memebuy23buy

Xenon valojen onneton valoteho.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jii_Koo
    replied
    Eikös automaattinen korkeudensäätö ja pesurit ole jokatapauksessa ehto xenoneille? :think

    Nuo rinkulathan on mielipidekysymyksiä, mutta mielestäni aika usein näkee jengillä noita ebaystä tilattuja kiinan kirkkaimpia ledejä, jotka näyttää todella tökeröille vanhassa autossa. Parkkivalothan ne tosiaan on, eikä mitkään päiväajovalot.

    Leave a comment:


  • hander
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Talven aikana voisi näpräillä nuo EVOX-R projektorit ja uudet kuoret (tai kiillotus).

    Nuo aneemiset rinkulat voisi samalla päivittää.

    Niin onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja kuin Orion V4 jotka kirkkaudessa pärjäisi drl-valoina? Nuo V4:t on aika tyyriin oloiset ja esim. Aliexpressissä ois samannäköisiä halvalla, mutta liekö sitten millaisia.
    Saisi olla terävä ja kirkas se rinkula, joitain kuvia kattelin led-rinkuloista, niin näyttävät paksuille valot päällä ja näyttää typerälle (johtunee vissiin kun valo leviää sivuille liikaa).
    Älkää pliis tehkö tätä. Joku preLCI e90 tuli vastaan tuollaisilla kötöstyksillä ja hyvin häikäisi. Olis voinu yhtä hyvin olla pitkät päällä.

    Ne rinkulat on aneemiset, koska ne on parkit eivätkä muuksi muutu.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Starck View Post
    Tarkoittaako tämä sitä että 3/98 autosta voisi halutessaan "nakata" pesurit pellolle ja korkeuden säädön voi "kötöstellä" käsikäyttöiseksi ei automaattiversioksi halutessaan. Vai onko näissä vielä joku ehto että jos on uutena ollut niin ei saa poistaa / toimintaa muuttaa? :think
    Jaa-a hyvä kysymys. En yhtään ihmettelisi, jos olisi joku säännös mikä kieltäisi tuon kun tehtaalta ovat lähteneet niiden kanssa. Valojensäädön muuttaminen käsikäyttöiseksi olisi melko työlästä kun mm. valomoduuli on erilainen käsisäädöllä e39:ssä.

    Leave a comment:


  • Starck
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Missä sitä faktaa oli? Jotain linkkiä?

    "2.1 Kaasupurkausvalaisimen vaatimukset

    Valaisimen täytyy olla kokonaisuudessaan hyväksytty siinä käytettävälle polttimolle. Normaaliin halogeenivalonlähteelle tarkoitettuun umpioon ei saa asentaa kaasupurkausvalonlähdettä.

    Pesulaitteet

    Kaasupurkausvalonlähteellä varustettujen lähivalaisimien yhteydessä tulee olla myös E-säännön n:o 45 mukaiset ajovalaisimien puhdistuslaitteet, jos ajoneuvo on käyttöönotettu 1.10.2000 tai sen jälkeen, tai jos kaasupurkausvalaisimet ovat jälkiasenteiset.

    Suuntauksensäätölaite

    • Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu] suuntauksensäätölaite tulee olla 01.01.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetussa autossa, jos auto on 01.01.1994 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia.
    • Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu] suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa (ennen 01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin 01.07.1995 lähtien).
    • Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa.
    Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOT hyväksytyillä ajovaloilla (esim. muuttotavara) ja niiden tilalle vaihdetaan DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta. Myöskään moottoripyörissä ei vaadita suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta."

    Tuollaisen xenon-valoille hyväksytyn umpion tunnistaa siitä, että siinä on lasissa merkittynä kirjan D.

    DC= xenon-valoille hyväksytty lähivaloumpio
    DR= xenon-valoille hyväksytty kaukovaloumpio
    DCR= xenon-valoille hyväksytty lähi- ja kaukovaloumpio
    Tarkoittaako tämä sitä että 3/98 autosta voisi halutessaan "nakata" pesurit pellolle ja korkeuden säädön voi "kötöstellä" käsikäyttöiseksi ei automaattiversioksi halutessaan. Vai onko näissä vielä joku ehto että jos on uutena ollut niin ei saa poistaa / toimintaa muuttaa? :think

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    30.11.2016 ilmestyvässä TM:ssä on testi (mittauksineen?) halogeeneistä ledeiksi (H7&H4).

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by gedu View Post
    Hellalta saa Xenon modulit joissa on tarvittavat hyväksynnät. Niiden asentaminen ja korkeussäädön sovittaminen ohjaamaan niitä -> täysin hyväksytty kombo. Se että korimallia ei ole saanut tehtaalta bi-xenonilla, ei ole este muutokselle, kunhan käytetään hyväksyttyjä osia.

