memebuy23buy

Xenon valojen onneton valoteho.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • khor
    replied
    Originally posted by lepis View Post
    Moro,

    Yllä olevaan viitaten, voiko facelift xenonumpioon päivittää jotenkin tuon pelkän lähivalon "umpion/projektorin"? Syynä onneton valoteho lyhyissä, pitkissä hyvä valoteho! Uudehkot Philipsin xenonit löytyy nokalta (ostettu Fixus-liikkeestä, pitäs olla kunnolliset) ja umpion lasi näyttäis olevan ihan hyvässä kunnossa.

    -Kiitos!
    Jos vähäkään pysyy työkalut käsissä niin suosittelen vaihtamaan vakioprojektorin tilalle esimerkiksi FX-R bixenon -projektorit. Laadukas ja valokuvio todella hyvä. Oman E36:n valot on 50W xenonien kera noilla projektoreilla paremmat kuin F30 tehtaan xenonit. Samalla saa xenon pitkät ja tietenkin voi säilyttää vielä orkkis halogeenipitkät kaverina.

    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
    Last edited by khor; 10-08-2016, 10:31.

    Leave a comment:


  • lepis
    replied
    Originally posted by Hezman View Post
    Huono valoteho johtuu umpion palaneesta heijastuspinnasta. Väri virheet valokiilassa kertoo myös samaa.

    Ainut hyvä vaihtoehto on ettiä uusi umpio. Riittää kun vaihtaa lähivalon umpion, pitkänvalon heijastuspinta on todennäköisesti virheetön.
    Moro,

    Yllä olevaan viitaten, voiko facelift xenonumpioon päivittää jotenkin tuon pelkän lähivalon "umpion/projektorin"? Syynä onneton valoteho lyhyissä, pitkissä hyvä valoteho! Uudehkot Philipsin xenonit löytyy nokalta (ostettu Fixus-liikkeestä, pitäs olla kunnolliset) ja umpion lasi näyttäis olevan ihan hyvässä kunnossa.

    -Kiitos!

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Tomppa1988 View Post
    Nyt kun on näistä xenoneista juteltu niin, mitä kaikkea tarvii, jotta saa vakio halogeenin tilalle xenonit?
    Omassa joltain threadilta lukiessani huomasin, että apparin umpio on ihan paskana, valot ja heijastin levy heiluu ihan tolkuttomasti, säätö ruuvia ku kääntelee niin kuulee kuinka muovi osat tippuu johonki moottorin syövereihin. Kuskin puolen toimii täysin, tosin vain käsisäätö, kuuskolo on koluttu jo pyöreeksi.
    Tarvitsen siis uudet Xenon hyväksytyt umpiot, xenon asennussarjan, polttimot, autossa vakiona etuvalojen pesurit, en tiedä toimiiko ku auto vasta ollut 2 viikkoa ja koe ajo päivänvalossa. mitäs muuta, eikö asennussarja sisällä ballastit yms.. Ainakin kun hyvinkäällä olevasta liikkeestä kyselin, niin summaksi tulisi 400-600 euroa. Onko siinä nyt kaikki kun joku vastasi sieltä todella lyhyesti rahaa anovasti ja jäi monen moisia kysymyksiä. entäs katsastus?
    Jos on xenon hyväksytty umpio niin jopa kranttukin katsastaja pitää hyväksyttää ne. Autossasi on todennäköisesti jo automaattikorkeudensäätö ja pesureita.
    En ole pitkään aikaan enään saannut palautetta että joku olisi hylännyt xenon sarja vaikkei olisikaan kaikki ns laillinen. Pää asia on että valot ovat suunattuu oikein.
    Kuten mailissani voisi myös harkita led ajovalot pitkille, syttyy nopeammin ja ovat ja yhtäkirkkaita, jopa kirkkaampi kun xenonit..

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Tomppa1988 View Post
    Nyt kun on näistä xenoneista juteltu niin, mitä kaikkea tarvii, jotta saa vakio halogeenin tilalle xenonit?
    Omassa joltain threadilta lukiessani huomasin, että apparin umpio on ihan paskana, valot ja heijastin levy heiluu ihan tolkuttomasti, säätö ruuvia ku kääntelee niin kuulee kuinka muovi osat tippuu johonki moottorin syövereihin. Kuskin puolen toimii täysin, tosin vain käsisäätö, kuuskolo on koluttu jo pyöreeksi.
    Tarvitsen siis uudet Xenon hyväksytyt umpiot, xenon asennussarjan, polttimot, autossa vakiona etuvalojen pesurit, en tiedä toimiiko ku auto vasta ollut 2 viikkoa ja koe ajo päivänvalossa. mitäs muuta, eikö asennussarja sisällä ballastit yms.. Ainakin kun hyvinkäällä olevasta liikkeestä kyselin, niin summaksi tulisi 400-600 euroa. Onko siinä nyt kaikki kun joku vastasi sieltä todella lyhyesti rahaa anovasti ja jäi monen moisia kysymyksiä. entäs katsastus?
    Alota vaikka siitä että kerro mikä auto ja minkä ikäinen... :think

    Leave a comment:


  • Tomppa1988
    replied
    Xenoneista

    Nyt kun on näistä xenoneista juteltu niin, mitä kaikkea tarvii, jotta saa vakio halogeenin tilalle xenonit?
    Omassa joltain threadilta lukiessani huomasin, että apparin umpio on ihan paskana, valot ja heijastin levy heiluu ihan tolkuttomasti, säätö ruuvia ku kääntelee niin kuulee kuinka muovi osat tippuu johonki moottorin syövereihin. Kuskin puolen toimii täysin, tosin vain käsisäätö, kuuskolo on koluttu jo pyöreeksi.
    Tarvitsen siis uudet Xenon hyväksytyt umpiot, xenon asennussarjan, polttimot, autossa vakiona etuvalojen pesurit, en tiedä toimiiko ku auto vasta ollut 2 viikkoa ja koe ajo päivänvalossa. mitäs muuta, eikö asennussarja sisällä ballastit yms.. Ainakin kun hyvinkäällä olevasta liikkeestä kyselin, niin summaksi tulisi 400-600 euroa. Onko siinä nyt kaikki kun joku vastasi sieltä todella lyhyesti rahaa anovasti ja jäi monen moisia kysymyksiä. entäs katsastus?

