Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds -97 Automaattilaatikon ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sherlock
    Newbiemmer
    • Feb 2013
    • 5
    • Turku

    525tds -97 Automaattilaatikon ongelma

    Automaattilaatikko alkoi oireilemaan seuraavasti:

    Vaihtaa ykkösen ja kakkosen ongelmitta, mutta sitä suuremmat vaihteet eivät kytkeydy. Jos kuitenkin kytkeytyvät vaatii se koneen kierrättämistä hyvin korkeille kierroksille. (4000+rpm).

    Laatikko ei luista, ja vaihdot ovat napakan ja asiallisen tuntuisia tapahtuessaan.

    Öljyt ja suodatin vaihdettiin, tämä ei tuottanut tulosta. Ei metallipurua tms. öljypohjan magneetissa.

    Vieläkö on jotain muuta tehtävissä kuin aloittaa uuden laatikon metsästys?
    Mistä kannattaa lähteä vaihtolaatikkoa etsimään ja missä hinnoissa pyörivät?

    Autolla ajettu 249 tkm.
  • Tonto!
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 205
    • Hausjärvi

    #2
    Jos nyt kuitenkin luetutat vikakoodit ensin. Silläkin alueella varmaan foorumilaisia pyörii, joilta lukuvehkeet löytyy.
    e39 523iA -97
    e87 120d -10
    e30 M-tech II v8 cabrio -93
    Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
    Ex e30 325 M-tech II m52 -89
    Ex e60 530i -03
    Ex e39 528 Touring -97
    Ex e39 540iA -97
    Ex e36 328 Coupe -96
    Ex e34 535 -91

    Comment

    • sherlock
      Newbiemmer
      • Feb 2013
      • 5
      • Turku

      #3
      Originally posted by Tonto! View Post
      Jos nyt kuitenkin luetutat vikakoodit ensin. Silläkin alueella varmaan foorumilaisia pyörii, joilta lukuvehkeet löytyy.
      Aivan.

      Äskeisellä testikierroksella alkoi ABS-valo palamaan kojetaulussa. Enemmän asiasta aiheita foorumilta luettuani voisi ilmeisesti olla siis mahdollista, että kyseinen järjestelmä vaikuttaa myös automaattivaihteiston toimintaan.

      Ehkä siis siirrämme laatikkohankintaa vielä vähäsen ja käydään vikakoodeja luetuttamassa.

      Autossa alla ihkauudet Hakkapeliitta 7:t, rengaskoko on kuitenkin alkuperäinen, onko kokemuksia liittyen uudet renkaat/automaattilaatikon ongelmat-yhdistelmästä?

      Comment

      • Tonto!
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 205
        • Hausjärvi

        #4
        Originally posted by sherlock View Post
        Aivan.

        Äskeisellä testikierroksella alkoi ABS-valo palamaan kojetaulussa. Enemmän asiasta aiheita foorumilta luettuani voisi ilmeisesti olla siis mahdollista, että kyseinen järjestelmä vaikuttaa myös automaattivaihteiston toimintaan.

        Ehkä siis siirrämme laatikkohankintaa vielä vähäsen ja käydään vikakoodeja luetuttamassa.

        Autossa alla ihkauudet Hakkapeliitta 7:t, rengaskoko on kuitenkin alkuperäinen, onko kokemuksia liittyen uudet renkaat/automaattilaatikon ongelmat-yhdistelmästä?
        Mjooh, jos kaikki renkaat samankokosia ja vielä orkkiskoossa, onkelma tuskin johtuu niistä. Itsellä oireili ex 540:n tomaattilaatikko viallisen ABS anturin takia.
        e39 523iA -97
        e87 120d -10
        e30 M-tech II v8 cabrio -93
        Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
        Ex e30 325 M-tech II m52 -89
        Ex e60 530i -03
        Ex e39 528 Touring -97
        Ex e39 540iA -97
        Ex e36 328 Coupe -96
        Ex e34 535 -91

        Comment

        • Jax_KiBez
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 2061
          • Pirkanmaa

          #5
          99% varmasti oikeaetu ABS-anturi sulla pimeänä tavalla tai toisella, tekisi itsellä juurikin samat ongelmat kuukausi takaperin. Vikakoodit lukuun ja sieltä aika varmasti anturivikakoodi löytyy, tai jos haluat arpomalla korjata niin alota tuosta anturista.
          Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
          Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

          _____________________________________
          Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
          Tästä mun kaluston showroomiin
          Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

          Comment

          • sherlock
            Newbiemmer
            • Feb 2013
            • 5
            • Turku

            #6
            Originally posted by Jax_KiBez View Post
            99% varmasti oikeaetu ABS-anturi sulla pimeänä tavalla tai toisella, tekisi itsellä juurikin samat ongelmat kuukausi takaperin. Vikakoodit lukuun ja sieltä aika varmasti anturivikakoodi löytyy, tai jos haluat arpomalla korjata niin alota tuosta anturista.
            Vikakoodiluvussa löytyi kuin löytyikin viallinen anturi, tosin etuvasemmalta. Onko jotain erityistä syytä miksi juuri tuo oikeanpuoleinen ABS-anturi olisi todennäköisempi vian aiheuttaja?

            Katsotaan kuinka kävi kunhan saan anturin vaihdettua.