    Hellan xenon modulit ovat siis käytännössä itsessään ajovaloumpiot, ja ajovaloumpioiden kiinnitys koriin ei kuulu hyväksynnän piiriin.

    http://www.myhellalights.com/index.p...bi-led-module/ siitä vaikkapa laillinen LED umpio. Ei kun sovittaa E39 keulalle, automaaginen korkeussäätö ja pesuri pakollinen.

    https://www.amazon.com/HELLA-0108200.../dp/B00IKM82TQ Ei ihan ilmaisesta kamppeesta kyse kylläkään, kyseessä siis kappalehinta.
    Missä sitä faktaa oli? Jotain linkkiä?

    "2.1 Kaasupurkausvalaisimen vaatimukset

    Valaisimen täytyy olla kokonaisuudessaan hyväksytty siinä käytettävälle polttimolle. Normaaliin halogeenivalonlähteelle tarkoitettuun umpioon ei saa asentaa kaasupurkausvalonlähdettä.

    Pesulaitteet

    Kaasupurkausvalonlähteellä varustettujen lähivalaisimien yhteydessä tulee olla myös E-säännön n:o 45 mukaiset ajovalaisimien puhdistuslaitteet, jos ajoneuvo on käyttöönotettu 1.10.2000 tai sen jälkeen, tai jos kaasupurkausvalaisimet ovat jälkiasenteiset.

    Suuntauksensäätölaite

    • Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu] suuntauksensäätölaite tulee olla 01.01.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetussa autossa, jos auto on 01.01.1994 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia.
    • Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu] suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa (ennen 01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin 01.07.1995 lähtien).
    • Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa.
    Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOT hyväksytyillä ajovaloilla (esim. muuttotavara) ja niiden tilalle vaihdetaan DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta. Myöskään moottoripyörissä ei vaadita suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta."

    Tuollaisen xenon-valoille hyväksytyn umpion tunnistaa siitä, että siinä on lasissa merkittynä kirjan D.

    DC= xenon-valoille hyväksytty lähivaloumpio
    DR= xenon-valoille hyväksytty kaukovaloumpio
    DCR= xenon-valoille hyväksytty lähi- ja kaukovaloumpio

    Leave a comment:


  • Bringer00
    replied
    Originally posted by Pakasteherra View Post
    Itselläni on tällä hetkellä facelift-umpiot halogeeneilla. Olen jo pitkään tuskaillut omien lamppujen onnetonta valotehoa, etenkin lähivaloilla. Harkinnassa on ollut näitä kiinalaisia xenon-muunnospaketteja, mutta epäilen valojen korjaantuvan, jos vika onkin lampun heijastinpinnassa.

    Onnistuukohan minun lamppuihin tuo projektorinvaihdos ja päivitys xenoneihin? Ja tietenkin siten, että menisi katsastuksesta läpi ilman kikkailuja ja olisi mahdollisesti laillisetkin.. Olen nyt muutaman diy:n lukenut asiasta, mutta tuo varmistus olisi mukava saada ennenkuin alkaa tilailemaan osia.

    Tarvittava osalista olisi siis:
    • Evox-R projektorit
    • Ballastit ja xenon-lamput. Suosituksia? Olisiko tällainen https://www.theretrofitsource.com/90...oto-elite.html käyttökelpoinen, jolloin mukana tulisi ns.kaikki tarvittava vai onko asiantuntijoilla parempia vaihtoehtoja?
    • Valojen sivuttais- ja korkeussäätötapit
    • Uudet muovipleksit, vanhat huonossa kunnossa. Mistä löytyy xenon- ja EU-hyväksyttyjä?
    • Muuta?


    Ja nämä siis olisi Bi-Xenonit, eli lähi- ja kaukovalot samasta lampusta. Lisäksi auton omat halogeenipitkät olisi kytkettävissä rinnan tuohon xenon-pitkiin?

    Kiitos etukäteen, neuvot ja suositukset olisi todella tarpeen.
    Evox r vaan paikoilleen. Ottaa bixenonin läpän johdon vaan katsastukseen irti ja laittaa h7 halogeenin katsastukseen. Menee kun hiasee vähän kannan reunoja.
    Jos taas löytyy automaattinen korkeussäätö niin tuo läpän johto vaan pois.

