memebuy23buy

Xenon valojen onneton valoteho.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• janke
    replied
    Kumma homma, kun vihdoin sain aikaiseksi hankkia uuden akun, niin xenonitkin alkoi killittämään niin kun uudet ja tuntui, että tehojakin tuli autoon 10hp.:think
    Kummallinen auto!!!!!!:think

Leave a comment:

• hallu
    replied
    Onko nuo bi projektorit sitten lailliset suomenmaassa?
    Meneekö ne heittämällä paikalleen vai vaatiiko paketin kuumaliimaa kaveriksi...?

Itse olen noista lakijutuista aivan pihalla, mutta en kumminkaan viitsisi ruuvata mitään laittomuuksiakaan kiinni... Omassa faceliftissä on heijastinpinnat todella surkeat ja jotakin pitäisi tehdä jos niistä hyvät haluaa....

Olen purkanut molemmat umpiot, putsannut pinnat ja hionut/kiillottanut pleksit+ uudet polttimot(merkki sellaiset). Siltikään ei mielestäni valot ole hyvät.

Leave a comment:

• Surina
    replied
    Originally posted by Krister View Post
    Paljonkos uudet heijastinpinnat maksaa facelift umpioihin ja mistä kannattaa ostaa? Menisi samalla kun vaihtaa uudet umpioiden pleksit.
    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...3&postcount=17

Leave a comment:

• sonikk
    replied
    Ebayssahan noita on pilvin pimein, samalla vaivalla päivittää bi-xenonit sinne. Hella "E55" ja EvoX-R sopii ainakin.

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Virallisesti niitä ei kai saa erikseen. Itse olen tilaillut ympäri maailmaa ehjiä purkuheijastimia, välillä löytyy toki uusiakin.

Leave a comment:

• Krister
    replied
    Paljonkos uudet heijastinpinnat maksaa facelift umpioihin ja mistä kannattaa ostaa? Menisi samalla kun vaihtaa uudet umpioiden pleksit.

Leave a comment:

• sonikk
    replied
    No eihän tuossa mitään häpeämistä ole. Tullut itsekin noiden halpispolttimoiden kanssa puljattua mutta esim. Meronetistä saa Philipsiä sen verran sopuhintaan ettei enää viitsi.

Leave a comment:

• marcus_108
    replied
    No kyllä nyt hävettää...

Leave a comment:

• Bmw Dreamer
    replied
    Multa palo pari vuotta sitten kuskinpuolen xenon, ja ajattelin kun ostin vaan sen puolen uuden, että näinköhän on härski ero, mutta ei oo, ja ei mitään hajua kuinka taivaan vanha toi repsikanpuoleinen on...

Nyt työnnetty joku 60-70tkm vaihdosta, eikä ole eroja polttimoiden kesken. (Tosin miksi olis sinänsä)

Valoa tulee kyllä itse umpiosta pirusti, mutta ei se nyt kyllä tiehen tule, vaan katoaa johonkin. Heijastimet on uudenveroiset... Kait se sitte on muovi niin suttunen/oikeasti vaan huonot noi valot. Verrattuna ainakin uusiin Volvoihin/Mersuihin, joiden kanssa näkee vissii lyhkäsillä saman, mitä tuolla tuplaxenoneilla.

Leave a comment:

• marcus_108
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Juu kyllä, ainoana erona että näen paremmin.
    Mutta se on ihan oma valinta
    En nyt pysty kokemuksesta sanoa mutta mahtaa olla melkonen ero uusiin kun vaihtaa uudet polttimot 3-4 vuoden välein..:think

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Originally posted by marcus_108 View Post
    Meinaatko että jos mä ajan n. 3 vuotta kolmella parilla niin että sä ajat 3 vuotta yksillä phillipseillä/osrameilla?
    Juu kyllä, ainoana erona että näen paremmin.
    Mutta se on ihan oma valinta

Leave a comment:

• sonikk
    replied
    Kyllä niillä sen ajaa jos ei älyttömiä kilometrejä, mulla ollut Philipsin D2S:t nyt pari vuotta / 40 000 km eikä valoteho silmämääräisesti hiipunut yhtään.

Leave a comment:

• EPDM
    replied
    Xenon polttimoiden valoteho uutena on paljon kiini miten paljon valmistaja on raaskinut käytää polttimoiden kallein komponenti, eli se xenon kaasua itse siinä pienessä "pillerissä". Jotkut valmistajat säästää siinä ja lisää ilmapainetta että pääsee halvemmalla. Ongelma on että se paine ( jopa 6-7 baria) vähenee pikkuhiljaa. Sen seurauksena syttyminen alkaa olla vaikeammin ja valo alkaa väreillemään. Sen näkee hyvin esim video kameralla.

Sen siaan paremassa polttimoissa on enemmän xenon kaasua joten ilmapaine ei tarvitse nostaa niin korkeaksi (3 bar riittää). Polttimo tarvisteee vähemmän "käynistys" virtaa syttyäkseen ja "palaa" puhtaammin sekä kestää pidempää eikä väreilee niin paljon.

Leave a comment:

• marcus_108
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Mutta niissä ei kyllä uutenakaan ole valoteho lähimain mitä oikeissa polttimoissa. On testattu.
    Ja eihän siinä mitään säästöä tule kun joutuu vaihtamaan noin usein uudet
    Meinaatko että jos mä ajan n. 3 vuotta kolmella parilla niin että sä ajat 3 vuotta yksillä phillipseillä/osrameilla?

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Originally posted by marcus_108 View Post
    Niin no kun ei ole laatu polttimot, kiinasta tilaan 28€ kotiin tuotuna, saa 3 paria phillipsien hinnalla..
    Mutta niissä ei kyllä uutenakaan ole valoteho lähimain mitä oikeissa polttimoissa. On testattu.
    Ja eihän siinä mitään säästöä tule kun joutuu vaihtamaan noin usein uudet

Leave a comment:

Working...
X