Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 virtalukko?Väylä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -cruelty
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 21
    • Lahti

    e39 virtalukko?Väylä?

    Morjesta, nyt rupeaa taas keinot loppumaan ja neuvoja kaipaisin.

    Vika: virrat jää välillä kiertämään auton sammuttamisen jälkeen,
    1. kaikki valot jää mittaristoon ja puhallin jää päälle, radio sammuu aina.
    2. Angel eyessit jää vilkkumaan, samalla akku ja öljyvalo jää myös palamaan.
    3. Pyyhkijät toimii ajossa pätkien.

    Vaihdettua osaa: Puhaltimen siili. Virtalukon pohja. Raitisilmasuodattimen alta käyty releet läpi.
    Kokeiltu uudella avaimella. Akku ladattu ja kiinnitykset tarkastettu.
    Mikäli auton ajaa lämpimään niin kaikki toimii moitteetta.


    Mites noi väylät, kannattaako niitä lähteä ensin tutkimaan?
    Onko virtalukolle enään tehtävissä mitään hyödyllistä?Ehkä hieman tuntuu
    väljältä, mutta pyörii muuten normaalisti.

    Kiitän ja kumarran asiallisille vastauksille ja neuvoille.
  • NAL-E
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 249
    • Kiuruvesi

    #2
    Onko koodeja luettu? Veikkaan että sulla on iso OBC? I-väylässähän tuossa tuntuis häikkää olevan. Kannattaa ekaks kokeilla INPAlla, jos ei apuja niin sitten väyläkiskon kimppuun, eipä tuo kovin paha homma oo, itse jouduin nykimään laitteet irti, ennen kuin selvis että weba sekoitti.:think
    E91 325d -07
    Ex: E39 530daT -00

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      #3
      Onko autossa jälkiasennus osia, angel eyes parkit, xenonit tms?

      Ne kannattaa ensin varmistaa oikein asennetuiksi ja toimiviksi laitteiksi. Noissa autoissa joihin on noita lisukkeita asenneltu kun tuppaa olemaan ihme ongelmia selvästi enemmän kuin muissa.

      Huonolaatuisilla asennusosilla saa hyvin suurella todennäköisyydellä itselleen vain ongelmia.

      Vasta kun nuo on varmistettu kannattaa jatkaa vian etsintää. Väylä varmaa ihan viimeisiä mahdollisia syypäitä.
      Last edited by Havis; 09-01-2013, 12:48.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • NAL-E
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 249
        • Kiuruvesi

        #4
        Niin toki kannattaa tsekata mahdolliset epämääräisyydet ensiksi ja tarkistaa löytyykö vikakoodeja/pääseekö kaikkiin moduuleihin käsiksi. Eikähän tuo väylä nyt varmaan itsessään viallinen ole, vaan laitteet napsimalla irti väylästä ja liittämällä takaisin yksi kerrallaan, saa selville viallisen laitteen. Tuohon on kylläkin hyvä olla sitten INPA ja yleismittari ja jonkun verran kannattaa tietää mitä tekemässä, mutta ei mikään paha keissi
        E91 325d -07
        Ex: E39 530daT -00

        Comment

        • -cruelty
          Newbiemmer
          • Aug 2012
          • 21
          • Lahti

          #5
          Kiitos vastauksista.

          Ei itseasiassa ole isoa obc:tä.
          Ja kyllä, tosiaan jälkiasennetut xenonit ja angelit. Tarviipa ne ottaa tutkintaan myöskin. Alkuperäsiä ei tietenkään ole tallessa.
          DIY hommat yleensä loppuu mulla siihen, kun alkaa sähköt temppuilemaan.
          Jos jollain Lahden lähistöstä on tietoa noista väylien lukemisista INPAlla niin ottaisitko yhteyttä. Ilmasiks ei tietenkään tarvi lukasta.
          Last edited by -cruelty; 16-01-2013, 19:32.

          Comment

          • turbopuusti
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 824
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by -cruelty View Post
            Kiitos vastauksista.

