Mistä muuten jumbo ostit nuo tarvikkeet 120e:lla?
E39 M5 X-pipe ja takavaimentimet
Collapse
X
-
Originally posted by VomiT View PostMistä muuten jumbo ostit nuo tarvikkeet 120e:lla?M550d
Comment
-
-
jees elikäs tämän hetkinen stuppi on
X-pipe ja siitä sitten rosteriputkea jossa kummassakin oheiset resonaattorit mutta ovaalin muotoisena
Muutoin putkisto on hitsattu seuraavista osista, myös Y-haara on tehty itse.
Katon josko huomenna tulis jo ajoa autolla, on vaan lunta tullut ihan kiitettävästi niin ei oikein innosta mennä asentelmaan mitään kuvaus telineitä pihalla ja mammaa on turha pyytääE91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostOisko kellään kiinnostusta x-pipen kimppatilaamiseen ?
Comment
-
-
Hmm, rekoon! WTF mul on jo tollaset, et sä voi tehdä samanlaisia ;D
Tähän pakoputkikeskusteluun sen verran että olen itse koittanut monia eri setuppeja.
Mulla on tosin pakosarjat mutta tässä muutama...
Ekaks laitoin x-pipen. (tehtaan sivuilta löytää halvimman, vinkvink)
Eli setuppi oli katit, x-pipe, takapöntöt, ääni oli aika laimee.
Ääninäyte (http://www.albaani.org/~burnout_187/...10/M5_Dyno.mp4)
Seuraavaaksi otin katit viel pois, eli alla oli pelkät takapöntöt, ääni oli aika "metallinen" ääninäyte (http://www.youtube.com/watch?v=3dEPTDedH8k)
Noh, ääntä piti saada lisää joten seuraava vaihtoehto oli että katit takas ja takapöntöt pois. Eli katit oli ainoat pöntöt auton alla.
Ääni oli kiva, matka-ajossa ei kuullut sisään juuri ollenkaan, eli ei ollut dronea. Mut kun antoi happea niin kuului parin kilsan päähän
Naapurikin jätti lapun ikkunaan että voisinko hiljentää auton koska hän herää joka aamu 6.24 kun lähden töihin.
ääninäyte (http://www.albaani.org/~burnout_187/...2/dyno2012.avi)
Tällähetkellä alla on katit ja resonaattori ja tämä on mielestäni paras setuppi tähän mennessä.
ääninäyte (http://www.youtube.com/watch?v=I9N1V...7QJ2D5GMu2xEjg)
Jotenkin en näe järkeä sijoittaa 1000e takapönttöihin eli pelkkään ääneen.Kesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
-
Originally posted by Purni View PostTällähetkellä alla on katit ja resonaattori ja tämä on mielestäni paras setuppi tähän mennessä.
ääninäyte (http://www.youtube.com/watch?v=I9N1V...7QJ2D5GMu2xEjg)
Jotenkin en näe järkeä sijoittaa 1000e takapönttöihin eli pelkkään ääneen.
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostEli takapöntöt veks? Vai miten...? Hyvä ois livenä pari kk eteenpäin kuulla...
Täl hetkel takapöntöt pois ja se oli minusta paras ratkaisu.Kesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
-
Laitetaan myös vertailuksi oma vanha setuppi.
Kelleners Sportin takavaimentimet + Supersprintin X-pipe: http://www.youtube.com/watch?v=cmdoiKO0_8M
Huonohko video pelkät takavaimentimet:
Comment
-
-
Originally posted by Purni View PostHmm, rekoon! WTF mul on jo tollaset, et sä voi tehdä samanlaisia ;D
Tähän pakoputkikeskusteluun sen verran että olen itse koittanut monia eri setuppeja.
Mulla on tosin pakosarjat mutta tässä muutama...
Ekaks laitoin x-pipen. (tehtaan sivuilta löytää halvimman, vinkvink)
Eli setuppi oli katit, x-pipe, takapöntöt, ääni oli aika laimee.
