Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto & inpa - tulkintaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juoko
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 10
    • Kiiminki

    Webasto & inpa - tulkintaa?

    525dA -03, e39
    alkuperäinen Thermotop Webasto
    oireet: webasto lähtee käyntiin, polttaa hetken, jäähdyttää, polttaa, jne.
    lämmityslaitteen kennolle menevä letku hieman lämpiää puolen tunnin aikana, kone ei lämpiä, jäähdytysveden lämpötila (salavalikosta) ei nouse.
    Tällaista kirjasin inpasta:
    tila: Off, akun jännite 12,4V, coolant temp 48F
    min: tila: coolant temp:
    0min "Glowing 12 " ... 97F
    "Pumping fuel 15" ...133F
    1min "Pumping fuel 13 "
    " Burn out 42 " ...174F
    "Burn out 41 " ...183F
    2min "Burn out 16 " ...187F
    " Cooling 1" ...187F
    3min "Waiting state 2 " ...185F
    6min " Flame detector query 2" ...154F
    7min "Glowing 10" ...145F
    8min "Pumping fuel 25 " ...133F
    9min "Stabilization time"
    "Pumping fuel 14"
    "Burn out 51 " ...180F
    "Burn out 14 " ...190F
    10min "Cooling 3 " ...178F
    jne. akun jännite oli minimissään jotakin 11,6V
    Lämpötila näkyy siis menevän 190F asti, sitten jäähdyttää n. 130:een.
    Tätä toistuu koko puoli tuntia.
    Mitään virheilmoituksia ei rekisteröidy.

    Ajaessa tila päätyy "Combustion VL":ään, ja lämpötila alkaa nousemaan hitaammin.

    Osaisko tuota joku tulkita?
    - onko vesipumppu osittain sökö, ettei yksinään jaksa kunnolla kierrättää, mutta koneen ollessa käynnissä vesikierto riittää?
  • Röllipeikko
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 11
    • Espoo

    #2
    Originally posted by juoko View Post
    525dA -03, e39
    alkuperäinen Thermotop Webasto
    oireet: webasto lähtee käyntiin, polttaa hetken, jäähdyttää, polttaa, jne.
    lämmityslaitteen kennolle menevä letku hieman lämpiää puolen tunnin aikana, kone ei lämpiä, jäähdytysveden lämpötila (salavalikosta) ei nouse.
    Tällaista kirjasin inpasta:
    tila: Off, akun jännite 12,4V, coolant temp 48F
    min: tila: coolant temp:
    0min "Glowing 12 " ... 97F
    "Pumping fuel 15" ...133F
    1min "Pumping fuel 13 "
    " Burn out 42 " ...174F
    "Burn out 41 " ...183F
    2min "Burn out 16 " ...187F
    " Cooling 1" ...187F
    3min "Waiting state 2 " ...185F
    6min " Flame detector query 2" ...154F
    7min "Glowing 10" ...145F
    8min "Pumping fuel 25 " ...133F
    9min "Stabilization time"
    "Pumping fuel 14"
    "Burn out 51 " ...180F
    "Burn out 14 " ...190F
    10min "Cooling 3 " ...178F
    jne. akun jännite oli minimissään jotakin 11,6V
    Lämpötila näkyy siis menevän 190F asti, sitten jäähdyttää n. 130:een.
    Tätä toistuu koko puoli tuntia.
    Mitään virheilmoituksia ei rekisteröidy.

    Ajaessa tila päätyy "Combustion VL":ään, ja lämpötila alkaa nousemaan hitaammin.

    Osaisko tuota joku tulkita?
    - onko vesipumppu osittain sökö, ettei yksinään jaksa kunnolla kierrättää, mutta koneen ollessa käynnissä vesikierto riittää?
    Itellä samanlaisia oireita ja vesipumppu se melko varmasti on. Inpa ei näytä siitä vikaa, mutta siinä se on pakko olla.
    Vaihda yksiköt celsiuksiin ja jos ajaessa koneen ja webaston lämmöt on suunnilleen samat kun lämmöt on täysillä, mutta lämpöjä pienentämällä weba kuumenee liikaa, on se vika vedenkierrossa. Ainakin itellä automaatti ilmastoinilla menee noin ja esilämmityksessä juuri niin kuin sullakin.

    Comment

    • juoko
      Newbiemmer
      • Apr 2012
      • 10
      • Kiiminki

      #3
      Näin se oli.
      Tarvikepumppu paikalle ja johan alkoi toimimaan.
      Vanha vesipumppu ei pyörähtänyt yhtään sähköön kytkemällä. Silti Webasto ei antanut virheilmoitusta, eikä päätynyt ylikuumentumiseen.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