Announcement

Collapse
No announcement yet.

523iA metallinkeräykseen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ghostrider
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 35
    • Pori, Helsinki

    523iA metallinkeräykseen...

    Terve!

    370 tkm ajettu 1998 523iA bimmeri alkaa olemaan valmis paalattavaksi vai mitä meinaatte...Siis perinteinen tapahtui eli lämmöt meni tappiin. Tämän jälkeen täydensin vettä paisuntasäiliöön jonka jälkeen kävi lämmöt kerran punasella. Jäähdyttelyn jälkeen ajelinkin sitten taas 1500km suu messingillä ja käytin auton huollossa. Sitten halvetti alkoi jälleen. Nyt ei lämmöt pysy kurissa enää millään. Kolme tuntia ilmasivat AD-autohuollossa järjestelmää mut eipä auttanu ei. Aina lämpiää ja nesteet katoaa. Vesilätäkköä ei jää alle eli jonnekin katoaa. Öljy näyttää edelleen öljyltä eli sinne ei ainakaan vesi pakene.

    Nyt olis sitten mahdollisuuksia vaihtaa vesipumppu ja termari ihan vaan kokeilumielessä. Se kai on siinä 300e pintaan vaihdettuna kun itsellä ei oo mahd rassata pihalla pakkassessa. Kansihan tai pahvi se tod näk on mennyt ja siinä onkin hieman liian kallis remontti tuon hintaiseen autoon.

    Pitäiskö kylmästi vaan laittaa paaliin koko vehje vai vielä sitten kuitenkin tehdä jotain? Ei millään raaskisi pois laittaa kun muuten vielä iskussa oleva peli toimivalla steppilootalla ym. Itsellä alla jo 530iA jossa toivon mukaan nää samat jutut ei ihan heti tuu vastaan
    Attached Files
  • Tomppa80
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2088
    • Raahe

    #2
    On hiukan hankala homma.. Remontti vieraalla tulee kalliiksi, auton arvoon nähden. Näkisin ratkaisuna koko koneen vaihdon, taitaa olla edullisin vaihtoehto. Osina myynti voisi pitkässä juoksussa myös kannattavaa, mutta jos sinulla ei ole tallia, niin hankala lumihangessä irroitella osia.. Helpoin on sitte tämä, myy harrastajalle halvalla, niin hän saa laittaa aiton kuntoon ja tehdä pienen tilin. Up to you!
    Mercedes Benz E -07
    BMW 523i -96
    Volvo v70t5 -99
    Harley Davidson Electra Glide -00
    Solifer SM -75

    Comment

    • jumbo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 6603
      • Lappeenranta

      #3
      Vesipumpun ja termarin onnistuu kyllä myös pakkasessa vaihtamaan, eikä maksa paljoa. Varmaan n.70-80e, eli ihan kokeilemisen arvoinen juttu.
      M550d

      Comment

      • Tomppa80
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2088
        • Raahe

        #4
        Originally posted by jumbo View Post
        Vesipumpun ja termarin onnistuu kyllä myös pakkasessa vaihtamaan, eikä maksa paljoa. Varmaan n.70-80e, eli ihan kokeilemisen arvoinen juttu.
        Juu, toki tuo on kokeilemisen arvoinen juttu.
        Mercedes Benz E -07
        BMW 523i -96
        Volvo v70t5 -99
        Harley Davidson Electra Glide -00
        Solifer SM -75

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Jos vesipumpusta on siivet irti, niin se riittää tuohon. Toisaalta vedet voi hävitä ilman lammikkoakin koneen ulkopuolelle, ei se mitenkään harvinaista ole. Useammastakin paikasta voi vuotaa vain lämpimänä ja neste haihtuu ennen päätymistään maahan.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #6
            Originally posted by Ghostrider View Post
            Terve!

            370 tkm ajettu 1998 523iA bimmeri alkaa olemaan valmis paalattavaksi vai mitä meinaatte...Siis perinteinen tapahtui eli lämmöt meni tappiin. Tämän jälkeen täydensin vettä paisuntasäiliöön jonka jälkeen kävi lämmöt kerran punasella. Jäähdyttelyn jälkeen ajelinkin sitten taas 1500km suu messingillä ja käytin auton huollossa. Sitten halvetti alkoi jälleen. Nyt ei lämmöt pysy kurissa enää millään. Kolme tuntia ilmasivat AD-autohuollossa järjestelmää mut eipä auttanu ei. Aina lämpiää ja nesteet katoaa. Vesilätäkköä ei jää alle eli jonnekin katoaa. Öljy näyttää edelleen öljyltä eli sinne ei ainakaan vesi pakene.

