memebuy23buy

Xenon valojen onneton valoteho.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• marcus_108
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Kerran vuoteen nyt on ihan yliampuvaa jos kyseessä merkkipolttimot. Sensijaan näin vanhoissa autoissa on aika monessa jo itse heijastinpinnat palaneet, varsinkin e46:siin saanut aika moneen uusia. Kannattaa tarkistaa.
    Niin no kun ei ole laatu polttimot, kiinasta tilaan 28€ kotiin tuotuna, saa 3 paria phillipsien hinnalla..

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Kerran vuoteen nyt on ihan yliampuvaa jos kyseessä merkkipolttimot. Sensijaan näin vanhoissa autoissa on aika monessa jo itse heijastinpinnat palaneet, varsinkin e46:siin saanut aika moneen uusia. Kannattaa tarkistaa.

Leave a comment:

• marcus_108
    replied
    Originally posted by Bimist View Post
    Olikos se niin, että kun valoissa alkaa näkyä kaikkia sateenkaaren värejä, niin polttimot alkaa olla vaihtokamaa? Vähän huono itte tämmöstä että, minkälaiset pitäis olla, kun ei oikein oo mitään vertailukohtaa.
    välttämättä xenonien kanssa sitä että kuinka huonot valot on, ei huomaa ennenkun vaihtaa uudet polttimot, yleensä niiden valoteho hiipuu aikaa myöden.. ite oon vaihtanu kerran vuodessa.

Leave a comment:

• Bimist
    replied
    Omasta 525i -02 xenonillisestä pirssistä hioin umpioiden pinnat Mequiarssin hiontasetillä, kun näyttivät siltä, että on kerran jos toisenkin ed. omistaja(t) ajellu sorarekan perässä pikkasen liian lähellä. (Myös konepelti saanu samaa käsittelyä.. sitä on myös tullut paikailtua.) Ehkä pikkasen parani näkyvyys, mutta ei ne nyt mitkään hirmuhyvät vieläkään oo. Välttävät. Ulkonäön muutos oli huomattava. Tuli hyvännäköset. Itte homma oli niin helppo ja nopee, että vaikka sitte pehmenis pinta, niinkuin jotkut sanoo, niin kyllähän tuon joskus uudestaankin tekee.

Olikos se niin, että kun valoissa alkaa näkyä kaikkia sateenkaaren värejä, niin polttimot alkaa olla vaihtokamaa? Vähän huono itte tämmöstä että, minkälaiset pitäis olla, kun ei oikein oo mitään vertailukohtaa.

Leave a comment:

• marcus_108
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Kannattaisko nyt kokeilla uusia noi xenon polttimot alku hätään, kun en tiedä kuinka vanhat noi nykyiset on.? Nykyiset on huononmat mielestäni,kun kunnon halogeeni polttimot:think

Ja noilla halvoilla "kiina" polttimoilla ei ilmeisesti tule kun paha mieli, vai onko jollain hyviä kokemuksia?
    Ite oon ainaki ymmärtäny sen niin että kun valoteho omasta mielestä huono niin kattoa miltä se näyttää se polttimon keskellä oleva "helmi" jos se on sellanen tosi harmaa ja saattaa olla jotain vihreitä pilkkujakin niin vaihtoon vaan...
    Kerran vuoteen itse vaihdan polttimot.

Mä oon ainaki käyttäny aina niitä kiinan halppiksia vaan eikä oo koskaan ollu mitään ongelmaa ainut vaan että niissä seteissä se helmi saattaa olla jo valmiiksi edellä mainitun näkönen.. Toki mulla ei ole orkkis xenoneita niin en tiä kuinka käyttäytyy.. Hongkongista (siitä maasta) tilailen aina ebayn kautta 28€ posteineen ja tulee viikossa postilaatikkoon styrox laatikossa...

