memebuy23buy

Xenon valojen onneton valoteho.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemmeri
    replied
    Noissa kiinan "Evox-r"ssä on suhteellisen voimakas sininen reunus cutoffin yläreunassa. Tuleeko se linssistä vai mistä?

    Edit, esimerkkinä joku random kuva mikä löyty.
    Last edited by bemmeri; 10-02-2017, 19:28.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by Alfonzo View Post
    Minkä merkkinen setti kyseessä? Itseä kiinnostaisi laittaa omaan kulkineeseen pitkiin Xenonit, mutta monilla ollut ongelmia jälkiasenteisissa Xenoneissa kun sekoittaa ECUn toiminnan
    Merkkiä en kyllä muista mutta EPDtuningilta kauansitten ne ostin... http://www.epdtuning.com/canbus-vayl...rja-p-788.html tuon linkin alta. En sitten tiedä saako samoja enää ja tosiaan 4300k ne oli eikä 4600k

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by BenDilde View Post
    Eikö kukaan siis ole vielä kokeillut näitä uusia, tehokkaita led sarjoja? Lähinnä kiinnostaa että miten polttimon saa umpioon kiinni että se kumitiiviste vielä menee paikalleen? Joissain malleissahan sen jäähdytin murikan saa ruuvattua irti asennusvaiheessa.
    Ebayssa surffailin ja eteen osui H7 kannalla olevia led polttimoita. Joskus vuosia sitten tullut vanhempaan autoon sumareihin laitettua, mutta nyt eteen osui itselle "uudenmallisia" polttimoita. Eli H7 kannalla olevia led polttimoita jotka ovat valoteholtaan parempia kuin H7 halogeeni. Oma auto siis e60 530d H7/H7


    Tuolla on. Itellä samanlaiset Mk7 fiestassa.
    Ei vielä pärjää xenonille valotehossa. Halogeeniä paremmat Fiestassa ja v50 volvossa (omasta mielestä).

    Leave a comment:


  • BenDilde
    replied
    Eikö kukaan siis ole vielä kokeillut näitä uusia, tehokkaita led sarjoja? Lähinnä kiinnostaa että miten polttimon saa umpioon kiinni että se kumitiiviste vielä menee paikalleen? Joissain malleissahan sen jäähdytin murikan saa ruuvattua irti asennusvaiheessa.

    Leave a comment:


  • Alfonzo
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    Kokemusta pre että faceliftistä, ja parani huomattavasti 55w 4600k xenon setillä. Itsellä canbus väyläset sytyttimet ja hienosti pelannut kummassakin autossa. Nyt faceliftissä paikallaan samat sytyttimet kun oli jo aikanaan prefacessa, eikä kummassakaan mitään ongelmia ole koskaan ollut.
    Minkä merkkinen setti kyseessä? Itseä kiinnostaisi laittaa omaan kulkineeseen pitkiin Xenonit, mutta monilla ollut ongelmia jälkiasenteisissa Xenoneissa kun sekoittaa ECUn toiminnan

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Sellaista olin miettinytkin, että saisko ne jotenkin vaikka merkattua. Että tietää mihin tiukkuuteen tulee uusi kiinni. Mutta hyvä tietää jos menee noinkin. Mutta ajellaan nyt noilla valtioilla vielä kun vain kesäkäytössä on.

    Ja vielä yksi amatöörikysymys. Jos tuota säätöä tekisi juuri noin kuin kirjoitit niin saako noihin suoraan vaan akusta laitettua virran piuhoilla?
    Mauserilla mittaaminen on parempi keino kuin tuo tiukkuuden mukaan kiriminen.

    Leave a comment:


  • Wildchild
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Sellaista olin miettinytkin, että saisko ne jotenkin vaikka merkattua. Että tietää mihin tiukkuuteen tulee uusi kiinni. Mutta hyvä tietää jos menee noinkin. Mutta ajellaan nyt noilla valtioilla vielä kun vain kesäkäytössä on.

    Ja vielä yksi amatöörikysymys. Jos tuota säätöä tekisi juuri noin kuin kirjoitit niin saako noihin suoraan vaan akusta laitettua virran piuhoilla?
    Saa ne merkattua periaatteessa vaikka pahvisapluunaan. Ite laitoin seinälle pahvit ja merkkasin missä kohin valon keskikohta on.
    Mitä testaukseen tulee, ite käytin valoja autossa kiinni ennenkuin laitoin umpion nippuun saakka. Sattu kaikki menemään kerralla kohdalleen ja valojen suuntauksessa ei nyt mitää hämärää ollu. Käytän vielä kyllä amattimiehen näytillä noi valot ettei tarvi kiusata vastaantulijoita vituiks säädetyillä valoilla.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Sellaista olin miettinytkin, että saisko ne jotenkin vaikka merkattua. Että tietää mihin tiukkuuteen tulee uusi kiinni. Mutta hyvä tietää jos menee noinkin. Mutta ajellaan nyt noilla valtioilla vielä kun vain kesäkäytössä on.