            Nyt olis sitten mahdollisuuksia vaihtaa vesipumppu ja termari ihan vaan kokeilumielessä. Se kai on siinä 300e pintaan vaihdettuna kun itsellä ei oo mahd rassata pihalla pakkassessa. Kansihan tai pahvi se tod näk on mennyt ja siinä onkin hieman liian kallis remontti tuon hintaiseen autoon.

            Pitäiskö kylmästi vaan laittaa paaliin koko vehje vai vielä sitten kuitenkin tehdä jotain? Ei millään raaskisi pois laittaa kun muuten vielä iskussa oleva peli toimivalla steppilootalla ym. Itsellä alla jo 530iA jossa toivon mukaan nää samat jutut ei ihan heti tuu vastaan
            Älä ihmeessä paaliin laita, kun on noin hyvän näköinen bemu

            Vesipumpusta ja termarista aloitat rassaamisen. Nestettä voi tosiaan vuotaa jostain hiushalkeamasta yleensä termarikotelon alta tai paisuntasäiliön alta ja myös syylärin alta. Sitten hörppii ilmaakin järjestelmään samalla!
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Starck
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 119
              • Ulvila

              #7
              Originally posted by Ghostrider View Post
              Terve!

              370 tkm ajettu 1998 523iA bimmeri alkaa olemaan valmis paalattavaksi vai mitä meinaatte...Siis perinteinen tapahtui eli lämmöt meni tappiin. Tämän jälkeen täydensin vettä paisuntasäiliöön jonka jälkeen kävi lämmöt kerran punasella. Jäähdyttelyn jälkeen ajelinkin sitten taas 1500km suu messingillä ja käytin auton huollossa. Sitten halvetti alkoi jälleen. Nyt ei lämmöt pysy kurissa enää millään. Kolme tuntia ilmasivat AD-autohuollossa järjestelmää mut eipä auttanu ei. Aina lämpiää ja nesteet katoaa. Vesilätäkköä ei jää alle eli jonnekin katoaa. Öljy näyttää edelleen öljyltä eli sinne ei ainakaan vesi pakene.

              Nyt olis sitten mahdollisuuksia vaihtaa vesipumppu ja termari ihan vaan kokeilumielessä. Se kai on siinä 300e pintaan vaihdettuna kun itsellä ei oo mahd rassata pihalla pakkassessa. Kansihan tai pahvi se tod näk on mennyt ja siinä onkin hieman liian kallis remontti tuon hintaiseen autoon.

              Pitäiskö kylmästi vaan laittaa paaliin koko vehje vai vielä sitten kuitenkin tehdä jotain? Ei millään raaskisi pois laittaa kun muuten vielä iskussa oleva peli toimivalla steppilootalla ym. Itsellä alla jo 530iA jossa toivon mukaan nää samat jutut ei ihan heti tuu vastaan
              Onko auto Porissa vai Hesassa?
              Voisin ostaa auton jos hinnasta päästään sopuun.
              Laita vaikka privaa.

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3452
                • Janakkala

                #8
                Sinulle ei ole yhteystietoja missään, ja privaviestiäkään ei näköjään pysty lähettämään. Jos kiinnostaa myydä tuota (järki hinnalla / halvalla) ota yhteyttä.
                Yhteystietoni saa klikkaamalla tuota OSTETAAN BMW linkkiä tuossa alla.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Ghostrider
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 35
                  • Pori, Helsinki

                  #9
                  Yhteystiedot

                  Kiitokset vastauksista! Joo, kyllähän tuosta varmaan tutkimalla asiaa ja rassaamalla vielä soivan pelin saisi mut ei riitä meikän kyvyt, aika ja paikka. Parempi varmaan että joku joka tietää asioista tarpeeksi laittaa siitä vielä kärryn tai myy sitten eteenpäin. Jos joku on kiinnostunut ni meiliä voi laittaa [email protected].

                  Tietoja:

                  1998
                  370tkm
                  Steptronic, autom. ilm., kangaspenkit, irroitettava koukku, BBS:n vanteilla talvikumit

                  Osaa vaihdettu sitä mukaan ku on mennyt ja huollettu n. 330 tkm asti marmoritiskillä
                  Viime keväänä uusittu iskarit eteen ja koiranluuta ym kulutusosaa.
                  Toissa keväänä uusittu katalysaattori ja lambdat.
                  200km sitten uusittu remmit ja vaihdettu öljyt, suotimet ja muut.

                  Niin, no tiedätte kyllä minkälaisia nuo on, mutta laittakaa meiliä jos ootte kiinnostuneita ja auto on siis Helsingissä.

                  Comment

                  • Ghostrider
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 35
                    • Pori, Helsinki

                    #10
                    Niin ja olen öljytankkerilla duunissa joten netti toimii miten sattuu mutta yritän lukea meilin aina kun mahdollista...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