            Ei itseasiassa ole isoa obc:tä.
            Ja kyllä, tosiaan jälkiasennetut xenonit ja angelit. Tarviipa ne ottaa tutkintaan myöskin. Alkuperäsiä ei tietenkään ole tallessa.
            DIY hommat yleensä loppuu mulla siihen, kun alkaa sähköt temppuilemaan.
            Jos jollain Lahden lähistöstä on tietoa noista väylien lukemisista INPAlla niin ottaisitko yhteyttä. Ilmasiks ei tietenkään tarvi lukasta.
            Ei ole tietoa, mutta laitteet löytyy. Osaako joku valaista asiaa?
            e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              #7
              ================================================== ==========
              error memory test V1.41 BMW TI-433 Teepe
              ================================================== =========================
              vehicle-identifikation-number: WBADD510X0BP10655
              ================================================== =========================
              E R R O R M E M O R Y R E P O R T
              -------------------------------------
              Date: 01/22/13 19:01:54
              ECU: KOMBI39
              JobStatus: OKAY
              Variant: KOMBI39
              -------------------------------------------------------------
              RESULT: 1 errors in error memory !
              -------------------------------------------------------------
              140 Clamp R
              Error frequency : 40
              Open circuit
              Sporadic error
              ================================================== ===========
              E R R O R M E M O R Y R E P O R T
              -------------------------------------
              Date: 01/22/13 19:01:57
              ECU: LCM_A
              JobStatus: OKAY
              Variant: LCM_A
              -------------------------------------------------------------
              RESULT: 1 errors in error memory !
              -------------------------------------------------------------
              40 thermal sensor for oillevel defect
              Error frequency : 1
              Error not present
              ================================================== ===========
              E R R O R M E M O R Y R E P O R T
              -------------------------------------
              Date: 01/22/13 19:01:58
              ECU: ZKE3_GM1
              JobStatus: OKAY
              Variant: ZKE3_GM1
              -------------------------------------------------------------
              RESULT: 1 errors in error memory !
              -------------------------------------------------------------
              148 DWA-LED: open circuit or cable DWAL, KL30
              Error frequency : 1
              Static error
              ================================================== ===========
              E R R O R M E M O R Y R E P O R T
              -------------------------------------
              Date: 01/22/13 19:01:59
              ECU: IHKA39_2
              JobStatus: OKAY
              Variant: IHKA39_2
              -------------------------------------------------------------


              RESULT: 2 errors in error memory !
              -------------------------------------------------------------
              10 AUC sensor
              Error frequency : 10
              Open circuit
              Error present
              -------------------------------------------------------------
              21 Auxiliary water pump
              Error frequency : 10
              Short circuit to ground
              Error present
              ================================================== ===========


              Tuommoista vikakoodia pukkas nollauksen jälkeen. Clamp R vaikuttaisi olevan ainut mikä voi liittyä asiaan. Sen arvot vaihteli kun virtalukkoa ränkläs.
              mitenkäs tuon virtalukon piuhat menee?, voisko siellä olla joku kosketushäikkä tjsp? entäs releet joilla sitten syötetään virta koko autolle, siellä joku jumitus?

              Comment

              • turbopuusti
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 824
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by kaikkone View Post
                ================================================== ==========
                error memory test V1.41 BMW TI-433 Teepe
                ================================================== =========================
                vehicle-identifikation-number: WBADD510X0BP10655
                ================================================== =========================
                E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                -------------------------------------
                Date: 01/22/13 19:01:54
                ECU: KOMBI39
                JobStatus: OKAY
                Variant: KOMBI39
                -------------------------------------------------------------
                RESULT: 1 errors in error memory !
                -------------------------------------------------------------
                140 Clamp R
                Error frequency : 40
                Open circuit
                Sporadic error
                ================================================== ===========
                E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                -------------------------------------
                Date: 01/22/13 19:01:57
                ECU: LCM_A
                JobStatus: OKAY
                Variant: LCM_A
                -------------------------------------------------------------
                RESULT: 1 errors in error memory !
                -------------------------------------------------------------
                40 thermal sensor for oillevel defect
                Error frequency : 1
                Error not present
                ================================================== ===========
                E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                -------------------------------------
                Date: 01/22/13 19:01:58
                ECU: ZKE3_GM1
                JobStatus: OKAY
                Variant: ZKE3_GM1
                -------------------------------------------------------------
                RESULT: 1 errors in error memory !
                -------------------------------------------------------------
                148 DWA-LED: open circuit or cable DWAL, KL30
                Error frequency : 1
                Static error
                ================================================== ===========
                E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                -------------------------------------
                Date: 01/22/13 19:01:59
                ECU: IHKA39_2
                JobStatus: OKAY
                Variant: IHKA39_2
                -------------------------------------------------------------


