Eka posti foorumille ![Cool](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_cool.gif)
Eli tossa pari päivää sitten lakkasi kontinlasin aukeaminen -01 touringissa. Syy-yhteys ei oikein selvillä. Ongelma alkoi kun pesin autoa painepesurilla ja sen jälkeen useampi tunti +20 tallissa. Talliin vietäessä luukut auki PAITSI tuo lasi. No sitten autoa hakiessa kattelin notta lasikin on auki että mitäs venäjää. Ja aivan varmasti jätin avaamatta sen. Eihän siinä sitten ku luukut kiinni ja kokeilin että toimiiko ni eipä toimi. Lasin avausnappi on alle 1kk vanha, muta epäilin sitä kuitenkin kun oli jo kerran vikana.
No tänään siten pääs purku hommiin ja kokeilin jo opitulla tavalla napin liitin auki ja oikari piuhoihin niin eipä puhu mitään. Mittasin halvalla yleismittarilla niin toinen piuha suoraan maissa ja piuhojen välillä 0,5v. Jännite lienee normaali kun maata katkoo muistaakseni. Sitten nivelen piuhat syyniin eikä mitään ihmeellistä, ja näitäkin olen jo aikaisemmin korjaillu. Seuraavana itse lukon/mekanismin moottori (kiinni ollessa). Otin liittimen irti ja toinen karva maissa ja toinen ei puhu mitään. Eli musta johto oli suoraan maissa (normaali?) ja punainentaimikälie mykkä johon uskon + tulevan, josta heräsi epäilys että sulake tai sitten on niin hienot systeemit ettei anna jännitettä ilman lukon kuormaa tähän karvaan.? Sulakkeet irroittamatta katsottuna ehjiä, jos niitä ei ole muualla kuin hanskalokerossa ja kontissa?
Auton muut lukot pelaa ihan kivasti, paitsi tuo ja ite kontinluukun avaus joka ei höpise luukussa olevasta napista mitään, mutta avaimen nappulasta ja sisä napista toimii, eli varmaan itse nappi siinä rikki mutta ei siitä enempää.
Eli apuja/ideoita jatkotoimenpiteisiin tarvitaan. Melkein haluaisin uskoa että lukkomoottori olisi rikki niin selviäisi puhumalla ja tupakin poltolla. Jos joku viitsii ja jaksaa mitata niin haluaisin tietää pitäiskö lukkomoottorille tulevaan liittimeen tulla + irtonaisella liittimellä nappia painaessa. Eli kun irroittaa lasin ja luukun välissä olevan pikku muovin niin näkyy reijästä perää päin katottun vasemmalla liitin johon tulee 2 karvaa noin sormen syvyydessä reijästä. Ja muita ideoita myös.
Liekkö antaisi mitää vikakoodeja jos lukko moduuli tai jokusoittorasia viallinen tms.? Voispa nekin vilasta...
![Cool](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_cool.gif)
Eli tossa pari päivää sitten lakkasi kontinlasin aukeaminen -01 touringissa. Syy-yhteys ei oikein selvillä. Ongelma alkoi kun pesin autoa painepesurilla ja sen jälkeen useampi tunti +20 tallissa. Talliin vietäessä luukut auki PAITSI tuo lasi. No sitten autoa hakiessa kattelin notta lasikin on auki että mitäs venäjää. Ja aivan varmasti jätin avaamatta sen. Eihän siinä sitten ku luukut kiinni ja kokeilin että toimiiko ni eipä toimi. Lasin avausnappi on alle 1kk vanha, muta epäilin sitä kuitenkin kun oli jo kerran vikana.
No tänään siten pääs purku hommiin ja kokeilin jo opitulla tavalla napin liitin auki ja oikari piuhoihin niin eipä puhu mitään. Mittasin halvalla yleismittarilla niin toinen piuha suoraan maissa ja piuhojen välillä 0,5v. Jännite lienee normaali kun maata katkoo muistaakseni. Sitten nivelen piuhat syyniin eikä mitään ihmeellistä, ja näitäkin olen jo aikaisemmin korjaillu. Seuraavana itse lukon/mekanismin moottori (kiinni ollessa). Otin liittimen irti ja toinen karva maissa ja toinen ei puhu mitään. Eli musta johto oli suoraan maissa (normaali?) ja punainentaimikälie mykkä johon uskon + tulevan, josta heräsi epäilys että sulake tai sitten on niin hienot systeemit ettei anna jännitettä ilman lukon kuormaa tähän karvaan.? Sulakkeet irroittamatta katsottuna ehjiä, jos niitä ei ole muualla kuin hanskalokerossa ja kontissa?
Auton muut lukot pelaa ihan kivasti, paitsi tuo ja ite kontinluukun avaus joka ei höpise luukussa olevasta napista mitään, mutta avaimen nappulasta ja sisä napista toimii, eli varmaan itse nappi siinä rikki mutta ei siitä enempää.
Eli apuja/ideoita jatkotoimenpiteisiin tarvitaan. Melkein haluaisin uskoa että lukkomoottori olisi rikki niin selviäisi puhumalla ja tupakin poltolla. Jos joku viitsii ja jaksaa mitata niin haluaisin tietää pitäiskö lukkomoottorille tulevaan liittimeen tulla + irtonaisella liittimellä nappia painaessa. Eli kun irroittaa lasin ja luukun välissä olevan pikku muovin niin näkyy reijästä perää päin katottun vasemmalla liitin johon tulee 2 karvaa noin sormen syvyydessä reijästä. Ja muita ideoita myös.
Liekkö antaisi mitää vikakoodeja jos lukko moduuli tai jokusoittorasia viallinen tms.? Voispa nekin vilasta...
Comment