoituksen mukaan ja sittemmin vaihdettu myös laakeri Hartikaisen ohjeen mukaan. Vika ei korjaantunut, testerin johto ja tunnistin mitattu ja arvelivat ettö ABS yksikön kyljessä oleva ohjain yksikkö vaihdettava. Maksaisi 800 + työ. Vieläkö noita kannataa korjata vai tuliko tästä varaosa auto?
      Minä korjautin omastani ABS-yksikön/boxin."Hyppylangan" katkeamakohdan juotos maksoi huimat 80€,kun itse irroitin boxin ja vein sen pajalle.Eikä siten tarvinnut mitään vaihtoboxin koodailuja.
      Onkohan autoosi vaihdettu laakeri mallia OEM?Tarvike-sellaisissa on ollut jotain häröä juurikin tuon anturin toiminnan kanssa.Myös noiden tarvikeanturien kanssa tulee tod.näköisesti jossain vaiheessa ongelmaa.
      Last edited by Heguli 31; 26-12-2012, 11:52.

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by juhyny1 View Post
        Onko kannentiiviste vai voiko se olla myös turbosta. Miten iso juttu tuo kannen tiivisteen vaihto on.
        Lisäksi ABS valot palaa ja luiston esto ei toimi. Vasen etutunnistin vaihdettu testerin ilmoituksen mukaan ja sittemmin vaihdettu myös laakeri Hartikaisen ohjeen mukaan. Vika ei korjaantunut, testerin johto ja tunnistin mitattu ja arvelivat ettö ABS yksikön kyljessä oleva ohjain yksikkö vaihdettava. Maksaisi 800 + työ. Vieläkö noita kannataa korjata vai tuliko tästä varaosa auto?
        Miten tosiaan tuo öljyä jäähdytysjärjestelmässä todetuttu?

        Mikäli tosiaan on näin, joutuu jonkin verran töitä tekemään. mm:

        -Suuttimien irroitus
        -hihnat
        -Kp-pumpun lukitus erikoistyökalulla.
        -Venttiilikoppa pois
        -Koko kansi venttiileineen ym hiluineen
        -Kannen koneustus(koska kevytmetallia)

        Kasauksessa täytyy ajoituksien sattua kohdalleen, ja tähän on suositeltavaa olla lukitustyökalut. Tässä vain pienoinen osa hommista, jotka kirjoitettu hivenen tunteellisessa tilassa
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • juhyny1
          Newbiemmer
          • Dec 2009
          • 7
          • Siilinjärvi

          #5
          No paisuntasäiliössä näytti olevan niin mustaa

          Neste on tummaa ja tuoksuukin öljylle. Kastoin kangasta nesteeseen ja nostin kankaan kuivumaan. On nyt ollut 2vrk lämpimässä autotallissa ja uskon että kangas olisi kuivunut jos siinä olisi ollut pelkkää nestettä ja kangas on ruskea ja tuoksuu öljylle. Autoon vaihdettu kyllä turbo joku 5 kk sitten ja siinä yhteydessä lisäsivat öljyä turhaan koska oli jo ennestään ylärajassa. Siten tuo lisätty litra oli ylimääräinen ja öljy tuli mittatikussa ylärajan yläpuolelle pari senttiä. Olisiko tuolla voinut olla merkitystä että öljyä oli litra yli sallitun. Nyt ajettu sen jälkeen n. 10 000km ja oljyn pinta pudonnut ylärajaan.

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            #6
            Kannattaisko nyt eka kokeilla vaan jäähdytysjärjestelmän pesu ja nesteiden vaihto?

            Jossei öljyä kuitenkaan mitenkään paljoa kulu? :think

            Ainakaan tuo jäähdytysnesteiden vaihto ei mahottomia maksa, ettei heti aleta kantta nostamaan ylös...

            edit, oho, ai öljyä 2 senttiä yli maksimin?
            Ompa huimasti liikaa, tuollainen voi rikkoa jo alakerran koneesta...
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              #7
              Pakko kysyä:
              Mikä sai sinut ajamaan, jos öljyä oli noin paljon liikaa??

              ...Kokeilunhalu?

              Comment

              • J.P.H
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 30
                • Turku

                #8
                Itsellä kun oli öljyä jäähdytin nesteen joukossa niin se vuosi öljynlauhduttimen kautta öljyä nesteen sekaan.



                kuvassa näkyvät kaksi lokeroitua tiivistettä vaihtoon ja jäähdytysjärjestelmän pesu ja vaihdoin varoiksi myös öljyt ja sillä tuli kuntoon...

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by J.P.H View Post
                  Itsellä kun oli öljyä jäähdytin nesteen joukossa niin se vuosi öljynlauhduttimen kautta öljyä nesteen sekaan.



                  kuvassa näkyvät kaksi lokeroitua tiivistettä vaihtoon ja jäähdytysjärjestelmän pesu ja vaihdoin varoiksi myös öljyt ja sillä tuli kuntoon...
                  Hyvä tietää!
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • juhyny1
                    Newbiemmer
                    • Dec 2009
                    • 7
                    • Siilinjärvi

                    #10
                    ABS ohjain yksikön korjaus onnistui Vaasassa

                    BMW. e39 ABS yksikkö tuli kuntoon ja maksoi vain 160€
                    http://www.vekatronics.fi/index.php?pinc=2 Siinä linkki jossa korjaavat moottorin ohjaus yksiköt myös. Korjautin WW transportterin moottorin ohjausyksikön samalla. Maksoi 204€ kun uusi yksikkö maksaa 1700€ eikä Laakkosella puhuttu mitään että tuon saa korjattua. Liittimestä oli piikki poikki aivan pohjasta . Vaihtoivat koko kytkentäriman.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by juhyny1 View Post
                      Onko kannentiiviste vai voiko se olla myös turbosta. Miten iso juttu tuo kannen tiivisteen vaihto on.
                      Ollos huoleti, mutta kannentiivisteestä ei varmasti ole kyse.
                      Siellä vuotaa joko oljynlauhdutin tai todennäköisimmin, mikäli jäähdytysnesteessä on mustaa liejua, EGR lämmönvaihdin.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Toivottavasti Vekatronics on nostanut laatuaan nykypäivänä.
                        Vielä pari vuotta sitten noita vekan virityksiä sai korjailla kun eivät saaneet e39 abs bokseja korjattua tai sitten hajosivat uudestaan.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