Kumma homma, kun vihdoin sain aikaiseksi hankkia uuden akun, niin xenonitkin alkoi killittämään niin kun uudet ja tuntui, että tehojakin tuli autoon 10hp.:think
Kummallinen auto!!!!!!:think
Onko nuo bi projektorit sitten lailliset suomenmaassa?
Meneekö ne heittämällä paikalleen vai vaatiiko paketin kuumaliimaa kaveriksi...?
Itse olen noista lakijutuista aivan pihalla, mutta en kumminkaan viitsisi ruuvata mitään laittomuuksiakaan kiinni... Omassa faceliftissä on heijastinpinnat todella surkeat ja jotakin pitäisi tehdä jos niistä hyvät haluaa....
Olen purkanut molemmat umpiot, putsannut pinnat ja hionut/kiillottanut pleksit+ uudet polttimot(merkki sellaiset). Siltikään ei mielestäni valot ole hyvät.
No eihän tuossa mitään häpeämistä ole. Tullut itsekin noiden halpispolttimoiden kanssa puljattua mutta esim. Meronetistä saa Philipsiä sen verran sopuhintaan ettei enää viitsi.
Multa palo pari vuotta sitten kuskinpuolen xenon, ja ajattelin kun ostin vaan sen puolen uuden, että näinköhän on härski ero, mutta ei oo, ja ei mitään hajua kuinka taivaan vanha toi repsikanpuoleinen on...
Nyt työnnetty joku 60-70tkm vaihdosta, eikä ole eroja polttimoiden kesken. (Tosin miksi olis sinänsä)
Valoa tulee kyllä itse umpiosta pirusti, mutta ei se nyt kyllä tiehen tule, vaan katoaa johonkin. Heijastimet on uudenveroiset... Kait se sitte on muovi niin suttunen/oikeasti vaan huonot noi valot. Verrattuna ainakin uusiin Volvoihin/Mersuihin, joiden kanssa näkee vissii lyhkäsillä saman, mitä tuolla tuplaxenoneilla.
Kyllä niillä sen ajaa jos ei älyttömiä kilometrejä, mulla ollut Philipsin D2S:t nyt pari vuotta / 40 000 km eikä valoteho silmämääräisesti hiipunut yhtään.
Xenon polttimoiden valoteho uutena on paljon kiini miten paljon valmistaja on raaskinut käytää polttimoiden kallein komponenti, eli se xenon kaasua itse siinä pienessä "pillerissä". Jotkut valmistajat säästää siinä ja lisää ilmapainetta että pääsee halvemmalla. Ongelma on että se paine ( jopa 6-7 baria) vähenee pikkuhiljaa. Sen seurauksena syttyminen alkaa olla vaikeammin ja valo alkaa väreillemään. Sen näkee hyvin esim video kameralla.
Sen siaan paremassa polttimoissa on enemmän xenon kaasua joten ilmapaine ei tarvitse nostaa niin korkeaksi (3 bar riittää). Polttimo tarvisteee vähemmän "käynistys" virtaa syttyäkseen ja "palaa" puhtaammin sekä kestää pidempää eikä väreilee niin paljon.
Mutta niissä ei kyllä uutenakaan ole valoteho lähimain mitä oikeissa polttimoissa. On testattu.
Ja eihän siinä mitään säästöä tule kun joutuu vaihtamaan noin usein uudet
Meinaatko että jos mä ajan n. 3 vuotta kolmella parilla niin että sä ajat 3 vuotta yksillä phillipseillä/osrameilla?
Niin no kun ei ole laatu polttimot, kiinasta tilaan 28€ kotiin tuotuna, saa 3 paria phillipsien hinnalla..
Mutta niissä ei kyllä uutenakaan ole valoteho lähimain mitä oikeissa polttimoissa. On testattu.
Ja eihän siinä mitään säästöä tule kun joutuu vaihtamaan noin usein uudet
Leave a comment: