memebuy23buy

ASC:n ohittaminen tilapäisesti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Corbis
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 35
    • Kirkkonummi

    ASC:n ohittaminen tilapäisesti

    Moro,

    Tilanne on tämä:

    Eilen pamahti ASC + ABS valot kojelautaan.. Nopeusmittarit yms. toimii normisti. Kävin luetuttamassa vikakoodit ja oikean takarenkaan anturi herjaa auton nopeudeksi 12-15km/h paikalla ollessaan, muut anturit ok. Noh ei siinä mitään, sovittiin, että mekaanikko tilaa uuden anturin ja asentaa ens viikon aikana.

    MUTTA, nyt auto rajoittaa kaasua.... Silloin tällöin siis iskee tilanne, että kierroksia ei saa yli 2000rpm ja nopeus max. 40km/h. Veikkaisin, että luistonesto menee sekaisin noista oikean takarenkaan anturin virhelukemista ja siksi ei anna tehoa? Joka tapauksessa, tämäkin ongelma katosi ~5min ajon jälkeen.

    Jos tämä rajoitus johtuu ASC:stä, niin olisko joku kikka millä sen sais tilapäisesti (kunnes uusi anturi asennettu) kokonaan pois (riittääkö esim. sulakkeen irroittaminen), jotta autolla pystyisi liikkumaan koulu-työ-koti väliä?

    Jos sulakkeen irroitus riittää, niin osaisko vielä sanoa mikä niistä? Oma hansikaslokeron sulaketaulu on saksaksi..

    EDIT: E39, vm. 2000, 90tkm
  • Purni
    BTCF Member
    • May 2007
    • 915
    • Vantaa

    #2
    Sulake irti ja toimii. Tosin en muista sulaketta nyt.
    Kesämiina: E39 M5 S/C
    Talvimiina: E70 X5 530sd

    Comment

    • Corbis
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 35
      • Kirkkonummi

      #3
      Kiitosta, enköhän mä tuon sulakkeen jostain löydä.

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #4
        Tai vedät abs yksikön töpselin irti konehuoneesta.(ei muista onko abs sulakkeen takana muuta)
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1845
          • Kotona/Poissa

          #5
          Eikö pelkkä ASC:n pois kytkeminen napista auta ongelmaan?
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3450
            • Janakkala

            #6
            Liitin irti ASC yksiköstä.
            Kuulostaa kyllä erikoiselle vialle, ennemmin voisin veikata ohjainlaite vikaa kuin anturi vikaa. En kyllä ihan heti keksi miten viallinen anturi voisi antaa tuollaista häiriötä... :think
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Corbis
              Bimmer Rookie
              • Sep 2009
              • 35
              • Kirkkonummi

              #7
              "Eikö pelkkä ASC:n pois kytkeminen napista auta ongelmaan?"

              Niin siis ASC valo tuli päälle jo tuon alkuperäisen ongelman takia ja luistonesto katosi siinä.. Mutta napistahan sitä ei saa kokonaan pois kuitenkaan(?), ts. ASC osallistuu vähemmän, kun se on disabloitu napista.

              Kävin tuossa testilenkillä, eikä ollut mitään ongelmia kaasun kanssa. Sitten nappasin sulakkeet 17&30 irti ja jatkoin testilenkkiä - ei mitään ongelmia.

              Huomenna tulee vähän lisää ajelua, joten katsotaan pysyykö ongelma poissa..

              "Kuulostaa kyllä erikoiselle vialle, ennemmin voisin veikata ohjainlaite vikaa kuin anturi vikaa. En kyllä ihan heti keksi miten viallinen anturi voisi antaa tuollaista häiriötä..."

              Tarkoitatko siis ABS keskusyksikköä? Mekaanikko oli vahvasti sitä mieltä, että anturi vain likainen/rikki. Itse en tosin näistä jutuista turhan paljoa tiedä..

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                #8
                E39:ssähän ollaan nähty noita ABS anturihommia melko paljonkin. Ongelmiahan tulee varsin nopeasti... VARSINKIN jos kyseessä on tarvikeanturi.
                Itse kyllä ensimmäisenä puhdistaisin tuon kehän jota anturi tutkailee, ja sen jälkeen rupeaisin vasta osia vaihtelemaan.
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #9
                  Originally posted by BreeZi View Post
                  E39:ssähän ollaan nähty noita ABS anturihommia melko paljonkin. Ongelmiahan tulee varsin nopeasti... VARSINKIN jos kyseessä on tarvikeanturi.
                  Itse kyllä ensimmäisenä puhdistaisin tuon kehän jota anturi tutkailee, ja sen jälkeen rupeaisin vasta osia vaihtelemaan.
                  Vaikka anturit ei enää paljon maksakaan,niin itse kyllä koittasin anturia puolelta toiselle,mikäli vika seuraa mukana,niin sitten anturin vaihto jne.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8282
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #10
                    Originally posted by exautisti View Post
                    Vaikka anturit ei enää paljon maksakaan,niin itse kyllä koittasin anturia puolelta toiselle,mikäli vika seuraa mukana,niin sitten anturin vaihto jne.
                    e39:n tapauksessa saa vaan monesti uusia molemmat jos menee turhaan irrottelemaan.. anturit kun tuppaa olemaan niin lujassa kiinni etteivät kestä irrotusta.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Corbis
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2009
                      • 35
                      • Kirkkonummi

                      #11
                      Joo, tuota se mekaanikkokin kertoi, että ne voi olla niin tiukassa, ettei lähe nätisti irti.. Ja vaikuttaa tosiaan olevan jonkin sortin tyyppivika nää anturit..

