Originally posted by Hiddenemarc
View Post
M57D30 moniurahihnan vaihto
Collapse
X
-
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
-
-
Originally posted by m5bimmeri View PostEi lähde viskon mutteri lyömällä, hakattu tunti ja käsi kipeä. Ja hakattu oikeaan suuntaan jos vasenkätinen kierre, eli auton edessä seisoen lyöty avainta vasemmalta oikealle napakalla iskulla mutta kun ei niin ei. Täytyy sitä vanoksen koppaakin varoa kun hakkaa. Mihin se toinen rälläköity avain tulee, kun siinähän on vain yksi mutteri ?!540iA -00 M-sport
Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
Comment
-
-
Ja jos sitä viskon irrotusta pelkää kuin ruttoa ja aina koittaa keplotella ilman, voi homma olla todella hankalaa sitten, kun se on oikeasti pakko tehdä. Kun visko on irti, vesipumpun kierteiden putsaus teräsharjalla ja hieman kuparitahnaa kierteisiin, niin irtoaa seuraavalla kerralla pikku napautuksella.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
KL:stä saa reilulla parillakympillä viskon irroitustyökalut, joten sen vuoksi ei kannata autoaan ja käsiään teloa. Ainakin M57:ssa tarvitaan normaali lenkkiavain ja toinen erityisen ohut lenkkiavain pitämään vastaan, jotta viskon saa irroitettua. Bemarin kaseista tuttua lenkkiavain + leka metodia ei oikein voi käyttää, tai se ei aina toimi. Esim. tuossa M62:ssa pystyy viskon irroittamaan yhdellä lenkillä ja lekalla, mutta siinä viskon kiinnityskin on hieman erilainen.
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostMikset nappaisi viskoa irti, kun sen irroitus on vain muutaman minuutin homma ja tuulitunneli on kahdella muovinipsulla kiinni.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
-
M52 viskon irroitus
KL:stä saa reilulla parillakympillä viskon irroitustyökalut, joten sen vuoksi ei kannata autoaan ja käsiään teloa.
Tuollainen työkalu löytyy Schmiedmann sivuilta siihen viskon mutterin irroitukseen, eli sama kuin 32mm lenkki. En löytänyt muita työkaluja siihen hommaan, eli miten lukitaan hihnapyörä ennen vääntämistä/hakkaamista. Joku jo täällä ehdotteli hihnapyörän pulttien tilalle pidempiä pultteja, mutta onko tuhon vaara olemassa. Ja toinen asia jos se mutteri on jumittunut siihen akseliin, kuten luultavasti mulla niin auttaako se hihnapyörän lukitseminen mitään ?
Luulen että sellaisella yrityksellä mitä mulla oli olisi jo auennut, koska impulssi on paras asia juuttuneisiin muttereihin. Vesipumppu tuohon on jo varmasti vaihdettu, eli olisiko joku asentaja saanut päähänsä laittaa kierrelukitetta kierteisiin. Vai voiko se tosiaan jumittua vaan niin tiukkaan että ei lähde halkaisematta pois.
Mulla tuli mieleen kokeilla että pitkällä (esim.5mm) poranterällä mutteriin reikä ja röppöä sisään. Reiän voi porata vaikka kahteen/kolmeen kohtaan koska se ei heikennä mutteria. Päivän liottelu ja uusi yritys. On olemassa hyvin tunkeutuvia aineita, kuten Rost of Ice joka oikein kiehuu tunkeutuessa. Jos sillä systeemillä irtoaisi niin kuparitahnalla kasaan että saa sitten irti jos tulee sama homma tai vesipumpun vaihto eteen !
Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
-
Ootko kokeillu lämpöä antaa? Se + impulssi on aika kova sana jumiuteisiin paikkoihin.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Ite tein latikasta varren mikä tulee hihnapyörän pulttien alle niin saa pidettyä vastaan. En tosin tiiä mahtuuko ihan joka mallissa laittamaan tuota paikalleen.
Älä kiristä viskon mutteria tiukalle niin saa tulevaisuudessakin auki.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Sitä ei muutenkaan tarvi vetää mitenkään järjettömän tiukkaan koska siinä on vasenkätinen kierre joka kiristyy vesipumpun pyörimissuuntaan nähden.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostIte tein latikasta varren mikä tulee hihnapyörän pulttien alle niin saa pidettyä vastaan. En tosin tiiä mahtuuko ihan joka mallissa laittamaan tuota paikalleen.
Älä kiristä viskon mutteria tiukalle niin saa tulevaisuudessakin auki.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
-
Olipahan mulkku laittaa paikoilleen, kun hihna oli vielä vähän kierteellä paketissa olon jäljiltä. Onneks emäntä tuli lopussa just kotiin ja jeesas. Ei meinannu saada tuohon kiristimen ja vesipumpun rullalle saada hihnaa ilman apukäsiä. Jatkossa tiedoksi muillekin että 24mm on sitte kiristäjän mutterin koko. Ahtoputken otin ainoastaan tieltä pois vähän tilaa tuomaan (ja toki koneen etummainen muovi). Tavallisella räikällä ihan käänsin kiristintä 24:n hylsyn kanssa. Tuossakin vois kiinteä pitkä väännin olla muuten kätevämpi, esim pitkä nivelöity renkaanvaihtoon tarkoitettu. Tuon kokoinen lenkki kyllä täytyy varmaan laittaa ostoslistalle.
Alakautta hihnan pujottelin paikoilleen suurimmilta osin, ja tehostajalle laitoin sitte viimeiseksi kun kiristintä samalla löysäsin.
Ois varmaan helpottanu paljonkin kun ois viittiny flektin ja tunnelin ottaa pois, mutten viittiny alkaa siihen, sopivia lenkkejäkään kun ei ole itellä. Hyvin mahtu ne paikallaankin.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
en ymmärrä miks sitä viskoa tarvii irrottaa hihnan vaihdossa? eihän siinä tarvi irrottaa mitään muuta, kun pohjamuovit ja se hihna. ja kiristintä vähän kääntää. jättää ne tuulitunnelit ja viskot rauhaan ja keskittyy hihnanvaihtoon, niin homma menee kivuttomasti.
mahtuu ihan ilman kiinalaisia käsia pujotteleen hihnan paikoilleen ja hommassa menee max 10min. alakautta suorittaa toimenpiteen, nosturi helpottaa paljon.
Comment
-
Comment