            Comment

            • Tonto!
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 205
              • Hausjärvi

              #7
              Originally posted by sherlock View Post
              Vikakoodiluvussa löytyi kuin löytyikin viallinen anturi, tosin etuvasemmalta. Onko jotain erityistä syytä miksi juuri tuo oikeanpuoleinen ABS-anturi olisi todennäköisempi vian aiheuttaja?

              Katsotaan kuinka kävi kunhan saan anturin vaihdettua.
              Itsellänikin oli juurikin tuo etuvasen sökönä. Eiköhän homma oo paketissa ku saat uuden alkuperäisen anturin kiinni!
              e39 523iA -97
              e87 120d -10
              e30 M-tech II v8 cabrio -93
              Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
              Ex e30 325 M-tech II m52 -89
              Ex e60 530i -03
              Ex e39 528 Touring -97
              Ex e39 540iA -97
              Ex e36 328 Coupe -96
              Ex e34 535 -91

              Comment

              • sherlock
                Newbiemmer
                • Feb 2013
                • 5
                • Turku

                #8
                Ongelma oli juuri kyseisessä anturissa ja laatikko toimii taas kuin temppelin ovet!

                Eipä vaan meinannut korjaaja uskoa anturivikaa, oli ihan soitellut enemmänkin BMW-merkkihuoltoja läpi, eikä ole koskaan tullut vastaavaa vikaa vastaan.
                Aika erikoista näin maallikon silmissä, ajatellen että laatikon vaihtoon olisi upotettu se + 2000eur, ja vika olisi säilynyt todennäköisesti ennallaan.

                Suurkiitokset todellisille asiantuntijoille, eli foorumin jäsenille ja kysymyksiin vastanneille!

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by sherlock View Post
                  Ongelma oli juuri kyseisessä anturissa ja laatikko toimii taas kuin temppelin ovet!

                  Eipä vaan meinannut korjaaja uskoa anturivikaa, oli ihan soitellut enemmänkin BMW-merkkihuoltoja läpi, eikä ole koskaan tullut vastaavaa vikaa vastaan.
                  Aika erikoista näin maallikon silmissä, ajatellen että laatikon vaihtoon olisi upotettu se + 2000eur, ja vika olisi säilynyt todennäköisesti ennallaan.

                  Suurkiitokset todellisille asiantuntijoille, eli foorumin jäsenille ja kysymyksiin vastanneille!
                  Käyppä kysymässä BMW-merkkihuollosta melkein mistä tyyppiviasta vaan niin sanovat, että eivät ole kuulleet. Ihan yleisiä nuo ABS anturiviat on. Toki 9/98 jälkeen valmistetuista menee myös ABS boksin aivoja ihan kiitettävästi. Monesti huoltoliikkeeissä (edes merkkihuollossa) vaan ei tiedetä riittävästi, että osattaisiin se oikea vikadiagnoosi tehdä.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    #10
                    Eilen mökille lähteäessä ei löydy kans 4 isompaa pykälää ilman manuaalipuolta. Kävi jo mielessä isommat loota ongelmat, mutta 40km ajoa ja sytty abs/asc valot tauluun. Koodia oli oikeasta etuanturista. Nollasin koodit pois eikä valo enää syttynyt ku kävin ajelemassa, mutta loota ei halua 4:sta vaihtaa itse.

                    Lieneekö joku yhteinäinen ongelma ku monta threadia löytyy samanmoisesta ongelmasta. :think

                    Edit: latasinpa akun varulta täyteen kun tullut paljon lyhyitä pätkiä viime kuukausina. Saa nähdä onko tuosta kiinni kun kotio ajelee.
                    Last edited by zener; 23-02-2013, 14:15.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • sherlock
                      Newbiemmer
                      • Feb 2013
                      • 5
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by zener View Post
                      Eilen mökille lähteäessä ei löydy kans 4 isompaa pykälää ilman manuaalipuolta. Kävi jo mielessä isommat loota ongelmat, mutta 40km ajoa ja sytty abs/asc valot tauluun. Koodia oli oikeasta etuanturista. Nollasin koodit pois eikä valo enää syttynyt ku kävin ajelemassa, mutta loota ei halua 4:sta vaihtaa itse.

                      Lieneekö joku yhteinäinen ongelma ku monta threadia löytyy samanmoisesta ongelmasta. :think

                      Edit: latasinpa akun varulta täyteen kun tullut paljon lyhyitä pätkiä viime kuukausina. Saa nähdä onko tuosta kiinni kun kotio ajelee.
                      Itsellä ainakin anturivika oli piilevää laatua, vikakoodeja ja vikavaloja alkoi ilmestyä vasta kun ei enää kolmonenkaan kytkeytynyt päälle. Taitaa olla jotain vähän samantyyppistä tuossa sinunkin tapauksessasi.

                      Anturi vaihtoon, maksoi minulle töineen 117 euroa. Tosin 249 euroa tuli tuhlattua jo öljyn ja suodattimen vaihtoon, kun vikaa ei aluksi osattu etsiä oikeasta paikasta.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14353
                        • Oulu

                        #12
                        Jeps, nyt kotia ajellessa valo syttyy hetiku ~40km/h ylitty ja ennen valon syttymistä absit rutisee hetiku hipasee polkimeen. Noh, täytyy huomenna vaihtaa tuo anturi ja katsoa tapahtuuko muutosta.
                        Last edited by zener; 24-02-2013, 16:20.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14353
                          • Oulu

                          #13
                          Anturi vaihdettu ja taas pelaa. Onneksi näin tällä kertaa.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