                RESULT: 2 errors in error memory !
                -------------------------------------------------------------
                10 AUC sensor
                Error frequency : 10
                Open circuit
                Error present
                -------------------------------------------------------------
                21 Auxiliary water pump
                Error frequency : 10
                Short circuit to ground
                Error present
                ================================================== ===========


                Tuommoista vikakoodia pukkas nollauksen jälkeen. Clamp R vaikuttaisi olevan ainut mikä voi liittyä asiaan. Sen arvot vaihteli kun virtalukkoa ränkläs.
                mitenkäs tuon virtalukon piuhat menee?, voisko siellä olla joku kosketushäikkä tjsp? entäs releet joilla sitten syötetään virta koko autolle, siellä joku jumitus?
                Villi veikkaus että virtalukossa tuskin häikkää.

                Mittaristosta on tuo ensimmäinen vikakoodi, valomoduulista toinen ja kolmas korimoduulista. Lopuista ei tarvitse välittää.

                Mitäs jos kiskasee mittariston, valomoduulin tai korimoduulin irti?

                Joku noista tai sitten jostakin kohtaa väylä vioittunut.

                Jutteleeko normaalisti INPA:lla kaikki nuo moduulit ilman virheilmoituksia?
                e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  #9
                  Originally posted by turbopuusti View Post
                  Villi veikkaus että virtalukossa tuskin häikkää.

                  Mittaristosta on tuo ensimmäinen vikakoodi, valomoduulista toinen ja kolmas korimoduulista. Lopuista ei tarvitse välittää.

                  Mitäs jos kiskasee mittariston, valomoduulin tai korimoduulin irti?

                  Joku noista tai sitten jostakin kohtaa väylä vioittunut.

                  Jutteleeko normaalisti INPA:lla kaikki nuo moduulit ilman virheilmoituksia?
                  Kaikki modulit jutteli ilman häikkää.
                  Tuo Clamp R oli jossain mainittu liittyvän radio asentoon virtalukossa.
                  Ja tuon clamp R:n Frequency arvo vaihteli aina kun se "vika" jäi päälle. ja se ei vaihdellu kasvavasti vaan välillä numeroarvo jopa pieneni. ja tosiaan avain heilu virtalukossa kuin soppakauha.

                  Comment

                  • turbopuusti
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 824
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by kaikkone View Post
                    Kaikki modulit jutteli ilman häikkää.
                    Tuo Clamp R oli jossain mainittu liittyvän radio asentoon virtalukossa.
                    Ja tuon clamp R:n Frequency arvo vaihteli aina kun se "vika" jäi päälle. ja se ei vaihdellu kasvavasti vaan välillä numeroarvo jopa pieneni. ja tosiaan avain heilu virtalukossa kuin soppakauha.
                    Jaahas, noh eipä se virtalukon vaihto ainakaan huonoa sillon tee...
                    e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                    Comment

                    • -cruelty
                      Newbiemmer
                      • Aug 2012
                      • 21
                      • Lahti

                      #11
                      Joo,o vähän kyllä syö miestä. Taas tänään toimi ilman mitään moitteita, jopa pyyhkijät. Avain tosiaan heiluu kun hullun mlkku mielipuolen prsiis, eikä Mega auto pahaa hintaa tosta patruunasta pyytänyt 89,97€.
                      Joten laitetaas tuo nyt tulemaan ja katotaan uudet vikakoodit ton vaihdon jälkeen! :think

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