    Ja vielä yksi amatöörikysymys. Jos tuota säätöä tekisi juuri noin kuin kirjoitit niin saako noihin suoraan vaan akusta laitettua virran piuhoilla?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Kyllä suuntausruuveissa riittää vara, ei niitä niin vituilleen saa laitettua.
    Oikeestaan itse vaan laitoin mutterit samaan tiukkuuteen ja välissä oleva siliconirikka jäi sopivasti (samalla tavalla hieman lyttyyn kuin oli vanhalla projektorillakin).
    Jos projektori menee vinoon, tms., niin se poikkeaa oem halogeeni-pitkistä ja pitkät näyttää sitten minne sattuu, kun valot suunnattu lyhyiden mukaan. Toki jos jättää oem pitkät pois käytöstä ja käyttää vain Bi-xenonia, niin sitten aivan sama.

    Itse suuntasin uuden projektorin niistä halogeenipitkistä. Eli samaan aikaan palamaan h7 pitkä ja Evox-r "pitkänä". Sitten kattelin seinää vasten että hotpointit on oikeissa kohdissa (kattelin useammalta etäisyydeltä seinää vasten että säilyy balanssissa keskenään).

    Ajossa/autossa en ole vielä päässyt testaamaan.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Millainen homma tuo projektorin vaihto on. Kahdet umpiot olen purkanut ja koonnut, joten se on helppo homma.

    Mutta miten noissa pitäisi tehdä suuntaus projektorin vaihdon jälkeen, ennen kuin laittaa takaisin nippuun. Kun nehän ovat niillä muttereilla kiinni niissä kierretangoissa, niin eikö ne mene helposti miten sattuu jos ei jotain suuntausta tee?

    Kun niissä umpion ulkopuolella olevissa säätöruuveissa on kuitenkin rajallinen säätövara. Ei kai niiden varaan voi kaikkea laskea?

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by BenDilde View Post
    Onko kukaan laittanu pitkiin xenoneja? Pimeällä ei ole koskaan liikaa valoa, mutta ei huvittaisi mitään ämpärejä keulalle asentaa Eli onko se kaukovalon heijastin sellainen että xenoneilla parantuisi huomattavasti?
    Kokemusta pre että faceliftistä, ja parani huomattavasti 55w 4600k xenon setillä. Itsellä canbus väyläset sytyttimet ja hienosti pelannut kummassakin autossa. Nyt faceliftissä paikallaan samat sytyttimet kun oli jo aikanaan prefacessa, eikä kummassakaan mitään ongelmia ole koskaan ollut.

    Jos sullakin facelift valot niin en voi kun suositella nuita evox-r bi xenon projektoreita siihen kaveriksi. Lyhyiden valojen teho moninkertaistu vanhoihin kulahtaneisiin projektoreihin nähden ja pitkien yhteis teho todella hyvä ja kantama erinomaisen pitkä ns vakiovaloiksi

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by BenDilde View Post
    Onks sulla mitään häiriönpoistaja/relesarjaa siinä välissä vai ottaako toi jo sen verran virtaa että ei tietokoneella herjaile mitään?
    Relesarja ja pitkien vikailmoitukset koodattu pois käytöstä.

    Leave a comment:


  • BenDilde
    replied
    Onkos muuten kenelläkään vielä kokemusta mistään oikeista LED-muutossarjoista e39:ssä? Katselin että esim tässä https://www.erikoistekniikka.fi/ajon...3/11010014100/ ainakin tuo polttimo pitäis mennä paikalleen adapterilla ihan samalla tavalla kuin esim jälkiasennus xenon? Jos tuossa ledin muuntajassa on liitin suoraan H7:lle, niin saakohan sen menemään suoraan bemarin liittimeen?

    Leave a comment:


  • BenDilde
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Ainakin prefaceliftin pitkissä toimii 100W setti hienosti.
    Onks sulla mitään häiriönpoistaja/relesarjaa siinä välissä vai ottaako toi jo sen verran virtaa että ei tietokoneella herjaile mitään?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Ainakin prefaceliftin pitkissä toimii 100W setti hienosti.

    Leave a comment:

Working...
X