Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d pakosarjan pultit poikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rreipas
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 45

    530d pakosarjan pultit poikki

    elikkä vanhassa 1999 vm jo 300000tkm kilsaa ajetussa piilissä alko kuulua vihellystä kun anto kaasua...tässähän on valusarja kyseessä
    no tutkin ja ykköspytyn pakosarjan pultit poikki !
    katkennu sinne sisään tietty voi perrrrr...
    ny sitte pitäs kaivaa ne pois ja meinasin että vaihan kaikki uudet sinne !

    onkos herrat moista hommaa tehny eli mitä tarvii purkaa ja mitä ei tarvi?

    esim turbo irti vai ei?
    et sopiiko se pakosarja sen verran sivuun et pääsee koittaa irrottaa niitä pultin jämiä kannesta?

    siihen pultin irrotukseen on varmaan hyviä keinoja....?

    sitten viel yks juttu
    onko tullu vastaan että suutin vuotaa ulospäin löpöä?
    eli siihen kannen päälle siihen poteroon kertyy löpöä pikkuhiljaa sen verran että aikaa myöten se valuu edestä alas vesiletkulle yms ympäriinsä...
    ja tietty käryää ihan tarpeeksi

    ylivuoto letkut vaihoin ku meinasin et helpponakki
    ja eipä korjaantunu sillä...

    että pannaanko palamaan vaiko korjaanko?:think
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1321
    • Tornio

    #2
    Originally posted by rreipas View Post
    elikkä vanhassa 1999 vm jo 300000tkm kilsaa ajetussa piilissä alko kuulua vihellystä kun anto kaasua...tässähän on valusarja kyseessä
    no tutkin ja ykköspytyn pakosarjan pultit poikki !
    katkennu sinne sisään tietty voi perrrrr...
    ny sitte pitäs kaivaa ne pois ja meinasin että vaihan kaikki uudet sinne !

    onkos herrat moista hommaa tehny eli mitä tarvii purkaa ja mitä ei tarvi?

    esim turbo irti vai ei?
    et sopiiko se pakosarja sen verran sivuun et pääsee koittaa irrottaa niitä pultin jämiä kannesta?

    siihen pultin irrotukseen on varmaan hyviä keinoja....?

    sitten viel yks juttu
    onko tullu vastaan että suutin vuotaa ulospäin löpöä?
    eli siihen kannen päälle siihen poteroon kertyy löpöä pikkuhiljaa sen verran että aikaa myöten se valuu edestä alas vesiletkulle yms ympäriinsä...
    ja tietty käryää ihan tarpeeksi

    ylivuoto letkut vaihoin ku meinasin et helpponakki
    ja eipä korjaantunu sillä...

    että pannaanko palamaan vaiko korjaanko?:think
    Onko siinä katkenneessa pultissa yhtään kannen pinnan yläpuolella tynkää jäljellä?
    JOS on yhtään tynkää jäljellä niin turbo /pakosarja pois ja isompi mutteri M10 katkenneen tyngän päälle ja MIG:llä hitsaten mutteri kiinni tynkään. Hetken odottelua jotta hitsattu mutteri jäähtyy ja VAROVASTI edestakaisin nitkuttelemalla katkennut tynkä LÄHTEE pois kannesta. JOS tynkää ei ole yhtään kannen ylä puolella niin poraaminen ainoa vaihtoehto.
    ohessa kuva vastaavasta tilanteesta peltisenpakosarjan kanssa. Joutuu tekemään ohjurin jotta VARMASTI lähtee poraus katkenneen pultin keskelle. Uudelleen kierteitys joudutaan tekemään tässä operaatiossa.

    Suutin vuodosta. Tutki tuleeko vuoto magneettiventtiilin ja suutin rungon välistä.
    Olisiko magneettiventtiilin tiivistys O-rengas poikki ?
    Toinen mahdollinen vuotopaikka on korkeapaine putkien liitokset. Kunto ?
    Last edited by e46touring; 01-12-2013, 22:07.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • rreipas
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 45

      #3
      Originally posted by e46touring View Post
      Onko siinä katkenneessa pultissa yhtään kannen pinnan yläpuolella tynkää jäljellä?
      JOS on yhtään tynkää jäljellä niin turbo /pakosarja pois ja isompi mutteri M10 katkenneen tyngän päälle ja MIG:llä hitsaten mutteri kiinni tynkään. Hetken odottelua jotta hitsattu mutteri jäähtyy ja VAROVASTI edestakaisin nitkuttelemalla katkennut tynkä LÄHTEE pois kannesta. JOS tynkää ei ole yhtään kannen ylä puolella niin poraaminen ainoa vaihtoehto.
      ohessa kuva vastaavasta tilanteesta peltisenpakosarjan kanssa. Joutuu tekemään ohjurin jotta VARMASTI lähtee poraus katkenneen pultin keskelle. Uudelleen kierteitys joudutaan tekemään tässä operaatiossa.

      Suutin vuodosta. Tutki tuleeko vuoto magneettiventtiilin ja suutin rungon välistä.
      Olisiko magneettiventtiilin tiivistys O-rengas poikki ?
      Toinen mahdollinen vuotopaikka on korkeapaine putkien liitokset. Kunto ?
      juu hyvin tasalle on katkennu pultit kun huomasin sen ni pari kirosanaa muistaakseni laskin ilmoille

      no tilailin tossa uudet tiivisteet ja pultit pakosarjaan ja turpoon

      pitää koittaa sitte painia ne irti tossa on jonkuulaista irrotus tappia wurthin merkkisiä katkee varmasti....

      no juu se suutin juttu on hiukan mysteeri ja vuoto hiton pieni kun oon kuivannu ja putsannu präkkärillä sen ja ootellu et mistä kastuu ni ei näy mitään ja kyllästyny venailuun
      romut kasaan ja muutama päivä kun mennu alkaa taas löpö käryää...

      eli vuotaa hiton vähäsen
      suutinputket on tiukalla
      itekki aattelin voiko se suutin vuotaa jostain sieltä rungon ja kelan välistä?
      kattelin kyl kun kerran niitä tuolla diesel pajalla korjattii mut en muista miten se oli tiivistetty ja pystyykö vuotaa siitä välistä?
      ilmeisesti?
      käynti diesel miehen pakeilla ilmeisesti edessä?

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