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Ei ole merkitys. Hyvä laatuisi 35w xenon polttimoitta kestää 45-55w hyvin, en siis tarkoita yleisin TC ( Tai chang ) supervision näillä. Toki et välttämättä kaikki valoteho niistä irti saa...

    Leave a comment:


  • Ivl
    replied
    Onko 35w ja 55w settien xenonpolttimoissa eroa, mulla ylimääräisenä yhdet parit 35w setin polttimoita. Voiko noita käyttää 55w ballastien kanssa.

    Autossa orggis xenonvalot ja alkuperäiset ballistit korvattu Luminalight:sin ballasteilla ja nyt tuntuu ettei valot ole yhtä hyvät kuin alkuperäisillä ballasteilla, onko noissa eroa, vai onko orggisballastit 55w?


    T Jukka

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Onko merkitystä jos laittaa uudenman mallisen ballastimen toiselle puolelle?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post




    Jos d2s polttimot, niin koitapa kiriä tuota polttimoon tulevan liittimen keskikontaktia. Onnistuu pienellä meisselillä. Jos ennemmin näyttää tuolta oikealta, niin ei tuo kontakti pyhällä hengellä pysy jos nuo kiinnikkeetkin rikki...
    Koitin kiristellä tuon lampun liittimen kosketuspinnat, mutta ei auttanu asiaa? Minullahan on vielä noi mooseksenaikaiset ballastit..Tosiaankin monttuun ajo sammuttaa tuon valon ja usein muutaman kilometrin ajo sammuttaa myös? Ehkä tärinä kuiteskin syy tuohon sammumiseen:think Kun, paikallaan saa valoja pitää vaikka maailman tappiin että sammuu. Ottaisko riskin ja uusiis polttimott?

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Originally posted by alumiini View Post
    E39 Facelift.
    Onneton valoteho. Varsinkin kuskin puolella violetti valo.

    Vaihdettu uudet polttimot(8000K).... ei vaikutusta.
    joo lumenit pieneni.
    Muutos.
    Kuskin puoli ei syttynyt aina ja myöhemmin ei ollenkaan.
    Ballasti nippareilla kasattu edellisen omistajan toimesta.

    Valot kiillotettu Turtlen setillä.
    Ei juurikaan vaikutusta.

    Tilattu Xenonkaupasta FinnXenon Xenon-Muutossarja D2S (linssiumpio) 55W 12-24V.
    Tarkoituksena vaihtaa rikkoutuneen liittimen tilalle molemmin puolin uudet.
    (sama hinta kuin pelkkä uus ballast)

    Katsotaan onko vaikutusta?
    Jos edelleen valoteho hukassa, niin mistä etsitään lisää vikaa?

    T: Alu
    Huono valoteho johtuu umpion palaneesta heijastuspinnasta. Väri virheet valokiilassa kertoo myös samaa.

    Ainut hyvä vaihtoehto on ettiä uusi umpio. Riittää kun vaihtaa lähivalon umpion, pitkänvalon heijastuspinta on todennäköisesti virheetön.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Laita oikeat polttimot sinne eikä mitään kiina pilipalia.

    Leave a comment:


  • alumiini
    replied
    Valotehojen metsästys

    E39 Facelift.
    Onneton valoteho. Varsinkin kuskin puolella violetti valo.

    Vaihdettu uudet polttimot(8000K).... ei vaikutusta.
    joo lumenit pieneni.
    Muutos.
    Kuskin puoli ei syttynyt aina ja myöhemmin ei ollenkaan.
    Ballasti nippareilla kasattu edellisen omistajan toimesta.

    Valot kiillotettu Turtlen setillä.
    Ei juurikaan vaikutusta.

    Tilattu Xenonkaupasta FinnXenon Xenon-Muutossarja D2S (linssiumpio) 55W 12-24V.
    Tarkoituksena vaihtaa rikkoutuneen liittimen tilalle molemmin puolin uudet.
    (sama hinta kuin pelkkä uus ballast)

    Katsotaan onko vaikutusta?
    Jos edelleen valoteho hukassa, niin mistä etsitään lisää vikaa?

    T: Alu

    Leave a comment:


  • Purni
    replied
    Aika varmasti basllasti vetelee viimeisiä.

    Originally posted by janke View Post
    Mikähän kun minullakin aina välillä sammuu kuskinpuolen xenoni? Joskus ajaa töyssyyn, niin pimahtaa ja joskus ei.:think Auton kun sammuttaa ja käynnistää hetkenpäästä niin taas pelaa? Onko jollain ollut samanlaista onkelmaa?
    Tosiaankin tehnyt tuota jo yli vuoden?

    Leave a comment:


  • Toni 325i
    replied
    Originally posted by Jani_88 View Post
    Onko nuo d2s polsat facelift e39:ssä?
    Lähivaloista löytyy D2S.

    Leave a comment:


  • Jani_88
    replied
    Onko nuo d2s polsat facelift e39:ssä?

    Leave a comment:

Working...
X