Announcement

Collapse
No announcement yet.

520d e39 -01 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • retkikeitin
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 6
    • kuopio

    520d e39 -01 käynnistysongelma

    Kylmänä starttaa hyvin, lämpimänä 2-3 sek ja lähtee käyntiin.
    Jos koneen lämpötila on puolilämmin niin saa sahata 5-30sek jos lähtee silloinkaan. Vaihdettu vastikään akku, pa ja ilmansuodatin, hehkut ja ahtopainetunnistin, joka poisti nykimisen. Olen tässä lueskellut ja tulee monesti esille tuo kampiakselin asentotunnistin, missä se tässä mallissa on , muita vinkkejä? Ei anna mitään vikakoodia, tuon ahtopainetunnistimen antoi ja siksi vaihdoin. Kone M47D20. Ajettu 354tkm.

    Polttoainepumppukin toimii.

    Lisäksi takaluukku aukeaa vain avaimella missä helevatassa tässä on sen sulake että sais sisänapista auki?

    Hilfe!
    Last edited by retkikeitin; 17-01-2013, 07:18. Reason: täsmennys
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by retkikeitin View Post
    Kylmänä starttaa hyvin, lämpimänä 2-3 sek ja lähtee käyntiin.
    Jos koneen lämpötila on puolilämmin niin saa sahata 5-30sek jos lähtee silloinkaan. Vaihdettu vastikään akku, pa ja ilmansuodatin, hehkut ja ahtopainetunnistin, joka poisti nykimisen. Olen tässä lueskellut ja tulee monesti esille tuo kampiakselin asentotunnistin, missä se tässä mallissa on , muita vinkkejä? Ei anna mitään vikakoodia, tuon ahtopainetunnistimen antoi ja siksi vaihdoin. Kone M47D20.

    Polttoainepumppukin toimii.

    Lisäksi takaluukku aukeaa vain avaimella missä helevatassa tässä on sen sulake että sais sisänapista auki?

    Hilfe!
    Voisi olla suuttimissa ohivuotoa. Selviää kun katselet suuttumien korjausarvot vaikka INPA:lla. Yhdessä 320d:ssä tänä syksynä tutkailin livedatat juuri samojen oireiden takia, ja suuttimistahan se johtui.

    Tarkistappa takaluukun johtosarja. Tyyppivika, että on yksi tai useampi johto poikki. Tässä lisää info klik.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Tomis
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 31
      • Kouvola

      #3
      Mulla on täysin sama auto ja sama ongelma. Alkoi alkutalvesta. Olen myös akun vaihtanut. Yhdessä vaiheessa starttauksen jälkeen kuului hetken mekaanista "rahinaa" Olen miettinyt että oisiko startti hajoamassa vai juuri tämä asentotunnistin. Autolla on ajettu 330tkm
      takapaksi ongelma olimyös ja 2 johtoahan sieltä pokki oli (ruskea ja kelta musta)
      100tkm tuli vedettyy täl pirkol ja nyt alko ongelmat
      Last edited by Tomis; 14-01-2013, 02:40. Reason: ja juuri tämä takapaksi ongelman ratkaisin, eli pari johtoahan sieltä oli poikki menny.

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        #4
        Originally posted by HTK12 View Post
        Voisi olla suuttimissa ohivuotoa. Selviää kun katselet suuttumien korjausarvot vaikka INPA:lla. Yhdessä 320d:ssä tänä syksynä tutkailin livedatat juuri samojen oireiden takia, ja suuttimistahan se johtui.

        Tarkistappa takaluukun johtosarja. Tyyppivika, että on yksi tai useampi johto poikki. Tässä lisää info klik.
        Varsinaisesti ohivuotoja ei taida INPA:lla nähdä vaan sillä näkee nuo suuttimien korjausarvot. Ensin on varmaan hyvä tarkistaa ne, mutta ohivuotoa voi olla vaikka korjausarvot olisivatkin ok kuten minulla 320d:ssä. Varsinaiset ohivuodot pitää mitata ihan mekaanisesti suoraan suuttimien päistä tekemällä ohivuototestin tähän malliin:



        Omat kokemukset:



        Se asentotunnistin kannattaisi ehkä varalta uusia jos ei noissa suuttimissa mitään vikaa vaikuta olevan.
        Last edited by Antsah; 14-01-2013, 07:33.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Antsah View Post
          Varsinaisesti ohivuotoja ei taida INPA:lla nähdä vaan sillä näkee nuo suuttimien korjausarvot. Ensin on varmaan hyvä tarkistaa ne, mutta ohivuotoa voi olla vaikka korjausarvot olisivatkin ok kuten minulla 320d:ssä. Varsinaiset ohivuodot pitää mitata ihan mekaanisesti suoraan suuttimien päistä tekemällä ohivuototestin tähän malliin:



          Omat kokemukset:



          Se asentotunnistin kannattaisi ehkä varalta uusia jos ei noissa suuttimissa mitään vikaa vaikuta olevan.
          Niin eihän se näytä ohivuotoa, mutta korjausarvon kyllä pitäisi nousta reippaasti, jos sitä ohivuotoa on niin paljon, että ei meinaa käynnistyä. Katsoitko korjausarvot pelkästään auton ollessa paikallaan? Kannattaa käydä heittämässä lenkki INPA kiinni ja tehdä muutoma reipas kiihdytys mielellään kaasu pohjassa, jos keli vaan sallii. Tuossakin tapauksessa, josta mainitsin oli tyhjäkäynnillä kaikki ok, mutta kiihdytettäessä yhden suuttimen korjausarvo meni yli maksimin (yli 5). Toki ne ohivuodotkin kannattaa mitata, mutta mieluummin itse ainakin näin talvella ensin yritän paikallistaa vian mukavasti lämpimässä autossa istuen, kuin pihalla pakkasessa seisoskellen.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Antsah
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1776
            • Oulu