    Mielestäni parhaat xenon polttimot 35w ballasteille on philips d2s extreme vision, todella kirkkaat ja hyvän väriset. On tullut kokeiltua monenlaisia. Jos taas laittaa 55w ballastin niin silloin suosittelen esim. Katuauto.fi ihan perus d2s polttimoita. Alkaa nuo philipsit meneen kellertäväksi isoilla tehoilla.mutta ei nuo evox projektorit kyllä tarvi kuin 35w, näkee silläkin jo todella hyvin.
    Last edited by Bringer00; 15-11-2016, 20:53.

    Leave a comment:


  • gedu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Sulla varmaan tarjota jotain faktaa tästä? E39:ä ei ole koskaan saanut bi-xenoneilla, niin epäilen, että sellaiset voisi retrofitata laillisesti. Laillisessa umpiossa pitää olla DCR merkintä bi-xenonille. Mitkään omat modit valoissa ei ole lailliset. Mikäli ajovalojen plekseistä hioo ne nykyiset hyväksynnät pois, niin eihän niihin enää saa sitten laittaa edes halogeenia, jos oikein tarkkaan aletaan pykäliä lukemaan. :think
    Hellalta saa Xenon modulit joissa on tarvittavat hyväksynnät. Niiden asentaminen ja korkeussäädön sovittaminen ohjaamaan niitä -> täysin hyväksytty kombo. Se että korimallia ei ole saanut tehtaalta bi-xenonilla, ei ole este muutokselle, kunhan käytetään hyväksyttyjä osia.

    Hellan xenon modulit ovat siis käytännössä itsessään ajovaloumpiot, ja ajovaloumpioiden kiinnitys koriin ei kuulu hyväksynnän piiriin.

    http://www.myhellalights.com/index.p...bi-led-module/ siitä vaikkapa laillinen LED umpio. Ei kun sovittaa E39 keulalle, automaaginen korkeussäätö ja pesuri pakollinen.

    https://www.amazon.com/HELLA-0108200.../dp/B00IKM82TQ Ei ihan ilmaisesta kamppeesta kyse kylläkään, kyseessä siis kappalehinta.

    Leave a comment:


  • Bringer00
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Tämä kiinnostaa minuakin. Uudet linssit on matkalla, mutta tässä kun ei ole kiire niin miksi ei tekisi muutakin samalla avauksella.

    Miten nuo alkuperäiset rinkulat muuten irrotetaan? Onko ne juotettu kiinni?
    Protron x7 led rinkulat on hyvät. Hyvän väriset ja valo ei heijastu niin paljon sivuille. Näyttää ohuemmalta. Guuglesta löytyy paljon kuvia.
    Itselle tulossa tuommoiset omiin valoihin kiinan ledien tilalle.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by gedu View Post
    Voi laittaa, mutta käy kalliiksi. Hellan Bixenon projektorimodulit (tai itseasiassa ihan kokonaiset ajovalot) kun modaa paikoilleen ilman nykyistä pleksiä, niin saa laillisen. Hinta vaan on järkyttävä ja onhan se kivaa raiskata keula helkkarin rumaksi

    Jotkut katsurit ovat hyväksyneet "suojan" modulin eteen, mutta silloin pitää olla alkuperäiset hyväksynnät hiottu pois.
    Sulla varmaan tarjota jotain faktaa tästä? E39:ä ei ole koskaan saanut bi-xenoneilla, niin epäilen, että sellaiset voisi retrofitata laillisesti. Laillisessa umpiossa pitää olla DCR merkintä bi-xenonille. Mitkään omat modit valoissa ei ole lailliset. Mikäli ajovalojen plekseistä hioo ne nykyiset hyväksynnät pois, niin eihän niihin enää saa sitten laittaa edes halogeenia, jos oikein tarkkaan aletaan pykäliä lukemaan. :think

    Leave a comment:


  • gedu
    replied
    Voi laittaa, mutta käy kalliiksi. Hellan Bixenon projektorimodulit (tai itseasiassa ihan kokonaiset ajovalot) kun modaa paikoilleen ilman nykyistä pleksiä, niin saa laillisen. Hinta vaan on järkyttävä ja onhan se kivaa raiskata keula helkkarin rumaksi

    Jotkut katsurit ovat hyväksyneet "suojan" modulin eteen, mutta silloin pitää olla alkuperäiset hyväksynnät hiottu pois.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Pakasteherra View Post
    Itselläni on tällä hetkellä facelift-umpiot halogeeneilla. Olen jo pitkään tuskaillut omien lamppujen onnetonta valotehoa, etenkin lähivaloilla. Harkinnassa on ollut näitä kiinalaisia xenon-muunnospaketteja, mutta epäilen valojen korjaantuvan, jos vika onkin lampun heijastinpinnassa.

