Moro,
Tilanne on tämä:
Eilen pamahti ASC + ABS valot kojelautaan.. Nopeusmittarit yms. toimii normisti. Kävin luetuttamassa vikakoodit ja oikean takarenkaan anturi herjaa auton nopeudeksi 12-15km/h paikalla ollessaan, muut anturit ok. Noh ei siinä mitään, sovittiin, että mekaanikko tilaa uuden anturin ja asentaa ens viikon aikana.
MUTTA, nyt auto rajoittaa kaasua.... Silloin tällöin siis iskee tilanne, että kierroksia ei saa yli 2000rpm ja nopeus max. 40km/h. Veikkaisin, että luistonesto menee sekaisin noista oikean takarenkaan anturin virhelukemista ja siksi ei anna tehoa? Joka tapauksessa, tämäkin ongelma katosi ~5min ajon jälkeen.
Jos tämä rajoitus johtuu ASC:stä, niin olisko joku kikka millä sen sais tilapäisesti (kunnes uusi anturi asennettu) kokonaan pois (riittääkö esim. sulakkeen irroittaminen), jotta autolla pystyisi liikkumaan koulu-työ-koti väliä?
Jos sulakkeen irroitus riittää, niin osaisko vielä sanoa mikä niistä? Oma hansikaslokeron sulaketaulu on saksaksi..
EDIT: E39, vm. 2000, 90tkm
Tilanne on tämä:
Eilen pamahti ASC + ABS valot kojelautaan.. Nopeusmittarit yms. toimii normisti. Kävin luetuttamassa vikakoodit ja oikean takarenkaan anturi herjaa auton nopeudeksi 12-15km/h paikalla ollessaan, muut anturit ok. Noh ei siinä mitään, sovittiin, että mekaanikko tilaa uuden anturin ja asentaa ens viikon aikana.
MUTTA, nyt auto rajoittaa kaasua.... Silloin tällöin siis iskee tilanne, että kierroksia ei saa yli 2000rpm ja nopeus max. 40km/h. Veikkaisin, että luistonesto menee sekaisin noista oikean takarenkaan anturin virhelukemista ja siksi ei anna tehoa? Joka tapauksessa, tämäkin ongelma katosi ~5min ajon jälkeen.
Jos tämä rajoitus johtuu ASC:stä, niin olisko joku kikka millä sen sais tilapäisesti (kunnes uusi anturi asennettu) kokonaan pois (riittääkö esim. sulakkeen irroittaminen), jotta autolla pystyisi liikkumaan koulu-työ-koti väliä?
Jos sulakkeen irroitus riittää, niin osaisko vielä sanoa mikä niistä? Oma hansikaslokeron sulaketaulu on saksaksi..
EDIT: E39, vm. 2000, 90tkm
Comment