Leave a comment:

• anteroro
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Ja noilla halvoilla "kiina" polttimoilla ei ilmeisesti tule kun paha mieli, vai onko jollain hyviä kokemuksia?
    parempi valoteho tuli kiinakopio philipseillä entä vanhoilla väriä vaihtaneilla alkuperäisillä. kun pakkasta alkaa olla enemmän kuin -10 niin toinen tahtoo jäädä syttymättä, yleensä syttyy kyllä ku uudelleen yrittää.
    eli suosittelisin kuitenkin niitä alkuperäisiä, on varmasti parempia jo valotehonkin puolesta

Leave a comment:

• janke
    replied
    Kannattaisko nyt kokeilla uusia noi xenon polttimot alku hätään, kun en tiedä kuinka vanhat noi nykyiset on.? Nykyiset on huononmat mielestäni,kun kunnon halogeeni polttimot:think

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by marcus_108 View Post
    4300k pitäisi olla kaikkea muuta kun valkoista valoa, se on kellertävää ja pitäisi vastata kaikista parhaiten luonnon valoa. Mutta 6000k on valkoinen eikä vielä sinerrä.. Omasta mielestäni 6000k käytössä olevana tehokkaampi kun 4300k vaikkakin lumeni määrä onkin 4300k puolella 3100lm vs. 6000k 2900lm

4300k on toki aavistuksen kellertävää, mutta 6000k on kyllä vähintään yhtä paljon siniseen taittava. Jos ihan valkoista haluaa, niin 5000k on hyvä, mutta ei ole hirveesti saatavilla. Mun kokemuksien perusteella taas 6000k polttimoissa on huonompi valoteho kuin 4300k. Testattu samoissa umpioissa molempia.

Jos olet vaihtanut uuden 6000k polttimon vanhan 4300k polttimon tilalle, niin tokihan uusi on tehokkaampi.

Leave a comment:

• Samppae39
    replied
    Originally posted by Raine View Post
    Prefaceliftiin saa vaihdettua ne muovikuoret umpioihin, vaihdoin edelliseen E39 uudet kuoret. Jos en ihan väärin muista niin faceliftiin ei saa vaihdettua pelkkää kuorta eli pitää vaihtaa koko umpio. Tuossahan on sauma päivittää valot faceliftiin.
    Saa vaihettua kuoret kumpaankin.

Leave a comment:

• Raine
    replied
    ...........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 10:30.

Leave a comment:

• Bmw Dreamer
    replied
    saiskohan prefaceen mitenkään naitettua mitään bi-sarjaa, ees jollain patentil... tahtois! Tosin kyl noi etumuovitkin pitäis uusia, samal laittais faceliftin valot.... niihinhän pitäis saada...

Leave a comment:

• Surina
    replied
    Tuli kysästyä kiinanpojilta hintaa,

2 bi-xenon projektoria (165$)

Eli 150 € toimitettuna, tulleineen

AL Bosch D2S HID Xenon E46 Bi-Xenon D2S Projectors,can swap the ZKW-R Clearlens,professional supplied by www.oemxenonshop.com

Leave a comment:

• Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Raine View Post
    Joo ei hirveästi kiinnosta mitä se vastaan tulevan E36:n karjalalippispää ajattelee lisäpitkistä.

Täälä kairassa ei kovin tihiään ole katuvaloja ja paskat valothan tuossa on muutenkin jos ei ite vähän parantele. En ole kyllä mitenkään vakuuttunut edes OEM bi-xenonien tehosta, vaikka porukka niitä kehuukin.
    On mullaki ollu kahtena edellisenä talvena ämpärit vastaavasti nokalla. Nyt ei oo tullu laitettua... Sama mullaki, talvella oma turvallisuus kiinnostaa enempi ku se mitä täällä raati sanoo.

Mut nyt on noilla omien pitkien xenoneillä nähny kivasti. Valojen suuntauksen pientä hienosäätöä harrastellu, vaikuttaa pirusti..

Leave a comment:

• Raine
    replied
    ............
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 10:30.

Leave a comment:

• Bmw Dreamer
    replied
    Rohkeeta, E61 + lisäpitkät.

Mulla kanssa omissa pitkissä EPDM:ltä tilatut 55w xenonit. 6000K lämmöllä, tuntuu niin puhtaan valkoiselle tuo valo, et on just nappi!
    Sitte ku heittää takas lyhkäsille, niin tuntuu ku halogeeneillä ajelis.

Tosin kun tuolla ajelee jonkun halogeeniauton jälkeen, niin tuntuu ihan hyville lyhkäsetkin väriltään.

Leave a comment:

Working...
X