Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 td hankinnassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jantteri6
    Bimmer Rookie
    • Dec 2012
    • 31
    • Hyvinkää

    E39 td hankinnassa

    Elikkäs tuollanen e39 525 turbodiisseli ois tyrkyllä. vm 2000 ajettu 385tkm. mihkähän kannattais varautua tollasien kilometrien kohilla? Millaisia kokemuksia muilla kyseisestä autosta?
    Last edited by jantteri6; 13-01-2013, 18:21.
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by jantteri6 View Post
    Elikkäs tuollanen e39 525 turbodiisseli ois tyrkyllä. vm 2000 ajettu 385tkm. mihkähän kannattais varautua tollasien kilometrien kohilla? Millaisia kokemuksia muilla kyseisestä autosta?
    Onkohan kyseessä manuaali- vai automaattilaatikollinen? Kyseessähän taitaa jo olla common-rail kone eikä vanhempi TDS?

    Mikäli on manuaali, niin sen puolesta ei tarvitse hirveästi huolestua.
    Mikäli on automaattilaatikolla ja raakalla käytöllä, niin saakin odotella turbiinihommia, vaihdelaatikkoremonttia. Mikäli ei tietty ole jo tehty ja on tosiaan tuolla GM laatikolla.

    Suuttimia tuppaa menemään abaut 200tkm välein. Voi toki kestää vähemmän aikaa tai pidempäänkin.

    Turboja on parhaimmassa tapauksessa lauennut jo alta 150tkm. Itsellä taitaa olla jo vaihdettu turbo.Km lukema on pikkusen vajaa 270tkm.

    Siirtopumppuja ja termostaatteja menee. Automaattilaatikollisessa tuon ikäisessä alkaa jo olemaan kaksi kappaletta termostaatteja.

    Itsellä löytyy 2002vm 530DA ja olen joutunut vaihtamaan mm. suuttimia, termostaatteja ja alustan osia. Edellinen omistaja oli vaihdattanut vaihdelaatikon turbiinin ja muuta kulutussälää(mm. alustan osia).

    Summa summarum.. Itse jättäisin noilla kilometreillä olevan auton ostamatta, mikäli ei hinta olisi todella kohdallaan ja jos autoa ei olisi asianmukaisesti pidetty/huollettu.
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #3
      Ite ostin tuon 530d:n 353tkm ajettuna, nyt on mittarissa 434t. Eli 81 tonttua ajettu omassa käytössä. Eipäs olekkaa mihkään autoon tullu tätä tahtia mulla kilometrejä...

      Tankinpumppu oli ainut miksi on jättäny "tielle", onneks oli kotipihassa mihkä kyykähti. Hehkut joutunu uusimaan, tukikumea, alustan tukivarsia, etuiskarit... Narinanivelet ois seuraavana...

      Kilometreihin nähden oikein kelpo kampe!
      Jos yhtä "vähällä" selviää muissa yksilöissä noilla kilometreillä, niin en pitäis pahana.

      Näihin keksintöihin menee kuitenkin aina rahaa jonkinverran enempi ku perus vankkureihin..
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • jantteri6
        Bimmer Rookie
        • Dec 2012
        • 31
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by BreeZi View Post
        Onkohan kyseessä manuaali- vai automaattilaatikollinen? Kyseessähän taitaa jo olla common-rail kone eikä vanhempi TDS?

        Mikäli on manuaali, niin sen puolesta ei tarvitse hirveästi huolestua.
        Mikäli on automaattilaatikolla ja raakalla käytöllä, niin saakin odotella turbiinihommia, vaihdelaatikkoremonttia. Mikäli ei tietty ole jo tehty ja on tosiaan tuolla GM laatikolla.

        Suuttimia tuppaa menemään abaut 200tkm välein. Voi toki kestää vähemmän aikaa tai pidempäänkin.

        Turboja on parhaimmassa tapauksessa lauennut jo alta 150tkm. Itsellä taitaa olla jo vaihdettu turbo.Km lukema on pikkusen vajaa 270tkm.

        Siirtopumppuja ja termostaatteja menee. Automaattilaatikollisessa tuon ikäisessä alkaa jo olemaan kaksi kappaletta termostaatteja.

        Itsellä löytyy 2002vm 530DA ja olen joutunut vaihtamaan mm. suuttimia, termostaatteja ja alustan osia. Edellinen omistaja oli vaihdattanut vaihdelaatikon turbiinin ja muuta kulutussälää(mm. alustan osia).

        Summa summarum.. Itse jättäisin noilla kilometreillä olevan auton ostamatta, mikäli ei hinta olisi todella kohdallaan ja jos autoa ei olisi asianmukaisesti pidetty/huollettu.
        commonraililla on tuo jo. manuaali on kyseessä kyllä ja kuulemma turbokin juuri vaihdettu. nykyinen a6 2.4 v6 vm. 98 195tkm menee vaihdossa päikseen. kiitos tiedoista. tietää mitä odottaa :P

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by jantteri6 View Post
          commonraililla on tuo jo. manuaali on kyseessä kyllä ja kuulemma turbokin juuri vaihdettu. nykyinen a6 2.4 v6 vm. 98 195tkm menee vaihdossa päikseen. kiitos tiedoista. tietää mitä odottaa :P
          Noniin jos manuaali on, niin ei muuta kuin anna palaa.. Kestää kyllä lootansa puolesta. Muuthan tuossa kommentissani mainitsemat jutut olevat täysin kulutuvia osia.
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