Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523 -96 lämmöt riesana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Puusilmä
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 42

    e39 523 -96 lämmöt riesana

    Onko mahdollista, että pitkänkään ajon jälkeen alavesiletku ei ole lämmin? viime aikoina lämpö ei ole tullut kabiiniin kunnolla. Vaihdoin termarin ja tarkistin vesipumpun, joka tuntuu toimivan ihan ok kun käsissä pyörittelee. Muistaakseni aikaisemmin paisuntasäiliön yläreiästä tuli nestettä koneen käydessä, nyt ei enää tule. Onko niin, että ilma järjestelmässä aiheuttaa kaiken tämän vai onko parempaa selitystä?
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1838
    • Kotona/Poissa

    #2
    Originally posted by Puusilmä View Post
    Onko mahdollista, että pitkänkään ajon jälkeen alavesiletku ei ole lämmin? viime aikoina lämpö ei ole tullut kabiiniin kunnolla. Vaihdoin termarin ja tarkistin vesipumpun, joka tuntuu toimivan ihan ok kun käsissä pyörittelee. Muistaakseni aikaisemmin paisuntasäiliön yläreiästä tuli nestettä koneen käydessä, nyt ei enää tule. Onko niin, että ilma järjestelmässä aiheuttaa kaiken tämän vai onko parempaa selitystä?
    Mistä yläreiästä? Puuttuuko / vuotaako sulle se paisarin viereinen ilmausruuvi? Jos näin, ei ihme ettei nesteet pysy sisällä eikä lämpöä tule kabiiniin. Ei noista koneen käydessä mistään sais nestettä ulos tulla. Varmaan ymmärsin sinun kirjoituksesta jotain väärin...
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #3
      Originally posted by Puusilmä View Post
      Onko mahdollista, että pitkänkään ajon jälkeen alavesiletku ei ole lämmin? viime aikoina lämpö ei ole tullut kabiiniin kunnolla. Vaihdoin termarin ja tarkistin vesipumpun, joka tuntuu toimivan ihan ok kun käsissä pyörittelee. Muistaakseni aikaisemmin paisuntasäiliön yläreiästä tuli nestettä koneen käydessä, nyt ei enää tule. Onko niin, että ilma järjestelmässä aiheuttaa kaiken tämän vai onko parempaa selitystä?
      Ilmasitko kunnolla termarin vaihdon jälkeen?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • ämsport
        Bimmer Rookie
        • Jun 2011
        • 118
        • Pori

        #4
        Originally posted by Puusilmä View Post
        Onko mahdollista, että pitkänkään ajon jälkeen alavesiletku ei ole lämmin? viime aikoina lämpö ei ole tullut kabiiniin kunnolla. Vaihdoin termarin ja tarkistin vesipumpun, joka tuntuu toimivan ihan ok kun käsissä pyörittelee. Muistaakseni aikaisemmin paisuntasäiliön yläreiästä tuli nestettä koneen käydessä, nyt ei enää tule. Onko niin, että ilma järjestelmässä aiheuttaa kaiken tämän vai onko parempaa selitystä?
        Siis tarkoitatko tolla reijällä sitä neliöreikää joka on korkin kierteiden kohdalla paisarin sisäpuolella?Jos,niin sieltä sen kuuluu kusta nestettä aina kun termari on kiinni.

        Comment

        • Puusilmä
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 42

          #5
          Sitä reikää juuri tarkoitin. Ilmeisesti järjestelmässä oli pirusti ilmaa jo ennenkuin vaihdoin termarin. On vaan niin perhanan hankala auto ilmata, pakko kai uskoa että ilmaamalla tulee kuntoon.

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Puusilmä View Post
            Sitä reikää juuri tarkoitin. Ilmeisesti järjestelmässä oli pirusti ilmaa jo ennenkuin vaihdoin termarin. On vaan niin perhanan hankala auto ilmata, pakko kai uskoa että ilmaamalla tulee kuntoon.
            Laita eturenkaiden alle vaikka 10cm paksut puupalikat. Limpparipulloa ja auxwaterpumppia apuna käyttäen ilmaus.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #7
              Originally posted by Puusilmä View Post
              Sitä reikää juuri tarkoitin. Ilmeisesti järjestelmässä oli pirusti ilmaa jo ennenkuin vaihdoin termarin. On vaan niin perhanan hankala auto ilmata, pakko kai uskoa että ilmaamalla tulee kuntoon.
              Löytyykö autostasi kiertovesipumppu? Jos ei, niin limpparipullo ilmausta tosiaanki tiedossa.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1838
                • Kotona/Poissa

                #8
                Originally posted by janke View Post
                Löytyykö autostasi kiertovesipumppu? Jos ei, niin limpparipullo ilmausta tosiaanki tiedossa.
                Sen kiertovesipumpun pitää tietenkin vielä toimia, pelkkä olemassaolo ei riitä. Moni E39 omistaja on ajellut vuosia tietämättä kyseisen värkin toimintakunnosta, tai ylipäätään koko laitteen olemassaolosta.