                      Tarvikeanturin saa kuulemma ~30€ -> joten kai se on fiksumpaa suoraan lyödä sinne uus tilalle, kuin eka puhdistuttaa ja sit kokeilla ja viedä takas korjaamolle uuden anturin asentamiseen. Joo, helppo homma olisi vaihtaa itsekin, mutta ei oo tiloja ja työkalut on Ikeasta..

                      Ei oo kuulemma kukaan tullut tarvikeanturista takaisin valittamaan. Isoin huoli tässä on, ettei lähde anturin vaihdolla toimimaan ja vika oliskin sitten siinä ohjausyksikössä.. Sehän lienee €€€ keikka?

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8282
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by Corbis View Post
                        Joo, tuota se mekaanikkokin kertoi, että ne voi olla niin tiukassa, ettei lähe nätisti irti.. Ja vaikuttaa tosiaan olevan jonkin sortin tyyppivika nää anturit..

                        Tarvikeanturin saa kuulemma ~30€ -> joten kai se on fiksumpaa suoraan lyödä sinne uus tilalle, kuin eka puhdistuttaa ja sit kokeilla ja viedä takas korjaamolle uuden anturin asentamiseen. Joo, helppo homma olisi vaihtaa itsekin, mutta ei oo tiloja ja työkalut on Ikeasta..

                        Ei oo kuulemma kukaan tullut tarvikeanturista takaisin valittamaan. Isoin huoli tässä on, ettei lähde anturin vaihdolla toimimaan ja vika oliskin sitten siinä ohjausyksikössä.. Sehän lienee €€€ keikka?
                        lueppa hieman tätä foorumia niin saatat tulla toisiin aatoksiin
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Corbis View Post
                          Joo, tuota se mekaanikkokin kertoi, että ne voi olla niin tiukassa, ettei lähe nätisti irti.. Ja vaikuttaa tosiaan olevan jonkin sortin tyyppivika nää anturit..

                          Tarvikeanturin saa kuulemma ~30€ -> joten kai se on fiksumpaa suoraan lyödä sinne uus tilalle, kuin eka puhdistuttaa ja sit kokeilla ja viedä takas korjaamolle uuden anturin asentamiseen. Joo, helppo homma olisi vaihtaa itsekin, mutta ei oo tiloja ja työkalut on Ikeasta..

                          Ei oo kuulemma kukaan tullut tarvikeanturista takaisin valittamaan. Isoin huoli tässä on, ettei lähde anturin vaihdolla toimimaan ja vika oliskin sitten siinä ohjausyksikössä.. Sehän lienee €€€ keikka?
                          Originally posted by peto2 View Post
                          lueppa hieman tätä foorumia niin saatat tulla toisiin aatoksiin
                          Olen Peto2:sen kanssa samaa mieltä tästä asiasta.

                          Toki olet kuitenkin teetättämässä hommaa korjaamolla. Oletetaan että kyseessä on tämmöinen virallinen 2v takuun myöntämä paja. Tällöinhän sinun ei tarvitse muuta kuin käydä roikottamassa autoa nosturilla ja maksaa vikakoodien luvusta kierros. Siis mikäli sinne menee tarvikeanturi.
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          • Corbis
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2009
                            • 35
                            • Kirkkonummi

                            #14
                            Joo paljon pahaa näistä tarvikevehkeistä on kirjotettu, mutta löytyy sitä pahaa vähän alkuperäistavarastakin ilmeisesti. Ja mekaanikollekin sanoin mitä oon lukenu näistä tarviketavaroista, mutta vastasi, että pitäisi toimia - ei oo tultu hänelle takasin valittamaan. Senhän näkee sit ja jos leviää niin takas vinkumaan..

                            Kyseessä siis paikallinen nyrkkipaja ja vikakooditkin luki 20€ hintaan, vrt. Laakkoselta tarjottiin 70€ koodien luku pikahuollossa jonottamalla ja jos ei heti vika selviä niin tuntitaksa alkaa pyöriä).

                            Comment

                            • Tume
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 250
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Corbis View Post
                              "Eikö pelkkä ASC:n pois kytkeminen napista auta ongelmaan?"

                              Niin siis ASC valo tuli päälle jo tuon alkuperäisen ongelman takia ja luistonesto katosi siinä.. Mutta napistahan sitä ei saa kokonaan pois kuitenkaan(?), ts. ASC osallistuu vähemmän, kun se on disabloitu napista..
                              Kyllä se ASC lähtee napilla kokonaan pois. Itse en ainakaan ole löytänyt rajaa jossa Asc puuttuisi peliin poiskytkettynä.
                              F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

                              Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

                              Comment

                              Working...
                              X