Ääninäyte (http://www.albaani.org/~burnout_187/...10/M5_Dyno.mp4)
Seuraavaaksi otin katit viel pois, eli alla oli pelkät takapöntöt, ääni oli aika "metallinen" ääninäyte (http://www.youtube.com/watch?v=3dEPTDedH8k)
Noh, ääntä piti saada lisää joten seuraava vaihtoehto oli että katit takas ja takapöntöt pois. Eli katit oli ainoat pöntöt auton alla.
Ääni oli kiva, matka-ajossa ei kuullut sisään juuri ollenkaan, eli ei ollut dronea. Mut kun antoi happea niin kuului parin kilsan päähän
Naapurikin jätti lapun ikkunaan että voisinko hiljentää auton koska hän herää joka aamu 6.24 kun lähden töihin.
ääninäyte (http://www.albaani.org/~burnout_187/...2/dyno2012.avi)
Tällähetkellä alla on katit ja resonaattori ja tämä on mielestäni paras setuppi tähän mennessä.
ääninäyte (http://www.youtube.com/watch?v=I9N1V...7QJ2D5GMu2xEjg)
Jotenkin en näe järkeä sijoittaa 1000e takapönttöihin eli pelkkään ääneen.
heh tää mun setuppi on tehty jo 2011
ja komppaan. Paras yhdistelmä on joko
A: kattien jälkeen putki poikki ja tilalle X-pipe sekä suorat putket jollain pienillä resonaattoreilla (that's me)
B: Alkuperäisen resonaattorin perästä putket poikki ja suoraa ränniä loppuun asti.
Marteliukselta kun tilaa laadukasta rosteri 1mm tai vaikka 1,5mm seinämällä niin putkien hinnaksi tulee about 200€ posteineen 4x90 mutka 2.5", 2x1m 2.5" suora
ja sit joko ostaa 1x1m 3" ja väkertää ite yyhaaran johon schmiedmannin 3" rosteriset päät tai ostaa suoraan kaupasta valmiin y haarat ja niihin mieleiset päät tai sitten pelkät valmiit y ulos tulot. Kaikkihan riippuu oikeastaan siitä kuinka plajon löytyy itseltään tai kaverilta hitsaustaitoa ja tekemisen meininkiä. kokonaan itse vs. valmiit palikat.
voin sanoa, että laittamalla X-pipen org. resonaattorin tilalle ja vetämällä loppuun suorat putket, eli pelkät katit autossa, tulee meteli olemaan aika infernaalinen ja myöskin dronea aika pahasti 1200-2500rpm eli esim 80Km/h ajettaessa 5 tai 6 vaihteella. se kannattaa valita millä saa eniten römpsääE91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Ei tullut tässä keskustelussa esille mutta oon tässä tuon oman ämmän kanssa paininut nyt joskos sitä tuolle putkiston äänille jotain tekisi... Kävin paikallisessa putkipuljussa ja ihan ok tarjouksen heittivät rosteriputkistolle vaimentimin.
Kysymys kuuluukin, ottaako samaan settiin x-pipe vai ei? se olisi sen n. 380e lisää töineen...
Ja meidän tallissa ei putkistolle tehdä mitään niin että siitä jotain tulisi, siksi asennus ja putki tulisi suoraan tuolta putkipuljusta asennuksen keraAjaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Super sprintin X-pepe näyttää jäävän aika taakse. Onko se oikea optimipaikka, vai sen takia että sen saa suht kivuttomasti asennettua vakio kattien perään?
Olen tekemässä X-pipeä 2,5" rosterimutkista ja lambdan paikat tulisi n. 25-30cm x-osasta jossa putket yhtyy. Onko lambdat liian lähellä, ettei vasen ja oikea pankki häiriinny toisistaan? Nokat on ajoitettu vanhalla ajoituksella joka pitäisi mielestäni tehostaa virtausta, kun on hieman enemmän overlappia, vaikka tuskin muutenkaan pakokaasujen pitäisi enää tuolla asti päästä virtaamaan taaksepäin jotta sotkisi lambdoja. :thinkEVERYTHING | WORKS
Comment
-
Comment