    Onnistuukohan minun lamppuihin tuo projektorinvaihdos ja päivitys xenoneihin? Ja tietenkin siten, että menisi katsastuksesta läpi ilman kikkailuja ja olisi mahdollisesti laillisetkin.. Olen nyt muutaman diy:n lukenut asiasta, mutta tuo varmistus olisi mukava saada ennenkuin alkaa tilailemaan osia.

    Tarvittava osalista olisi siis:
    • Evox-R projektorit
    • Ballastit ja xenon-lamput. Suosituksia? Olisiko tällainen https://www.theretrofitsource.com/90...oto-elite.html käyttökelpoinen, jolloin mukana tulisi ns.kaikki tarvittava vai onko asiantuntijoilla parempia vaihtoehtoja?
    • Valojen sivuttais- ja korkeussäätötapit
    • Uudet muovipleksit, vanhat huonossa kunnossa. Mistä löytyy xenon- ja EU-hyväksyttyjä?
    • Muuta?


    Ja nämä siis olisi Bi-Xenonit, eli lähi- ja kaukovalot samasta lampusta. Lisäksi auton omat halogeenipitkät olisi kytkettävissä rinnan tuohon xenon-pitkiin?

    Kiitos etukäteen, neuvot ja suositukset olisi todella tarpeen.
    E39:iin et Bi-xenoneita voi laittaa laillisesti Suomessa.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post

    Niin onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja kuin Orion V4 jotka kirkkaudessa pärjäisi drl-valoina? Nuo V4:t on aika tyyriin oloiset ja esim. Aliexpressissä ois samannäköisiä halvalla, mutta liekö sitten millaisia.
    Saisi olla terävä ja kirkas se rinkula, joitain kuvia kattelin led-rinkuloista, niin näyttävät paksuille valot päällä ja näyttää typerälle (johtunee vissiin kun valo leviää sivuille liikaa).
    Tämä kiinnostaa minuakin. Uudet linssit on matkalla, mutta tässä kun ei ole kiire niin miksi ei tekisi muutakin samalla avauksella.

    Miten nuo alkuperäiset rinkulat muuten irrotetaan? Onko ne juotettu kiinni?

    Leave a comment:


  • Pakasteherra
    replied
    Projektorin vaihdos halogeeneihin

    Itselläni on tällä hetkellä facelift-umpiot halogeeneilla. Olen jo pitkään tuskaillut omien lamppujen onnetonta valotehoa, etenkin lähivaloilla. Harkinnassa on ollut näitä kiinalaisia xenon-muunnospaketteja, mutta epäilen valojen korjaantuvan, jos vika onkin lampun heijastinpinnassa.

    Onnistuukohan minun lamppuihin tuo projektorinvaihdos ja päivitys xenoneihin? Ja tietenkin siten, että menisi katsastuksesta läpi ilman kikkailuja ja olisi mahdollisesti laillisetkin.. Olen nyt muutaman diy:n lukenut asiasta, mutta tuo varmistus olisi mukava saada ennenkuin alkaa tilailemaan osia.

    Tarvittava osalista olisi siis:
    • Evox-R projektorit
    • Ballastit ja xenon-lamput. Suosituksia? Olisiko tällainen https://www.theretrofitsource.com/90...oto-elite.html käyttökelpoinen, jolloin mukana tulisi ns.kaikki tarvittava vai onko asiantuntijoilla parempia vaihtoehtoja?
    • Valojen sivuttais- ja korkeussäätötapit
    • Uudet muovipleksit, vanhat huonossa kunnossa. Mistä löytyy xenon- ja EU-hyväksyttyjä?
    • Muuta?


    Ja nämä siis olisi Bi-Xenonit, eli lähi- ja kaukovalot samasta lampusta. Lisäksi auton omat halogeenipitkät olisi kytkettävissä rinnan tuohon xenon-pitkiin?

    Kiitos etukäteen, neuvot ja suositukset olisi todella tarpeen.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Talven aikana voisi näpräillä nuo EVOX-R projektorit ja uudet kuoret (tai kiillotus).

    Nuo aneemiset rinkulat voisi samalla päivittää.

    Niin onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja kuin Orion V4 jotka kirkkaudessa pärjäisi drl-valoina? Nuo V4:t on aika tyyriin oloiset ja esim. Aliexpressissä ois samannäköisiä halvalla, mutta liekö sitten millaisia.
    Saisi olla terävä ja kirkas se rinkula, joitain kuvia kattelin led-rinkuloista, niin näyttävät paksuille valot päällä ja näyttää typerälle (johtunee vissiin kun valo leviää sivuille liikaa).

    Leave a comment:

Working...
X