noniiin elikkä mulla on tuo 02 m-sportti ja mun mielestä siinä kohta kilahtaa turpo ku kylmänä vikisee ja lämpimänä ku polettaa ja löysäilee kaasua niin tapahtuu tämä kaikille tuttu mitsu evon sakkaus/suhahdus /teinidumppiääni MUTTA kaikki tämä alko vasta Sillon ku imusarjan läpät oli poistettu ja egr tukittu JA vetoja tuli sen jälkeen niinku pikkupitäjään kiimasia kollikissoja niin vähän ihmetyttää vaikka kyllä minäki melko paljon nuijen vehkeiden päälle ymmärrän mutta nyt purasin jo pari kynttä
ja en tiiä onko auto joskus ohjelmoitu yms. Yms. Mutta vetoja on nyt ja aivastelee ku helekatti kaasun löysättyä vedoista. Eihän tuo sinänsä haittaa ku tehoja on vaan mietityttää että miten tuo kaikki tapahtuu pelkällä egr:än tukkimisella että onko jollain muulla käyny noin. Ja huomenna laitan ahtomittarin ja katon vasiten että mitä Se alkaa näyttään.. Vastailkaa...
530d -02 turpo vislaa ja sakkaa(suhahtaa)? LUKEKAA! ;)
Collapse
X
-
Itsellä ohjelmoitu (Karala), ja EGR on tukossa. Vedossa pitää kyllä ihan miehekästä suhinaa (vänkärin ikkunaa raottaa niin kuulee selvästi), mutta ei kyllä sakkaile tai muutakaan.
Tarkista että ilmanputsari on kunnolla paikallaan?Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
-
Originally posted by Jonkki View PostEihän tuo sinänsä haittaa ku tehoja on vaan mietityttää että miten tuo kaikki tapahtuu pelkällä egr:än tukkimisella että onko jollain muulla käyny noin.
Tyypillinen "mihinkään muuhun ei koskettu" mutta....
Eli joku piuha tms vahingossa irronnut läppien poistossa tai unohdettu laittaa takaisin, joku letku vanhuuttaan revennyt, onhan noita..E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
Täytyypäs nostaa juttu keskusteluun. Juttu on nimittäin ole ihan huuhaata.Originally posted by kalevik View PostTyypillinen "mihinkään muuhun ei koskettu" mutta....
Eli joku piuha tms vahingossa irronnut läppien poistossa tai unohdettu laittaa takaisin, joku letku vanhuuttaan revennyt, onhan noita..
Hiukan taustaa. Autoni myös 530d -02. EGR poistettu käytöstä, eli läpät revitty, termari tulpattu sekä aukaisu/sulku kalvolta ohjaus poistettu. V-Tech:in ohjelmoinnilla otettu 220hv ja reilusti vääntöä ulos.
Näistä toimenpiteistä on jo vuosia aikaa.
Nyt sitten vaihdoin ahtopaineen säätimen, joka on temppuillut jo pitemmän aikaa. Vedot hävis välillä ja livedataa seuratessa toteutunut paine jäi pyydetystä läpi kierrosalueen. Säädintä vaihtaessa huomasin että pakosarjalta tuleva EGR:n pakokaasuputki oli vuotanut lähes jokaisesta liitoksesta. Noesta huomas. No siinä sitten tuli hyvä ajatus jospa sen tukkis kokonaan kun se ei ole toiminnassa. Peltilootusta tein pakosarjan päähän lätkän, ja hiukan tuubi metallia tivisteeksi.
No näitten toimenpiteiden jälkeen ahtoja alkoi löytymään. Jopa liiaksikin, kun vajaa ahto muuttui yliahdoksi ja sen myötä heittää vikakartalle. Ja toiseksi tapahtuu se turbolle vaarallinen sakkaus, kun löysää kaasun reippaamman polkaisun jälkeen.
Kysymys kuuluukin onko jollain olemassa jo rakennettu ratkaisu ongelmaan? Eräästä jutusta luin että VNT:n säätötankoa ruuvaamalla maksimi ahtoja pienemmälle auttaisi. Mutta onko kestävä ratkaisu? Vai täytyskö moottori ohjelmoida nyt aivan uusiksi? Niin että EGR poistetaan myös ohjelmallisesti?
Kerrotaan vielä että turbo rullannu 140 tkm, ja tanko ei jumi. Täys kiihdytyksessä max.ahto 1.5 bar.
Comment
-
Heitetäänpä villi veikkaus. Voisiko vika olla tullut ahtopainesäätimen vaihdon yhteydessä ihan vain kytkemällä alipaineletkut väärin päin?Originally posted by Hezman View PostTäytyypäs nostaa juttu keskusteluun. Juttu on nimittäin ole ihan huuhaata.
Hiukan taustaa. Autoni myös 530d -02. EGR poistettu käytöstä, eli läpät revitty, termari tulpattu sekä aukaisu/sulku kalvolta ohjaus poistettu. V-Tech:in ohjelmoinnilla otettu 220hv ja reilusti vääntöä ulos.
Näistä toimenpiteistä on jo vuosia aikaa.
Nyt sitten vaihdoin ahtopaineen säätimen, joka on temppuillut jo pitemmän aikaa. Vedot hävis välillä ja livedataa seuratessa toteutunut paine jäi pyydetystä läpi kierrosalueen. Säädintä vaihtaessa huomasin että pakosarjalta tuleva EGR:n pakokaasuputki oli vuotanut lähes jokaisesta liitoksesta. Noesta huomas. No siinä sitten tuli hyvä ajatus jospa sen tukkis kokonaan kun se ei ole toiminnassa. Peltilootusta tein pakosarjan päähän lätkän, ja hiukan tuubi metallia tivisteeksi.
No näitten toimenpiteiden jälkeen ahtoja alkoi löytymään. Jopa liiaksikin, kun vajaa ahto muuttui yliahdoksi ja sen myötä heittää vikakartalle. Ja toiseksi tapahtuu se turbolle vaarallinen sakkaus, kun löysää kaasun reippaamman polkaisun jälkeen.
Kysymys kuuluukin onko jollain olemassa jo rakennettu ratkaisu ongelmaan? Eräästä jutusta luin että VNT:n säätötankoa ruuvaamalla maksimi ahtoja pienemmälle auttaisi. Mutta onko kestävä ratkaisu? Vai täytyskö moottori ohjelmoida nyt aivan uusiksi? Niin että EGR poistetaan myös ohjelmallisesti?
Kerrotaan vielä että turbo rullannu 140 tkm, ja tanko ei jumi. Täys kiihdytyksessä max.ahto 1.5 bar.
Itse nimittäin joskus mokailin alipaineletkujen kanssa, ja kyllä tosiaan tuli ahtoja ja kulkupuolta varsin mukavasti. Riittävän monta kertaa kun tavasi realoem:stä sitä letkujen kuvaa, niin alkoivat hommat pelittämään.
Comment
Comment