            #6
            Kyllä sitä testailtiin useammankin kerran silloin kun vikaa yritettiin paikantaa. Tarkoitinkin, että jos korjausarvoista ei löydy mitään niin ohivuodot kannattaa mitata. Se on vieläpä tosi nopeasti testattu.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Antsah View Post
              Kyllä sitä testailtiin useammankin kerran silloin kun vikaa yritettiin paikantaa. Tarkoitinkin, että jos korjausarvoista ei löydy mitään niin ohivuodot kannattaa mitata. Se on vieläpä tosi nopeasti testattu.
              Siis ajossa myös katselitte korjausarvoja? Mä oon luullu, että pitäisi kyllä näkyä reilummat ohivuodot korjausarvoissa viimeistää ajossa. :think
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #8
                Suuttimien korjausarvoilla ja paluuvuodon määrällä ei ole käytännössä mitään korrelaatiota. Tämä on nähty moneen kertaan.

                Lisäksi tässä nyt kysyttiin jakajapumpullisesta autosta (520d, DDE3).
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Slazha
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2285
                  • Joensuu/Syvyys

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Suuttimien korjausarvoilla ja paluuvuodon määrällä ei ole käytännössä mitään korrelaatiota. Tämä on nähty moneen kertaan.
                  Itsekkin tullut tämä todettua muutamaan kertaan
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  E36 318is class II, e30 turpo

                  Comment

                  • ei_zei75
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 193
                    • Kaskinen

                    #10
                    tällainen vika

                    itsellänikin oli, vikana startti. Teki lopuksi sen että ei enää ollenkaa startannut, ja auto jäi siihen. Kesti yli vuoden kyllä ennenkuin tuon täys stopin teki. Starttina oli joku mikälie. Oli papereiden mukaan vaihdettu parivuotta sitten, mutta laakerit oli jo selvät...
                    Nyt kyllä huomaa eron starttauksessa

                    Ja aluksi epäiltiin juurikin suuttimia ja asentotunnistinta, mutta kerkesi startti mennä onneksi mykäksi kokonaan ennen sitä, ja kun sen vaihtoi, ei ole ollut enää mitään noihin viittaavia ongelmia.
                    Last edited by ei_zei75; 14-01-2013, 21:39. Reason: lisäys
                    Pii Em Wii, oool jyyy niiid...

                    Comment

                    • Tomis
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2012
                      • 31
                      • Kouvola

                      #11
                      Itse epäilen startissa myös tämän vian olevan. Mutta perjantaina on aika huoltoon ja katsotaan sitten kuinka kävi.

                      Comment

                      • retkikeitin
                        Newbiemmer
                        • Jan 2013
                        • 6
                        • kuopio

                        #12
                        Originally posted by Tomis View Post
                        Itse epäilen startissa myös tämän vian olevan. Mutta perjantaina on aika huoltoon ja katsotaan sitten kuinka kävi.
                        kerro mullekin miten kävi, laitoin fotrten suuttimien puhdistusaineen sisään ja ei muutosta startissa, mutta auto kyllä alkoi vääntämään paljon paremmin. :think

                        Comment

                        • retkikeitin
                          Newbiemmer
                          • Jan 2013
                          • 6
                          • kuopio

                          #13
                          Originally posted by Antsah View Post
                          Varsinaisesti ohivuotoja ei taida INPA:lla nähdä vaan sillä näkee nuo suuttimien korjausarvot. Ensin on varmaan hyvä tarkistaa ne, mutta ohivuotoa voi olla vaikka korjausarvot olisivatkin ok kuten minulla 320d:ssä. Varsinaiset ohivuodot pitää mitata ihan mekaanisesti suoraan suuttimien päistä tekemällä ohivuototestin tähän malliin:



                          Omat kokemukset:



                          Se asentotunnistin kannattaisi ehkä varalta uusia jos ei noissa suuttimissa mitään vikaa vaikuta olevan.

                          Pölläyttää valkeaa savua melkoisen pilven kun viimein starttaa, ei liene suutinvika, kun pitäisi kaiketi tulla sininen tai musta pöllähdys? Kommentoikaa tosidieselmiehet.

                          Comment

                          • retkikeitin
                            Newbiemmer
                            • Jan 2013
                            • 6
                            • kuopio

                            #14
                            Pläräilin tätä foorumia ja sain käsityksen että ilmeisesti käynnistysongelmat viittaavat nokka-akselin asentotunnistimeen, jos se olisi kampiakselin asentotunnistin niin auto ei kävisi ollenkaan, onko näin?

                            tässä mallissa ei ilmeisesti ole nokka-akselin tunnistinta? On vain kampiakselin tunnistin? Onko se tämä?
                            http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...A0243%C2%A0560

                            olen ymmälläni

                            vika viittaa tällä hetkellä voimakkaasti juuri starttiin (tai lämpötila-anturiin, jos ei anna oikeita arvoja ja sitä kautta riittävästi löpönderiä kun kone ei vielä ole kunnolla kylmä)
                            odottelen tomiksen vastausta paraniko...jos sillä sipuli niin startin hankintaan
                            Last edited by retkikeitin; 17-01-2013, 11:40.

                            Comment

                            • Tomis
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2012
                              • 31
                              • Kouvola

                              #15
                              Klo 15.00 on aika. Ilmotan heti miten kävi..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