                Toimiva pumppu värisee kun sitä kädellä kokeilee.
                Last edited by Havis; 04-02-2013, 07:40.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • Puusilmä
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2006
                  • 42

                  #9
                  Kerrotko mistä kohtaa konehuonetta löytyy se kiertovesipumppu? Auto on vm96 523ia.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Puusilmä View Post
                    Kerrotko mistä kohtaa konehuonetta löytyy se kiertovesipumppu? Auto on vm96 523ia.
                    Edestäpäin kun katsot konetilaan, niin oikealla lokasuojassa näkyy kaksi vesiventtiiliä ja niiden alla pitäisi olla pumppu.
                    Onkos autosi tuonti vai suomi?

                    Tuollanen paketti sieltä pitäisi löytyä:
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Tome
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 548
                      • Joensuu

                      #11
                      eikä se alavesiletku (paluuletku) muutenkaan lämpene talvella normiajossa. Nimittäin oisko sen jäähdyttimen tarkoitus nimensä mukaan jäähdyttää nestettä?

                      Comment

                      • Puusilmä
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2006
                        • 42

                        #12
                        Tuontipeli vuodesta -05, muuten olen ollut pirun tyytyväinen autoon mutta nämä ilmaushommat ottaa joskus koville. Kiitos kaikille neuvoista.

                        Comment

                        • -VilleV-
                          Newbiemmer
                          • Sep 2011
                          • 29
                          • Riihimäki

                          #13
                          Nyt pakko kysästä tosta kiertovesipumpusta kun pisti silmään. Eli, joillain ilmeisesti ollu ongelmaa, että auton käydessä ei lämpene jos ko. laite pasana.

                          Itsellä on -96 523i ja tuntus tuo härveli löytyvän. Normaalissa ajossa auto toimii niinkuin pitää, eli kone lämpeää ja ohjaamoon tulee lämmintä. MUTTA kun painan "REST" nappia eli taukolämppärin päälle niin puhallus alkaa vaikkei olisi virtoja. Puhaltaa kuitenkin vain kylmää.

                          Eli, oknko pumppu hajalla vai kuuluuko sen puhaltaa pelkkää kylmää kun painaa sitä "REST"iä? (Näissä vanhoissa kun ei ole edes taakse sitä sini-puna säätöä joten sieltäkään ei tule kuin kylmää.) Niin ja juu, ei ilmota ainakaan vikakoodia.

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by -VilleV- View Post
                            Nyt pakko kysästä tosta kiertovesipumpusta kun pisti silmään. Eli, joillain ilmeisesti ollu ongelmaa, että auton käydessä ei lämpene jos ko. laite pasana.

                            Itsellä on -96 523i ja tuntus tuo härveli löytyvän. Normaalissa ajossa auto toimii niinkuin pitää, eli kone lämpeää ja ohjaamoon tulee lämmintä. MUTTA kun painan "REST" nappia eli taukolämppärin päälle niin puhallus alkaa vaikkei olisi virtoja. Puhaltaa kuitenkin vain kylmää.

                            Eli, oknko pumppu hajalla vai kuuluuko sen puhaltaa pelkkää kylmää kun painaa sitä "REST"iä? (Näissä vanhoissa kun ei ole edes taakse sitä sini-puna säätöä joten sieltäkään ei tule kuin kylmää.) Niin ja juu, ei ilmota ainakaan vikakoodia.
                            Jos autossasi ei ole kiertovesipumppua, niin se REST pyörittää vain lämmityslaitteen moottoria. Mutta mites sulla on ne suulakkeiden värit? En muista vaikuttiko ne lämpötilaan rest:in kautta pyörittämiseen:think
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • -VilleV-
                              Newbiemmer
                              • Sep 2011
                              • 29
                              • Riihimäki

                              #15
                              Originally posted by janke View Post
                              Jos autossasi ei ole kiertovesipumppua, niin se REST pyörittää vain lämmityslaitteen moottoria. Mutta mites sulla on ne suulakkeiden värit? En muista vaikuttiko ne lämpötilaan rest:in kautta pyörittämiseen:think
                              Jaa niin siis lmmönsäätö joka on niillä "keskipuhaltimilla"? En oo rest toimintoon huomannu vaikutusta, pelkästään tavalliseen lämppäriin. Tuli talven tultua ihmeteltyä, että mikä on kun ei tuu lämmintä? Taasko pitäs termaria ja vesipumppua vaihtaa ja ruveta ilmaileen (se kun on aina niin mukavaa), mutta sitten huomasin että siellähän on kolme sinistä pallukkaa venttiilissä ja käänsin toiseen asentoon niin jo rupes lämpeen. Tosiaan REST toimintoon ei ollu vaikutusta jos nyt tarkotit kyseistä nappulaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